Hoppas verkligen att nästa vecka innebär individuella tävlingar som innebär TUR eller KUNSKAP istället för fysiska tävlingar. Det börjar bli jävligt tradigt att Adrian vinner allt och får välja en till som ska bli immun inför nästa Måndag. Varje vecka sitter Adrian, (+valfri från sovrum 2 som han får välja) och Tanja som blir vald immun av tittarna varje vecka säkert.
Samtidigt är det trist att vissa inte ens har suttit osäkert en enda gång ens utan bara glider fram på en räkmacka fastän de inte verkar speciellt populära av tittarna. (Joel och Judith t.ex.)
Det absolut bästa vore om tittarna får välja mellan alla varje vecka och få rösta på sin favorit för att få ut de som de inte vill ha. De hade kunnat haft tävlingar ändå, om priser inne i huset.
Till och med nomineringar från de andra deltagarna är bättre än nuvarande upplägg när de som är bäst på fysiska tävlingar ska vinna allt. Det var lika trist förra året när Martin vann varje vecka.
Håller med till fullo.
Säsongen med Kitty, Peter och gänget då var det variation, sy, baka, bygga, fysiskt, allmänbildning osv alla var bra på något och sämre på annat, rättvist.
Jaha, nu ska Jafar-näsan leka terapeut också.
Hatar hans röst när han ska försöka köra sitt djupa o ”duktiga” snack.
Alltså hela hans släkt är uppvuxna på att knulla getter i doggystyle, får i missionären och åsnor i skedposition.
🤣🤣
Ja hans allvetande falska sätt äcklar o irriterar mig nåt fruktansvärt! Jag hatar människor som saknar någon form av ödmjukhet och empati. Folk som tror de är så mkt bättre och mer än alla andra. Flera i huset faller in i den kategorin men framförallt Gamnacken.
Så länge Simon inte ryker på måndag så är jag nöjd. Jag vill helst inte att någon av de som sitter nu skall åka.
De i huset jag helst av allt inte vill se är Judirh och Peddot.
Vinnare = Simon!!!
Resten bryr jag mig inte om för tillfället
Jag vet precis vad adrian gör och vill med pedram men det har nog alla redan listat ut han är en smart kille och han utnyttjar det ni kommer få se det senare när pedram åker ut och förstår hur adrian har spelat med pedram...... pedram borde inte vara i skuggan av adrian men det kommer synas tydligare senare
Hörde detta också igår. Tyckte också man märkte av att Pontus var irriterad när de lekte leken med lappar på huvudet, han var lite snäsig mot Adrian där.
Jag tror att Adrian är något på spåren att det har med tidigare händelser i livet att göra. Adrian påminner om coola killen i skolan som är bäst på allt och trycker ner Pontus. Han är snyggast, bäst på fotboll, populärast, duktig i skolan och dessutom sjunger han fint (vilket typ är Ponnes enda gren mot mobbarna). Pontus känner helt enkelt att han inte kan vinna mot honom i någon gren och när han då dessutom trycker ner Pontus i en sådan liten fjantgrej som kurragömma så väcks orimliga känslor i Pontus. Pontus inser hur orimliga d känslorna är och därför vill han snacka ut innan det eskalerar ännu mer.
Låt oss diskutera våra tankar angående nuläget inne i huset! Förstår alla har olika åsikter men är intressant att se hur ni alla reflekterar kring de olika deltagarna 😊
Min reflektioner av några deltagare
Adrian Förstår inte alls på mig hur produktionen tänkte när dem valde av tusentals sökande att ta in den minst underhållande, torraste och fegaste personen dem kunde hitta? Absolut han ser helt ok ut, men inga utstickande personlighetsdrag, ingen humor, bjuder inte på sig själv, oklar, spänd/stel.
