2021-03-21, 16:04
Medlem
Merwinnas avatar
Det var ingen som hakade på tidigare idag, angående snabbtesterna och dagpassen i staden Türingen. Jag tycker att det var en jättebra idé som sagt, som våra städer också skulle kunna ta efter! Ett alldeles färskt PCR-test - då är man säker. Personen smittar inte. Och då kan den få gå på bio eller teater eller museum, eller vad den nu vill. Mycket bättre än ett vaccinpass, som kräver ett invasivt ingrepp i kroppen, med ett medel som kan vara livsfarligt om man har otur. PCR-testet kan vara obehagligt men ingen dör av det. Antikroppstester är färskvara, och funkar därför inte så bra i sammanhanget (men man kanske kan acceptera sådana också, om de är högst tre månader gamla?).
Citera
2021-03-21, 16:04
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Att dra igång immunförsvaret kan såklart trigga mycket. Covid kan ju trigga diabetes 1 o 2 tex. Så kanske nåt vaccin lyckas med det också.

Jag har läst att immunförsvaret kan attackera organismen genom denna smitta och att det till och med kan vara ogynnsamt att ha ett starkt immunförsvar om man blir smittad.
Detta är inget jag kan skriva under på men viktigt att beakta alla faktorer.
Citera
2021-03-21, 16:06
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Vi sitter inte i skiten tillsammans med resten av världens befolkning pga Giesecke och Tegnell. Vi är faktiskt lyckligt lottade som inte behövt ha dessa jojo-nedstängningarna som förlänger lidandet. Men ändå påverkas vi av de restriktioner som finns. Jag talar inte bara om Sverige, utan om hur hela världen hanterar pandemin.

Jag tänker inte ens diskutera att det är Tegnells fel, det är för idiotiskt.

Ja, helt idiotiskt att satsa på det omtalade alternativ 3 av Tegnell. Han kallade flockimmunitetsstrategin "platta till kurvan" vilket är flockimmunitetsstrategi med bivillkoret att inte överlasta sjukvården.

Nu misslyckades Tegnell med sin strategi o har sakta glidit över mot mer "europeisk" hantering. Nu med det sydafrikanska så är den dyrköpta lilla immunitet vi hade rätt körd dessutom.

Sverige kör ju numera också "jojo". Fohm ville ju öka till 500 gräns precis innan våg 2 för att sen snabbt sänka gränsen.

Högstadie o gymnasie elever åker in o ut ur skolan mm.

Vänta bara tills våg 3 drar igång så ska du få se ännu mer av Tegnells jojo konster.
Citera
2021-03-21, 16:07
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Läkemedelsindustrins största drivkraft är inte humanism utan det är pengar.
Bra, nu börjar du äntligen förstå. Konsekvenserna av att inte följa reglerna är minst sagt astronomiska ur ekonomisk synpunkt.
Citera
2021-03-21, 16:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nej, det finns ingen tidsaspekt angiven någonstans. Var har man INTE följt kraven på kliniska tester menar du, och VAR hittar du en klausul där en tidsram finns angiven?

Jag kan säga här och nu att det här är standards och regler som inte har några detaljer gällande hur man rent praktiskt uppfyller de krav som ställs. Det är istället upp till organisationen ifråga att bevisa att man med rimlig grad av säkerhet uppfyllt kraven. Jag förstår att det här är svårt att greppa för den oinsatte.

Det finns inga tidsaspekter angivna.

Nu börjar jag tro att du har svårt att fatta. Hur ska man kunna veta vilka bieffekter ett vaccin får senare i livet, när den vaccinerade t.ex. vill skaffa barn - om vaccinet bara testats på människor i fyra månader?

