Citat:
Ursprungligen postat av
AleksejRomanov
Håller med. Detta är vansinne och det som är mest vansinnigt är friska under 50 som är helt desperata och säger att de tar vilket vaccin som helst. Yngre verkar dessutom inte reagera helt bra på något av vaccinen. Jag har hittills aldrig tagit något vaccin där jag ens fått en tillstymmelse till biverkning och det gäller nog majoriteten av Sveriges befolkning men när det gäller dessa vaccin så är alla biverkningar "normala". Kvarstående smärta i armen i flera veckor? Normalt. Okontrollerbara kräkningar i en hel dag? Normalt. Hjärndimma i flera veckor? Normalt.
Varför inte bara vaccinera +55 el +60 och riskgrupper, d.v.s. de riskgrupper som verkligen kan bli allvarligt sjuka om de får covid?
Jag tycker din uppfattning är vansinnigt fel och desperat dessutom. Jag tar den spruta som erbjuds det har inget med desperation att göra vill ha den snart så jag kan ute och resa. Att avstå för att slippa AZ är absolut inte aktuellt.
Jag tror på det som sägs den skyddar mot svår sjukdom, det är allt som krävs. Att ligga med svår andnöd och få syrgas sedan anses att nu är dina lungor slut, dags att dö. Nej det är inget att se fram emot.
Är man under 40 så kanske man inte bry sig alls. Helt Okej men bry er inte heller om andras beslut, det är deras val.