Det finns ingenting enligt mig att tillföra i ett psykologiskt spel & expriment som detta. Enda jag kan tänka mig bb valde honom är för dem hade en baktanke med tävlingar, kärlek eller att han har uppvisat en helt annan bild av sig själv i sin ansökan, hade tålamod och tänkte från början han kanske behöver tid att kunna blomstra, men icke......... Ut med han, in med någon som ger något till oss tittare.
Judith Från att vara en av mina favoriter till att ha hamnat top 3 på dem jag vill ha ut. Hade en bild från början att hon var en glädje spridare med endast goda avsikter, att hon var genuin, jordnära & hade rent mjöl i påsen.
Tyvärr har alla dessa egenskaper ändrats till de mottsatta. Efter att ha analyserat hennes beteende under en tid har hennes rätta färger visats. Hoppas de i huset ser detta med då dem alla fortfarande verkar tro det bästa om henne.
Hon har en tendens att försöka dölja hennes vidriga beteenden genom att manipulera, oavsett om det handlar om hennes perversa sida där hon tänder på att se människor göra sexuella saker och även att ha kontroll och utnyttja fulla tjejer att göra sexuella saker med henne, genom att försöka förminska & förfina hennes riktiga agenda i att skämta bort de som en ' kul normaliserad kompis fylle grej, men när man har sett igenom detta nu och märker hur pervers och desperat hon är blir jag illamående.
Hade det varit en kille som betett sig så här hade han åkt ut av produktionen med huvudet före....... hon har även berättat på fyllan under liven, att hon tänder på att vända eller få straighta tjejer att göra något sexuellt med henne, och dessutom vid flera tillfällen skrytit om hur grym hon är att ta hand om tjejer och försöker vara någon Afrodite.guide i huset som ska lära ut och visa hur saker ska gå till. Avbryter folk när de håller på som det är helt normalt, och ska hjälpa dem och visa hur dem gör det ännu skönare....
Utöver detta motbjudande beteende, ser man hur det döljer sig en egocentrisk & oempatisk person bakom hennes skratt & fejködmjuka fasad. Där hon konstant har ett behov att vara i centrum, slicka röv, hävda sig, skryta och så fort någon pratar om en egen bedrift eller prestation, avbryter hon och vänder konversation till sig själv. Usch, är så uppenbart vid detta laget.
Tror hon från början försökt att uppvisa en helt annan bild i huset, än hennes riktiga jag vilket borde framkomma med tiden i huset, samt här i tråden om någon har skvaller från utsidan?
Övrigt Det som utvecklats och växt mest till de positiva i huset är för mig, simon & nardos, då det båda trotts sina brister från start har varit helt äkta, både i känslor, tankar & handlingar. Finns ingen dold agenda, försök att visa upp en dålig bild, fulspel eller liknande.
Innan tyckte jag simon var en jobbig fuckboy med hybris, och nardos en självcentrerad drama fjortis.
Tar tillbaka allt de där nu, och respekterar dem båda! Äkta, ärliga & underhållande deltagare som verkligen behövs i programmet!!!
Personen som jag har haft samma bild av sedan start är steffi, underbar, härlig och äkta tjej med fötterna på jorden. Ödmjuk med självinsikt. Förtjänar verkligen att vara kvar, men känner hon de senaste fokuserat för mycket på simon och det skadar henne i längden, inte bara känslomässigt utan också energimässigt.
Hon dras ner och blir mer deppig med tiden, och glömmer av de mesta runt om hon hade blicken mot tidigare. Hennes andra relationer i huset blir påverkade. Fortsätter hon så här, kommer hon känna sig mer och mer ensam i huset, förvirrad, nedstämd och tillslut väldigt sårad om någon ny deltagare kommer in simon kanske finner intresse av och byter ut henne.
Hon är en känslomänniska, och det är fint men hon måste göra ett helhjärtat val angående situationen och sedan hålla sig vid det och börja ändra fokus. I feel for her! 💕
Kattis är härlig, underhållande och rättvis! Tycker dock produktionen lagt upp åldrarna konstigt då hon inte har någon i sin egen ålder att umgås och känna gemenskap med, är mer som hon tagit mamma rollen till ett gäng dagisbarn, men de sköter hon grymt, hoppas de kommer in ngn äldre snart för hennes skull!
