Citat:
Ursprungligen postat av
Swan65
Men stad?? Jag firade min 18års dag där för , vad som känns, ett århundrade sen. Däremot har jag bunkrar ett flertal gånger i modern tid i Las Palmas vilket är en riktig stad-ish, men jävlar va trevliga restauranger i marinan! Således tips till alla Gran Canaria-resenärer, skit fullständigt i allt utom Las Palmas, förmånliga boenden via Booking säger jag
Las Palmas är en riktig stad, Playa del Ingles ett nöjesfält. Men PdI har ryckt upp sig! Var där senast 14 - många bra köttkrogar, lite färre "paella" för 5 Euro, oätbart... färre engelska snorungar i PL-jerseys, lite högre klass helt enkelt. Tyvärr en tydlig nedgång i gatuprostitutionen...
Rolig (?) story om hur en blick prutar 95 % i PdI - > trakasserad av gatuförsäljare:
-Aléman?
- Luckily not, no
- Ok - golden necklace, special price for you Mr - 30000 (pesetas, 90-tal)
- 30 thousand! You´re crazy...
- Ok - 1500...?
Köpte ett blyhalsband i guldfärg, tyckte det var stylish, skyller på ungdomlig ignorans och av etylalkohol inducerat dåligt omdöme.
OT-sorry!
EDIT: Be inte om ursäkt för frågan Biling! Brought some great memories back! Och annat...
EDIT No2: Swan65! Las Palmas som sagt "mer stad" på alla sätt - men avsevärt färre soltimmar än sydkusten! Ska inte föraktas (ivf inte av en landkrabba, på seglats försöker man väl kanske snarare undvika solen efter några dagar..).