2021-03-23, 17:10
Medlem
Knarkcentral avslöjad i skärgårdsidyllen - SVT nyheter Uppsala

Citat:
Enligt Kristian Johansson, tillförordnad enhetschef på tullkriminalen, fick man tips i slutet av april som ledde till den relativt korta spaningsinsatsen.

– Ganska så fort bekräftades alla uppgifter. Det här är lite ovanligt för vår del, att det är en skärgårdsidyll. Det är kanske inte alltid man hamnar på de platserna. Vad jag känner till så hade vi inte dem på vår radar sedan tidigare.

Citat:
– Det här är mycket narkotika och det är väldigt hög halt, otroligt potent kokain. Man tror att värdet på det som sålts hamnar mellan 3-3,5 miljoner kronor, säger Kristian Johansson.

Minderåriga kunder
Paret åtalas nu misstänkta för synnerligen grov narkotikasmuggling, synnerligen grovt narkotikabrott, försök till grovt narkotikabrott samt vapenbrott. De ska även ha tagit hjälp av en målvakt, som greps i september för synnerligen grov narkotikasmuggling.

– Man har sålt narkotika till kunder i hela landet, och även kunder som är minderåriga.

SVT har också publicerat en film där man kan se en man posta brev som har filmats av polisen.
Citera
2021-03-23, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spegelapa
Hon heter J*nny Li*dstr*m, han heter I*ran S*j.
*= e, n, ö, m, a
Hans fb:
https://www.facebook.com/profile.php?id=100005459204733
Hennes fb (maskad):
https://www.facebook.com/J*nnyMa*dalenaLin*strom
E g d

Tjejen verkar redan ha en dom på sig, vet du för vad? Samt vem som pekats ut som målvakt?
Citera
2021-03-23, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KUKEN-KUKENSSON
Dessa personer har gjort ett gäng misstag, riktiga amatörer.
Jag kan med 95% säkerhet säga att detta gäller säljaren BLACKOUTSWE på FS3.

Och jag kan med 95% säkerhet säga att denna säljare även sålt IRL.

Varför tror du dig vara 95% säker på att det är BOS?
Citera
2021-03-23, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronklocka
Info från UNT angående fallet
  • 3 kilo heroin
  • 5 kilo kokain
  • 3.5 amfetamin
  • 5 kilo ecstacy
  • partier med LSD

Flera paket ska ha kommit från Nederländerna till paret.

Polisen kunde observera paret åka runt till olika postlådor i Östhammar kommun och posta 183 st paket. Narkotikan ska ha varit dold i leksaksförpackningar och pusselkartonger. De använde sig av ett fiktivt företag i Nederländerna som avsändare.

Känns som att ännu en gång så har Darknetförsäljare torskat på grund av deras postmetoder. Finns ju en del andra fall där brevbärare har upptäckt att det finns flera paket som ser skumma ut i samma brevlåda eller att paketet helt enkelt har gått sönder och därefter kontaktat polisen.

Rättegången startar nästa vecka.

Framför allt så är ju PostNord medvetna om att företag har avtal med Posten och inte åker runt själva och postar försändelser i flera olika postlådor. Det kan tyckas vara smart att göra så och för att gardera sig skriva ett leksaksföretag (dock kanske inte i Nederländerna...) som avsändare, men så funkar ju inte företag på riktigt, utan där hämtar PostNord upp försändelser hos de olika företagen och kör dem direkt till en terminal.

Kan väl finnas undantag i form av extremt små företag som inte har råd med postavtal, men då postar man ju av bekvämlighet i så fall allt i samma låda.
Senast redigerad av Florman 2021-03-23 kl. 18:18.
Citera
2021-03-23, 18:43
Medlem
spegelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p3wp3w
Tjejen verkar redan ha en dom på sig, vet du för vad? Samt vem som pekats ut som målvakt?
Nej har ingen info om det tyvärr. Målvakten är förmodligen inte från samma trakter.
Förstår inte varför killen lät den här tjejen gå runt och marknadsföra sig så öppet inför folk hon inte kände, det va ju oundvikligt att någon person på någon fest skulle vara anti droger och tjalla till polisen. Om det nu inte va posten som tipsade dvs.
Citera
2021-03-23, 18:57
Medlem
Slipsluders avatar
Har någon FUP:en eller målnummer?
Citera
2021-03-23, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p3wp3w
Hon dömdes våren 2019 för innehav och ringa. 4g molly och lite röka bla hon stod vid en busskur i Uppsala och polisen tog henne på bargärning.

Jag tror mig misstänka vem "målvakten" är men jag låter det vara osagt tills vidare..

Dom som vet dom vet vem som suttit häktad sen i våras....
Citera
2021-03-23, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Har du läst i länken?
Första raden skriver, jag citerar: Ett par på Gräsö i Östhammars kommun.....

Ok då ger jag mig😀
Citera
2021-03-23, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackkaffe
För att jag vet om personer i deras kommun som gjort beställningar och fått det levererat på under 12h av BOS. Ännu säkrare efter att jag läst en tråd på FS3 forumet som handlar om BOS. Samt att deras gripande passar bra in tidsmässigt från när deras aktivitet på FS3 svalnade. Sen var det inte så många Heroin säljare på FS3 som också sålde kola,tripp,molly etc. Varför tvivlar du?
Citera
2021-03-23, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackkaffe
Det var min första tanke också. Stämmer överens med tiden och det höga renheten på laddet.
Citera
2021-03-23, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BRUN-OEGAT1312
För att jag vet om personer i deras kommun som gjort beställningar och fått det levererat på under 12h av BOS. Ännu säkrare efter att jag läst en tråd på FS3 forumet som handlar om BOS. Samt att deras gripande passar bra in tidsmässigt från när deras aktivitet på FS3 svalnade. Sen var det inte så många Heroin säljare på FS3 som också sålde kola,tripp,molly etc. Varför tvivlar du?

Okej!
Jag tvivlade eftersom jag hade byggt upp en helt annan bild av BOS.
Det kändes rätt professionellt med hur de skickade sina försändelser (snyggt förslutet i olika produkter), stod att de talade holländska, ryska och fler språk. Jag fick bilden framför mig att det var ett MC-gäng eller något. Inte någon som skyltar med att de säljer knark på instagram direkt
Citera
2021-03-23, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Udda plats. Vet vi något mer?

” Ett par på Gräsö i Östhammars kommun åtalas för synnerligen grov narkotikasmuggling efter att stora mängder knark hittats i deras hem. Paret misstänks ha tagit emot stora mängder narkotika från utlandet och sålt preparaten via Darknet och sociala medier.”
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/stor-narkotikacentral-avslojad-pa-skargardso

Är det ingen som reagerar på att det är Hezbollah symboler på haschet? haha!
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/71/Hezbollah_political_militia_logo.png
Syns inte tydligt men längtar till FUP så man kan se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in