2021-03-21, 21:47
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wow84new
HAHAHA åhh tack för länken! Jag missade den biten 🤣
Alltså jag lyssnar om den hela tiden nu och tårarna sprutar. Det där kan vara det vackraste jag någonsin hört någon säga.
2021-03-21, 21:48
Medlem
Jag skrattar så jag gråter av den här jävla leken 🤣🤣🤣🤣
2021-03-21, 21:48
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xrlpyt
Har någon verkligen hört henne säga att hon lämnar frivilligt, eller handlar det om att hon är inställd på att hon blir utröstad i morgon? Det är ju en jävla skillnad.

Angående 24-timmars varningen så ju det en grej, men det finns inget som hindrar en deltagare att närsomhelst ta en nödutgång om de vill. Det är inget BB kan kontrakta bort, bortsett från fängelser och slutna psykiatriska avdelningar så finns det ingen laglig rätt att hålla någon inspärrad mot hens vilja en enda sekund.

Inte från någon 100% säker källa iaf. Jag litar inte fullt på någon i FB.

Tror nog de skrivit in det i kontraktet men de när noobsen har ju inte koll på sånt!
2021-03-21, 21:50
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmvalentine
Jaha, lät som hon blivit utsatt för något? Men kanske var det då 🤔
Hon har berättat om att hon blev utsatt för ett sexuellt övergrepp/våldtäkt för sex år sedan, det censurerades på liven men kom tydligen med i ett avsnitt (som jag inte sett ännu). Sen följde en period med självhat, missbruk osv..
2021-03-21, 21:51
Medlem
Citat:
Har någon verkligen hört henne säga att hon lämnar frivilligt, eller handlar det om att hon är inställd på att hon blir utröstad i morgon? Det är ju en jävla skillnad.

Angående 24-timmars varningen så ju det en grej, men det finns inget som hindrar en deltagare att närsomhelst ta en nödutgång om de vill. Det är inget BB kan kontrakta bort, bortsett från fängelser och slutna psykiatriska avdelningar så finns det ingen laglig rätt att hålla någon inspärrad mot hens vilja en enda sekund.
Det där har jag också funderat över. Gissar att deltagarna förlorar sin ”lön” om de drar innan, alla får ju en slant till hyra/räkningar under tiden de är i huset.
Annars är det konstigt att de respekterar 24h-regeln.
2021-03-21, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TruthSeeker2
Det där har jag också funderat över. Gissar att deltagarna förlorar sin ”lön” om de drar innan, alla får ju en slant till hyra/räkningar under tiden de är i huset.
Det är garanterat avdrag på lön eller skadestånd man får betala om man inte följer en sån regel.
Men om någon mår psykiskt dåligt av att vara kvar i huset har inte produktionen något annat väl än att plocka ut dom direkt, arbetsmiljölagen osv.
2021-03-21, 21:54
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:

Ja 24-timmars grejen är ju för att den som vill lämna frivilligt ska få den tiden att fundera ordentligt då det är fullt möjligt att komma på bättre tankar under tiden.
2021-03-21, 21:56
Medlem
Moscow99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ofcoursemyhorse
Alltså jag skrattade så jag grät när Tanja och Nardos tjafsade om Paradise Hotel (långt efter soffgängets bajslögn till Nardos) och Simon bryter in och säger den mest överdrivna, vulgära bajslögnen med diarré-gurgling och mina tårar bara rinner!

https://imgur.com/a/TVSeUQD

Fiiifaaaan så jäkla bra!
2021-03-21, 21:57
Medlem
missismisters avatar
Är det någon som vet med 100 % att cocozza kommer in??
Medlem
Mouchinos avatar
Pontus du är inte rolig för du försöker för mycket.
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruthSeeker2

Jepp, den enda hållhaken BB kan ha är ekonomisk. Jag kan tänka mig att deltagarna får typ en dagsersättning för varje dag de är inne, tar de en nödutgång så är det allt de får, men om de respekterar 24-timmarsregeln så får de betalt för hela innevarande månad. Eller något liknande.
2021-03-21, 21:59
Medlem
Ridnes avatar
Denna Madde.. vad tillför hon förutom att ha långa diskussioner om städning och renlighet samt att springa efter Adrian som en brunstig ko?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in