Sist men inte minst, stör mig jätte mycket på emelies negativa, elaka och översittande stil...... så uppenbart när hon försöker trycka ner Adrian genom att prata högt när han hör om saker han kan bli svartis på, och snackar skit bakom ryggen på han att hon absolut inte finner något attraktivt hos han längre, inte är intresserad och tar upp alla hans dåliga sidor,
men samtidigt säger alla hennes handlingar motsatsen till de hon vill alla ska tro, speciellt hennes nya bästis madde som hon peppat att flörta med han........ hon är så motsägelsefull, bitter & saknar helt självinsikt, tror hon är smartast i rummet. En tids fråga innan hennes schizofren beteende kommer till ytan, och hus i helvete uppstår mellan hon, madde & många andra.😅
Grattis till er som läste hela min analys, den blev lite längre än tänkt.🤔 Hoppas ni får en fin dag och kvällen på liven blir underhållande! 🙏
Jag håller med tillfullo på nästan allt. Judith var min favorit, idag den jag gillar minst just pga det du skriver samt att hon ger ADHD en felaktig bild med sitt eviga ältande om sin självdiagnos.
Simon och Nardos var helt spot on. Jag avskydde Simon i början, han dök upp från ingenstans med machofrilla, kammen, någon konstig jacka och en öl i handen och var en stereotypisk fuck boy men den bilden om honom är helt förändrad idag. Min favorit är han.
Nardos var jag neutral om i början, jag gillade att hon kunde hugga till direkt med sina åsikter men att hon behövde stila till sig. Verkligen växt i mina ögon. En favorit för mig hon med.
Det jag inte håller med dig om är Adrian och Kattis. Eller ja, delvis. Adrian tror jag kan blomma ut, när dom vann mot Pedram o Co och det gnälldes på att Kattis låg ner och Adrian fick nog och beblanda sig i samtalet och stod på sig för sin och Kattis sak tyckte jag om som satan. Jag skulle vela se mer av den utåt "aggressiva" Adrian. Han munhugger väldigt bra och intressant.
Kattis är jag neutral om varken gillar eller ogillar men tillskillnad från dig så tycker jag inte att hon bidrar till något och den tilldelade mamma-rollen känns bara som något som huset säger för att ge henne en plats i huset. Jag tycker inte att hon beter sig så mammigt alls.
Men annars bra text, du träffade bra på mycket. Delar din åsikt om många. Kul läsning.
Slår på liven och den första man hör är Pedros med sitt säljarsnack. Man märker verkligen tydligt hur han anstränger sig för att lägga in dom där "finare" orden i sina meningar och hur han hela tiden ska försöka låta bättre än den personen han pratar med. Det är lika jävla cringe varje gång.
Du har säkert rätt, tyvärr. Tycker bara det vore perfekt och alldeles, alldeles underbart att få se deras rätta sidor och "Vi Är aLLA eN faMILj" brinna upp i helvetets rygghuggarlågor.
Men tiden fortfarande, tiiiiden. Var ju därför microvågsugnen t ex fick sånt genomslag. Kort tid med hög effekt?
Äsch, off topic så mer till ämnet, vem kommer äga talet? Risken är stor att Ponne gör det bra om han inte plojar bort det men hoppas, hoppas de räddar Simon.
Konstigt jag vet, diskuterat detta i oändlighet med maken som förklarat 100 gånger så nu har jag gett mig, han har rätt 3 timmar är ekonomiskt.
Tänker de vem de har mest chans att sitta säkert mot väljer de Stephanie. Tror de är livrädda att sitta mot Tanja, Simon och Pontus.
Hoppas dock Simon, Tanja är säker som få.