2021-03-23, 16:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Göran Lambertz är svensk mästare i att inte bry sig.
Han bryr sig om mig. För när jag satt oskyldigt anhållen 2007 i tre dagar såg han till att jag fick 5 500kr för besväret.
Jag har aldrig varit i klammeri med rättvisan. Det hela var ett rejält misstag.
Citera
2021-03-23, 16:52
Medlem
Skönt att den lögnaktiga psykfittan till kvinna inte lyckades med sin plan och skönt att idioten Lambertz slipper gå oskyldig till domstol och en ev. fällande dom.
Äckliga luder.
Citera
2021-03-23, 16:54
Medlem
ceyifam2s avatar
Hon har ju utseendet för sig, och får säkert mycket uppmärksamhet från män. Och tycks dricka som en svamp (inte olagligt). Farlig kombination.

Vidare borde GL, som trots allt måste besitta vissa erfarenheter och intelligens, förstå att det inte är en bra idé att tanka henne stupfull. Han känner henne väl. Hon ser upp till honom. Han bör rimligen inse att det är en psykiskt instabil person, kanske skör; att då utnyttja läget - även om han uppfattar det som att hon är med på det - är helt enkelt jättefel. Men därmed inte olagligt.

Hans enda ursäkt kan vara att han själv var lika plakatfull och inte förstod bättre, men då har hans fyllerifasoner satt båda i en dålig situation.

Hade det här varit USA hade det blivit en film av det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Jo men för sakens skull säger vi 4 även om det ur ren juridisk mening blev nedlagt så leker jag feminist och hävdar att GL haft sex mot hennes samtycke som i efterhand ångrat sig.....

Tre INKLUSIVE Lambertz
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Ja, så kan det också vara.

FAKTUM KVARSTÅR. Vill man inte bli knullad som kvinna, så åker man inte ensam hem till en man och super ner sig bortom medvetande. Ungefär som att vill man inte bli biten av ett lejon, så klättrar man inte in i lejonburen, i synnerhet när man uppenbarligen flera gånger har klättrat in i den jävla lejonburen och blivit biten flera gånger innan (analogi till att hon flera gånger innan påstått sig ha blivit våldtagen).

Många glömmer faktumet att hon kanske älskar att knulla för att hon tycker det är skönt.
Citera
2021-03-23, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Jo men för sakens skull säger vi 4 även om det ur ren juridisk mening blev nedlagt så leker jag feminist och hävdar att GL haft sex mot hennes samtycke som i efterhand ångrat sig.....
Hon har anmält tre män med GL, så varför ska man säga fyra?
Citera
2021-03-23, 16:56
Medlem
FedupFlorences avatar
Pressträffen

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/goran-lambertz-haller-presskonferens-om-nedlagda-fallet
Citera
2021-03-23, 16:56
Medlem
Neolitikums avatar
Ganska, i brist annat ord, barnsligt av sajten att ta till sig äran till att förundersökningen blivit nerlagd.

Citat:
Stoppa Pressarna har i en serie artiklar redogjort för den 29-åriga juridikstudentens bakgrund och det går inte att utesluta att utredarna har tagit del av de nya uppgifter som framkommit i artiklarna.

Det har, tack vare Stoppa Pressarnas granskning, bland annat blivit uppenbart att Lambertz-kvinnan har en minst sagt brokig bakgrund varför hennes trovärdighet hade kunnat ifrågasättas vid en eventuell rättegång.
https://stoppapressarna.se/svenskt/valdtaktsutredningen-mot-goran-lambertz-laggs-ner
Citera
2021-03-23, 16:58
Medlem
Mer.info.007s avatar
MÄ har skämt ut sig för hela Sverige. Nu vet hela svenska folket vem man ska passa sig för.
Citera
2021-03-23, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Som man går man inte ut kvällstid för då får man räkna med att bli våldtagen av afghaner. Logik?

Många kvinnor utgår från den bistra verkligheten och tänker på var de rör sig under dygnets mörka timmar, en tragisk utveckling som du kan tacka Reinfeldt, MP, Löven och Annie Lööf för.

Det är för jävligt men människor tvingas ju att anpassa sig och så blir det när man ska leka humanitär stormakt.
Finns ingen vettig människa som gillar detta men det ska ju du och alla andra tänka på när ni röstar, rösta inte för fler afghaner är ett tips. Rösta aldrig mer på C, MP eller S.
Citera
Medlem
codetracers avatar
Åklagaren borde varnas.
Senast redigerad av codetracer 2021-03-23 kl. 17:19.
Citera
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Göran håller pressträff kl 17.

Några reflektioner innan pressträffen:

Vi är alla inte lika inför lagen, vi är alla inte heller lika kunniga om lagen.

Utredningen mot GL pågick under två månader, han anhölls i sin frånvaro på den högre misstankegraden och han häktades även, sen har det gått snabbt. Flashbacks finaste grävteam satte igång och än den ena och än den andra smaskigheten drogs fram tom Hovet fick vara med på ett hörn.

Åklagaren hade rykte om sig att föredra att häkta misstänkta och jag trodde att hennes enda alternativ till att lägga ner förundersökningen var att sjukskriva sig. Dagarna gick och trycket blev alltför stort, ingen jurist i landet kunde hålla sig neutral i ärendet och både media och juristkåren ägnade stor tid i denna tråd.

Innan Quickhärvan så uppfattade jag GL som en sansad person, någon som fattade hur allt hänger ihop rörande juridiken, men sen tappade han allt i mina ögon.

Detta är långt ifrån slut men Göran inser att det är hans chans till revansch och han räds inte offentligheten, jag citerar mig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Åklagaren har skaffat sig ett mycket delikat ärende, det är inte helt osannolikt att hon kommer sjukskriva sig inom kort.

Inte en stavelse får bli fel allt kommer att nagelfaras in absurdum. Får vi se en stämningsansökan så lär den vara helt fri från handskrivna anteckningar författade av åklagaren.

Inte ens om det inte leder till åtal kommer detta att grävas ned, GL kommer att publicera all dokumentation han kommer över oavsett. Så bli inte besvikna även om ärendet läggs ned.

Alla till buds stående överprövningar kommer att utnyttjas, ingen ska komma undan denna gång. GL har större vana än dom flesta att offentligt tvätta sin och andras byk.

Spännande.

/Provokatör

Stackarn CS, jag tycker faktiskt lite synd om henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Efter allt som kommit fram i tråden så tror jag att hennes målsägandebiträde CS börjar ångra att hon tackade ja till denna klient.

/Provokatör

Men...hade denna anmälan drabbat någon av våra manliga forumskribenter så hade ni med all säkerhet fortfarande suttit bakom lås och bom som den stackars nöjesprofilen, så med det sagt.

Vi är alla inte lika inför lagen, men jag hoppas verkligen detta leder till en tillnyktring gällande godtyckliga häktningar och så ser jag fram mot förtalsmålet den 8:e april.

/Provokatör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in