Att det inte FINNS någon sådan tidsram, betyder ju inte att det inte BORDE finnas. Nu måste man kanske bortse från det, för att riskerna med att coronan fortsätter att spridas är större än riskerna med vaccinerna ändå, men det betyder inte att inte jag som privatperson, kan välja att vänta ett år eller två med att ta det. Så hinner det komma in fler larmrapporter.
Citera
2021-03-21, 16:19
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det var ingen som hakade på tidigare idag, angående snabbtesterna och dagpassen i staden Türingen. Jag tycker att det var en jättebra idé som sagt, som våra städer också skulle kunna ta efter! Ett alldeles färskt PCR-test - då är man säker. Personen smittar inte. Och då kan den få gå på bio eller teater eller museum, eller vad den nu vill. Mycket bättre än ett vaccinpass, som kräver ett invasivt ingrepp i kroppen, med ett medel som kan vara livsfarligt om man har otur. PCR-testet kan vara obehagligt men ingen dör av det. Antikroppstester är färskvara, och funkar därför inte så bra i sammanhanget (men man kanske kan acceptera sådana också, om de är högst tre månader gamla?).

Jag häller med dig, detta är en defensiv metod som bör användas med andningsskydd och distansering.
Låter sunt så länge testerna är pålitliga.
Citera
2021-03-21, 16:21
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Nej, det finns ingen tidsaspekt angiven någonstans. Var har man INTE följt kraven på kliniska tester menar du, och VAR hittar du en klausul där en tidsram finns angiven?

Jag kan säga här och nu att det här är standards och regler som inte har några detaljer gällande hur man rent praktiskt uppfyller de krav som ställs. Det är istället upp till organisationen ifråga att bevisa att man med rimlig grad av säkerhet uppfyllt kraven. Jag förstår att det här är svårt att greppa för den oinsatte.

Det finns inga tidsaspekter angivna.

Då får väl sanning, fakta och verklighet pröva det du nämner. Där har du empirism istället för icke bekräftade påståenden.
Citera
2021-03-21, 16:26
Medlem
Soterns avatar
Någon som vet varför man behöver två vaccineringar mot corona, när det annars vid de flesta vaccineringar räcker med en spruta?
Citera
2021-03-21, 16:27
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Kommer nya skrämmande siffror hela tiden men fokusera du på självmorden och fortsätt driva din motbjudande lockdown-agenda.

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/11/10/over-10-000-barn-har-kontaktat-ny-hjalpchatt-under-coronakrisen-nar-foraldrar

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/08/20/var-tionde-finlandare-pa-jobb-ar-alkoholmissbrukare-med-distansjobb-kan-du-sitta
Det finns säkert problem. Samtidigt är Finnarna fortfarande lyckligast i världen. Och självmorden har minskat med en tredjedel i Sverige. Det trodde du inte, va?
Citera
2021-03-21, 16:27
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Bra, nu börjar du äntligen förstå. Konsekvenserna av att inte följa reglerna är minst sagt astronomiska ur ekonomisk synpunkt.

Man kan likna detta vid regeringen, de har fett betalt, styr och ställer (ställer till det). När konsekvenserna kommer så har de redan levt ett rikt gott liv och kan dö utan att ta ansvar för vad de gjort.

"Tid är pengar" med andra ord.
Citera
2021-03-21, 16:28
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu börjar jag tro att du har svårt att fatta. Hur ska man kunna veta vilka bieffekter ett vaccin får senare i livet, när den vaccinerade t.ex. vill skaffa barn - om vaccinet bara testats på människor i fyra månader?
Det är DU som inte fattar - gällande regler, lagar och standarder innehåller INGA detaljerade uppgifter om minsta tid eller antal. Istället reglerar dessa i vilken mån en läkemedelsproducent med rimlig nivå av sannolikhet måste bevisa att man vidtagit de åtgärder som krävs för att minimera risken för oönskat resultat.

Som jag påpekade tidigare; det här är svårt för den oinsatte att förstå, men TRO MIG när jag säger att det inte finns NÅGRA tidsaspekter inblandade i detta.
Citera
2021-03-21, 16:36
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det finns säkert problem. Samtidigt är Finnarna fortfarande lyckligast i världen. Och självmorden har minskat med en tredjedel i Sverige. Det trodde du inte, va?

Jodå, finnarna är som sagt ensamvargar till naturen. Tack vare Tegnell har självmorden minskat i Sverige förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in