2021-03-21, 20:08
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow99
Ungefär i linje med vad som har hänt. Det kan tolkas negativt för peddot, det kan tolkas som att de båda inte borde insett att knulla var fel.
Såklart sagolikt svårt att få till en fällande dom.
Det finns videobevis, men när exakt passeras den beskrivna gränsen? Sen ligger Tanjas öppenhet inför sex som en belastning för henne. Summa summarum:
Inget åtalsmaterial, men peddot balanserar definitivt på gränsen. Det jag tänker är att det i samhället (inga kameror) finns en hel del fall som inte ens ser dagena ljus.

Att förstå att en situation inte är självklar och att ett ömsesidigt intresse kan snabbt skifta till något ensidigt.

Utdrag ur Riksdagens utfärdande av sexualbrottslagstiftningen som började gälla 2017/2018 och där står det som följer:

Den nya regleringen innebär också att situationer som enligt nuvarande lagstiftning är att bedöma som sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning kommer att omfattas av bestämmelserna om våldtäkt och sexuellt övergrepp.

Omständigheter som innebär att ett deltagande aldrig kan anses som frivilligt

För att den nya lagstiftningen ska få ett klart och tydligt innehåll anser regeringen att de omständigheter vars förekomst innebär att ett frivilligt deltagande aldrig kan anses föreligga bör anges i lagen. Regeringen föreslår således att en person aldrig kan anses delta frivilligt om

1. Deltagandet är en följd av misshandel, annat våld eller hot om brottslig gärning, hot om att åtala eller ange någon annan för brott eller hot om att lämna ett menligt meddelande om någon annan.

2.Gärningsmannen otillbörligt utnyttjar att personen på grund av medvetslöshet, sömn, allvarlig rädsla, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada, psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i en särskilt utsatt situation

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/arende/betankande/en-ny-sexualbrottslagstiftning-byggd-pa_H501JuU29/html
Senast redigerad av Mouchino 2021-03-21 kl. 20:17.
2021-03-21, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen
BB 2021 = SFI på bästa sändningstid. Näääh, tar och tittar på Farmen-finalen istället.

Ååh är den nu. Då får det bli det istället för Maffialek i BB 😁
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flundran1
Vilken nostalgi jag fick när du skrev Plastic. Försökte hitta bild på google för att friska upp minnet. Vad hette han egentligen?
Om jag minns rätt så var det Peter, eller om det var Peter och Plastic som drog igång Machine så småningom. Häftigt ställe.
Fan blir nostalgisk själv nu.
Medlem
Mrsobehagligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Är du med i denhär videon då?
https://www.youtube.com/watch?v=y5ugq624SFw
Om det ändå vore så väl men dansade mig ändå genom Göteborg på 80-talet utan en endaste följare om inte de goa gossarna som alla hette Glenn räknas bort 😜
2021-03-21, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Kenza frågar den nya tjejen @ stellzcocozza om när hon ska vara med i Big Brother.
Och nya tjejen svarar, ”vänligen respektera mitt sekretessavtal”
Ha, varför raderar hon inte bara kommentaren, nu fattar ju alla att hon snart ska gå in i huset.
Dumma tjejer båda två 😂

Såg det oxå. Jag har redan dömt ut henne 🥱
2021-03-21, 20:10
Medlem
Mrsobehagligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Lär ju inte vara en personlighet som inte redan finns i huset 😴😴😴
De kan börja bädda rent i rosa rummet
2021-03-21, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsobehaglig
De kan börja bädda rent i rosa rummet

Lika grisigt i båda rummen.

Alex har slutat gråta, häftigt.
2021-03-21, 20:16
Medlem
Mrsobehagligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Lika grisigt i båda rummen.

Alex har slutat gråta, häftigt.
Ånej nu skojar du, Madde, Joel och Nardos har alltid rent och snyggt runt sig. Hur jag vet det? För det har de sagt 1000 gånger om dagen
2021-03-21, 20:17
Medlem
Mrsobehagligs avatar
Asbra att Nardos säger emot Tanja hur PH spelas in, hon är så pantad, vidriga lilla apa.
2021-03-21, 20:17
Avstängd
varför snackar nardos ens ph med tanja och påstår tt det är å och så när tanja varit där
2021-03-21, 20:18
Bannlyst
Tanja har ju för fan varit med, lär dig lyssna Nardos..
2021-03-21, 20:18
Medlem
PastaCarbonaras avatar
Nu sitter Nardos och pratar om hur saker funkar utan att själv vara med om det igen.
"Mina polare sa..." I det här fallet angående Paradise Hotel. Tjatar emot Tanja som själv vart där och spelat in. SÅ TRÖTT PÅ HENNE

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in