Citat:
Ursprungligen postat av
intenog
Göran håller pressträff kl 17.
Några reflektioner innan pressträffen:
Vi är alla inte lika inför lagen, vi är alla inte heller lika kunniga om lagen.
Utredningen mot GL pågick under två månader, han anhölls i sin frånvaro på den högre misstankegraden och han häktades även, sen har det gått snabbt.
Flashbacks finaste grävteam satte igång och än den ena och än den andra smaskigheten drogs fram tom Hovet fick vara med på ett hörn.
Åklagaren hade rykte om sig att föredra att häkta misstänkta och jag trodde att hennes enda alternativ till att lägga ner förundersökningen var att sjukskriva sig. Dagarna gick och trycket blev alltför stort, ingen jurist i landet kunde hålla sig neutral i ärendet och både media och juristkåren ägnade stor tid i denna tråd.
Innan Quickhärvan så uppfattade jag GL som en sansad person, någon som fattade hur allt hänger ihop rörande juridiken, men sen tappade han allt i mina ögon.
Detta är långt ifrån slut men Göran inser att det är hans chans till revansch och han räds inte offentligheten, jag citerar mig själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Provokatör
Åklagaren har skaffat sig ett mycket delikat ärende, det är inte helt osannolikt att hon kommer sjukskriva sig inom kort.
Inte en stavelse får bli fel allt kommer att nagelfaras in absurdum. Får vi se en stämningsansökan så lär den vara helt fri från handskrivna anteckningar författade av åklagaren.
Inte ens om det inte leder till åtal kommer detta att grävas ned, GL kommer att publicera all dokumentation han kommer över oavsett. Så bli inte besvikna även om ärendet läggs ned.
Alla till buds stående överprövningar kommer att utnyttjas, ingen ska komma undan denna gång. GL har större vana än dom flesta att offentligt tvätta sin och andras byk.
Spännande.
/Provokatör
Stackarn CS, jag tycker faktiskt lite synd om henne.
Citat:
Ursprungligen postat av
Provokatör
Efter allt som kommit fram i tråden så tror jag att hennes målsägandebiträde CS börjar ångra att hon tackade ja till denna klient.
/Provokatör
Men...hade denna anmälan drabbat någon av våra manliga forumskribenter så hade ni med all säkerhet fortfarande suttit bakom lås och bom som den stackars nöjesprofilen, så med det sagt.
Vi är alla inte lika inför lagen, men jag hoppas verkligen detta leder till en tillnyktring gällande godtyckliga häktningar och så ser jag fram mot förtalsmålet den 8:e april.
/Provokatör