2021-03-21, 17:25
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Till hösten har det kommit minst fem nya mutationer. Hela idén med att försöka massvaccinera bort ett muterande virus är fullständigt hjärndöd.
Då tänker du i samma still som man vaccinerat bort smittkoppor, mässling, polio. kikhosta och liknande?

Där har det ju verkligen gått överstyr med virus som muterar och blir livsfarliga samtidigt som de gjort vaccinet verkningslöst...

Herregud.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Att självmorden minskat beror nog på att olyckliga människor blir mer lyckliga av att se att andra människor dras ner i samma misär som de själva. Finns definitivt sådana som varit aktiva i denna tråd.

Paradoxalt nog kommer nog självmorden öka när restriktionerna lyfts mer och mer. Blir en mycket märklig sommar detta, sannolikt utan fullsatta sportevemang och konserter. Men mycket kommer lyftas, krogar och hemmafester kommer explodera (kanske med en gräns på 100 personer eller liknande). Många kommer vara överlyckliga, andra olyckliga, som inte tagit livet av sig under pandemin, kommer göra det nu.

Så för att rädda liv kanske vi ska fortsätta med restriktionera även när smittan minskat kraftigt? Nej, går inte, dessa restriktoner funkar kanske ett par år, sedan skulle de innebära att vi flyttas tillbaka till 1800-talet, också när det gäller tillgång till sjukvård.

LOL, jag förmodar att du inte är seriös, men ganska kul humor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Jag klarar mig alltid, jag har skyddsutrustning för värre än detta. Men hur länge det dröjer innan världen är säker kan ingen veta med säkerhet som jag ser det.
"Pandoras box" är öppnad.
Nu verkar det som alla som vill bli vaccinerade blir det senast i september eller oktober.

HELVETE VAD DOM FLYTTAR FRAM MED TIDSPLANEN!!!!!!!
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Till hösten har det kommit minst fem nya mutationer. Hela idén med att försöka massvaccinera bort ett muterande virus är fullständigt hjärndöd.
Då tänker du i samma still som man vaccinerat bort smittkoppor, mässling, polio. kikhosta och liknande?

Där har det ju verkligen gått överstyr med virus som muterar och blir livsfarliga samtidigt som de gjort vaccinerna verkningslösa...

Herregud.
Citera
2021-03-21, 17:28
Avslutad
Citat:
Om du varit i Asien så hade du nog förstått, av respekt för att inte smitta andra så bär de andningsskydd för att inte smitta andra Bla.
Tror du att svenskar är intresserade av att leva enligt asiatiska traditioner?
Citera
2021-03-21, 17:28
Medlem
Citat:
LOL, jag förmodar att du inte är seriös, men ganska kul humor.

Nja, viss ironi finns väl, men ändå till ganska stor del hur det kommer bli. När det öppnas upp mer och mer kommer ca 80% vara lyckliga, 10% någorlunda neutrala, och 10% olyckliga, dessa 10% har mått bättre under pandemin än vad de gjorde före den, och i synnerhet jämfört med vad de kommer göra efter den.
Citera
2021-03-21, 17:31
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Nu verkar det som alla som vill bli vaccinerade blir det senast i september eller oktober.

HELVETE VAD DOM FLYTTAR FRAM MED TIDSPLANEN!!!!!!!

Själv tar jag hellre smittan än vaccinet, känner flera som haft smittan men klarat sig bra trots allt. Däremot känner jag ingen som dött av det, är du inte över 60 års ålder eller inte har andra åkommor så lär du klara dig ganska bra (att vara 60+ är ju en jävla åkomma).
Citera
2021-03-21, 17:32
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vi är svenskar, varför ska vi agera som asiater?
Om Koreanerna bygger den bästa mobiltelefonen, så köper jag den.

Kör du endast svenskt i alla väder? Du har väl en Ericson GH 688 antar jag.
Citera
2021-03-21, 17:33
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Tror du att svenskar är intresserade av att leva enligt asiatiska traditioner?

Det fungerar bättre än att leva enligt den svenska modellen i dessa tider, är man självmordsbenägen eller rent av idiot så kanske man inte bryr sig om smittskydd. Dessutom är det egentligen inte en Asiatisk "tradition" utan bara sunt förnuft.
Citera
2021-03-21, 17:35
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Själv tar jag hellre smittan än vaccinet, känner flera som haft smittan men klarat sig bra trots allt. Däremot känner jag ingen som dött av det, är du inte över 60 års ålder eller inte har andra åkommor så lär du klara dig ganska bra (att vara 60+ är ju en jävla åkomma).
Samma här. Är några stycken på jobbet som haft corona och ingen har blivit allvarligt sjuk. Varför vaccinera sig mot en (typ) vanlig influensa? Lol.
Citera
2021-03-21, 17:35
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
285 nu.
Är det i Stockholm det ökar på IVA? Eller var?
Citera
2021-03-21, 17:37
Medlem
Så när kan man förvänta sig att corona kommer att lägga sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in