Citat:
Ursprungligen postat av
57Emma
Det har nämnts ett flertal gånger vid rapporteringarna om Covid. T o m Matti Sällberg säger att det finns en risk därför skall man fortsätta med att hålla restriktionerna
Jag undrar hur länge? För alltid? Eller tills hela befolkningen (alla som själva vill såklart) är fullvaccinerade + 14 dagar efter att den sista fick sista sprutan? Eller tills en viss åldersgrupp är fullvaccinerad + 14 dagar (kanske alla som fyllt 50?)?
För övrigt tycker jag, att det vore vettigt även i framtiden att akta på, att det inte blir så knökfullt i kollektivtrafiken som det ofta blir/blev i rusningstrafiken. För där sprids ju även många andra smittsamma sjukdomar, och förutom personligt lidande blir det dyrt för samhället med sjukskrivning, VAB, och ibland läkarbesök, subventionerade läkemedel och sjukhusvård.
Jag tror att samhället skulle tjäna på att betala mer till buss-, pendeltåg- o.s.v. -bolagen, mot att dessa sätter in fler vagnar i rusningstid. Och även såklart, att människor som vill, och som det funkar för, kunde få fortsätta arbeta hemifrån. I alla fall ett par dagar i veckan. Every little helps.