Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
Minst en om året. Troligen 2-4. En vaccinering är helt värdelös inom några månader när viruset muterat. Vaccinationspassen som man nu på allvar håller på att ta fram i de flesta länder, som går ut på att man måste vara vaccienerad för att få tillgång till samhället, kommer med andra ord att behöva förnyas ett flertal gånger varje år. Alltså, 7 miljarder människor ska vaccineras flera gånger om året.
Detta är en fars utan dess like. Ge det ett år så kommer det vara obligatorisk vaccinering en gång i månaden. Och det kommer säkert inte stanna där heller.
Ja jag är benägen att hålla med. Var lite positiv i början till vaccin och såg ett slut på restriktioner och detta onormala liv som världens befolkning lever, men det känns ju helt åt helvete. Vi kommer få fortsätta leva på det här viset för all framtid, känns det som. Det spelar ingen roll om majoriteten är vaccinerad och smittan går ner, det ska vara munskydd på och avstånd, inga folksamlingar "utifall att".
Även de som är vaccinerade ska följa restriktionerna. Vid vilket annan sjukdom resonerar man så?? Ja, jag förstår att man vill få ner risken för allvarlig sjukdom och död, men sättet vi lever på det ska fortgå? Pandemin orsakar så många andra livsfarliga och förödande konsekvenser än enbart sjukdomen.
Jag har helt ändrat mig i vaccinationsfrågan - var öppen för att ta den tidigare av anledning att detta skulle få ett slut, men jag tänker inte välja att vaccinera mig när min tur kommer.