2021-03-21, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Därför att jag svarade på en direkt fråga i ditt inlägg. Jag tar frågan igen:

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Det var fler frågor i inlägget som dessutom hade relevans för den frågan du valde att svara på...
Citera
2021-03-21, 23:00
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
"Legemiddelverket i Storbritannia, MHRA, opplyste torsdag at de har fått inn fem meldinger om de samme alvorlige AstraZeneca-bivirkningene som vi har sett i Norge.

Tilstanden har oppstått hos vaksinerte menn i alderen 19 til 59 år, ifølge Telegraph. En av dem døde."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/gW4wbL/legemiddelverket-to-nye-pasienter-doede-av-blodpropp
De personerna har INTE rapporterats ha samma biverkning som personerna i Norge där det rör sig om Cerebral Sinus Vein Thrombosis..
Citera
2021-03-21, 23:02
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Det var fler frågor i inlägget som dessutom hade relevans för den frågan du valde att svara på...
Jaha? På vilket sätt menar du att de andra frågorna var relevanta?

Det var de inte.
Citera
2021-03-21, 23:03
Medlem
Citat:
Nu kan ju du kalla det ett "skumt och idiotiskt undantag" men det logiska är väl att det inte blir någon PL med publik i Juni eftersom säsongen slutar i Maj...

Och börjar i september...

Men, okey - alla andra fotbollsligor och landskamper kan då spelas, med publik, enligt dig, från och med juni? Det var ju trevligt...
Citera
2021-03-21, 23:07
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Och börjar i september...

Men, okey - alla andra fotbollsligor och landskamper kan då spelas, med publik, enligt dig, från och med juni? Det var ju trevligt...
Det var därför som jag påpekade att folk garanterat kommer gå på PL i höst...

Citat:
Folk kommer garanterat gå på Premier League igen i höst, men säsongen tar ju slut i slutet på Maj så innan dess blir det nog ingen PL.

Du har det verkligen inte så lätt här i livet, eller hur?
Citera
2021-03-21, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag sa inte att slutsatserna kommer bli säkra. Man hittar nåt man är nöjd med, i respektive land.

Det finns i alla fall mycket som talar för att det är ett vinnande koncept att stänga gränser på makronivå (Norge, Finland, Taiwan, Nya Zeeland, Australien osv) men det finns ingen uppenbar korrelation mellan inhemska tvångsåtgärder och antalet döda. Därför gissar jag att det är slutsatsen man kommer dra, i alla fall i Sverige.

Om Sverige kommer dra denna slutsats är jag tveksam till, då vi inte gjorde detta - denna prestigeförlust kommer de aldrig erkänna och/eller ta frivilligt. Men, jag håller helt med om och detta pläderade jag från första början, redan i det initiala skedet, att stänga gränserna är/var av yttersta vikt - detta kan en amöba förstå, särskilt gränserna och resandet från Sydostasien och då självklart Kina! Men, detta gjordes såklart INTE och detta är idioti! Vet man inte vad man har att göra med så chansar man inte... Mången liv hade sparats där.
Citera
2021-03-21, 23:14
Medlem
Citat:
Jaha? På vilket sätt menar du att de andra frågorna var relevanta?

Det var de inte.

Nej, det är uppenbart att DU inte tyckte det iom din klippa och klistra-metod, allt enligt Marjasins skola. Bara din svada är relevant, förstås...
Citera
2021-03-21, 23:16
Medlem
Citat:
Det var därför som jag påpekade att folk garanterat kommer gå på PL i höst...

Du har det verkligen inte så lätt här i livet, eller hur?

Här missade jag tydligen (my bad), men lätt gjort bland alla din andra klippa- och klistrainlägg...
Citera
2021-03-21, 23:17
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Här missade jag tydligen (my bad), men lätt gjort bland alla din andra klippa- och klistrainlägg...
Ja, du gjorde det. Igen.

En ständigt återkommande vana för din del.
Citera
2021-03-21, 23:21
Medlem
Citat:
De personerna har INTE rapporterats ha samma biverkning som personerna i Norge där det rör sig om Cerebral Sinus Vein Thrombosis..

Och på vilket sätt ändrar detta din syn på AZ-vaxxinet? Borde i alla fall vara att man tydligtvis kan dö av flera sätt - förresten, är inte Cerebral Sinus Vein Thrombosis, en slags blodpropp?

https://en.wikipedia.org/wiki/Cerebral_venous_sinus_thrombosis
Citera
2021-03-21, 23:21
Medlem
Citat:
Ja, det är inte klokt hur norrmännen drabbas hela tiden. Igår slog UK nytt rekord med 752,308 personer vaccinerade under en dag. Och här är det inga problem. Snart 17 miljoner doser vaccinerade med AZ och inga sådana problem.

Konstigt.

Givetvis verkar det onekligen som om länderna lägger ribban olika. Och allt kan man inte använda för att stoppa vaccin, om Agda, 98, dör av blodpropp efter att ha fått vaccin, så kan man inte stoppa vaccin, eller möjligen om det blir extremt många sådana fall kan man stoppa vaccinet för väldigt gamla. Däremot, om tidigare friska personer under 50 dör kort efter vaccin så är det läge att dra öronen åt sig. Att personer i den kategorin dör överhuvudtaget är mycket ovanligt, det händer absolut, men är mycket ovanligt. Om det finns flera sådana fall, av samma ganska ovanliga dödsorsak, så behöver det definitivt utredas.
Citera
2021-03-21, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Det kunde som jag ser det definitivt vara värre än denna smitta, det finns värre smittor och andra hemskheter vi kan utsättas för.
Men det var länge sedan vi här i Sverige utsattes för riktigt farliga smittor och krig. Det kan bli värre än som det är nu och vi bör lära av denna situation.

En planering och ett försvar emot allt som kan hota och skada vårt land och befolkning bör byggas upp.
Vi har fler hot nu än på lång tid och jag kan bara önska att Sverige ska stå sig stark oavsett vad hotet må vara.

Ja, givetvis kunde det vara värre, finns väldigt många tänkbara situationer som skulle vara värre än detta. Men, om någon mutation skulle vara helt resistent mot alla vaccin, och vi är tillbaka på ruta noll, skulle de då dölja det om de visste det? Men ska aldrig säga aldrig, men för ett år sedan när vi verkligen var på ruta noll höll de inte direkt tyst. Även när det misstänktes med den danska minkmutationen i november så får man säga att det var rätt stora rubriker.
Men absolut, osvuret är bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in