Det är riktigt. Missade det i all hast. Hade dock hittills fått intrycket att hon bara omplacerats och att kontraktet fortfarande gällde. Men det verkar ha varit fel.
Det är inte över förrän den feta damen sjungit...Sanandaji är nog inte den som ger upp i första taget. Han har investerat mycket pengar och prestige i det här. Arpi-gängets avskedsbrev kommer knappast som en överraskning. Ägarna har till synes försökt tvinga fram det här länge. Jag skulle inte bli förvånad om en dansk chefredaktör offentliggörs snart.
Förtroendet måste vara totalt urholkat nu för att det skulle kunna vara en seriös tidning, en rebranding skulle behövas efter all den här dåliga PR som kommit med det här bråket.
Intressant att se högerdebattörer slå vakt om sin rätt som arbetstagare och säga ifrån om att de inte är några "förbrukningsvaror"
De borde prova på att jobba offentligt inom vården.
Det är nog inte lätt för en ledning att plocka exakt rätt person till chefredaktör, Bonnier lyckades ju pricka in det exakt med Wolodarski, men verkade ha misslyckats med Mattsson, han var nog för ond, alltför tydligt helt enkelt...
Arpi verkar ju vara typ som en kommunist, någon annan får betala notan och den som betalar har ingenting att säga till om...
Ser återigen skribenter som tror att konflikten beror på ideologi. Tesen är att Tino är en radikal alt-right profil som vill göra en dyrare version av Fria Tider. Det är ju rent trams ärligt talat; det är som om ni aldrig löst en rad av vad karln skrivit genom åren. Tino föraktar alternativmedia och Sd-sfären i betydligt högre utsträckning än vad exempelvis Arpi gör.
Senast redigerad av HerrDagSedel 2021-03-22 kl. 11:51.
Bulletin är såklart ett dött projekt men vad många inte verkar diskutera är hur körda ägarna är. Det kommer infinna sig en uttalad beröringsskräck och de kommer att ha svårt att arbeta inom svensk media i fortsättningen. Vem vill samarbeta med sådana psykopater? Tino får betala ett mycket högt pris för sitt skrikande på mötet. Jag tror nog Arpi kan vara hämndlysten och han har ju absolut sett till att ägarna fått ångra allt de gjort mot honom redan, men en jag hade aktat mig noga för att hamna på fel fot med är Teodorescu. Hon står nog för ganska mycket av arbetet bakom kulisserna med att misskreditera ägarna. Det är ju en slags onödigt arbete i det här fallet dock med tanke på hur de presenterat sig själva.
Det är riktigt. Missade det i all hast. Hade dock hittills fått intrycket att hon bara omplacerats och att kontraktet fortfarande gällde. Men det verkar ha varit fel.
Det är inte över förrän den feta damen sjungit...Sanandaji är nog inte den som ger upp i första taget. Han har investerat mycket pengar och prestige i det här. Arpi-gängets avskedsbrev kommer knappast som en överraskning. Ägarna har till synes försökt tvinga fram det här länge. Jag skulle inte bli förvånad om en dansk chefredaktör offentliggörs snart.
Finansiärerna vill ha bort Tino. Så länge Tino är kvar får de ej mer pengar och Bulletin konkursar.
Ser återigen skribenter som tror att konflikten beror på ideologi. Tesen är att Tino är en radikal alt-right profil som vill göra en dyrare version av Fria Tider. Det är ju rent trams ärligt talat; det är som om ni aldrig löst en rad av vad karln skrivit genom åren. Tino föraktar alternativmedia och Sd-sfären i betydligt högre utsträckning än vad exempelvis Arpi gör.
Exakt så, Arpi är betydligt mer radikal i sina åsikter än SD-hataren Tino.