Citat:
Ursprungligen postat av
Ketchupalskaren
Skrev detsamma i några inlägg under. Vet hur mycket cash mina föräldrar la ut på min brors hockeygrejen. Särskilt för ett växande barn/tonåring som växer ut skridskor och skit på en kvart.
Jo precis. Hade Judith varit mycket yngre så hade jag kunnat köpa historian för idag tror jag ändå att om man vill och är villig att "svälja" stoltheten så kan man enkelt "tigga" till sig gammal utrustning på Facebook men Facebook känns lite efter hennes tid.
Det där med tiggerigrupper och donationer blev väl ingen grej på Facebook förrän nu på senare tid, max 7 år sedan. Då var hon 20.
Hon slutade med hockey när hon var 15-16 år. I en intervju med tidningen när hon var 16 så säger hon att hon "nyligen slutat med hockey" så jag utgår från det. Hon tog körkort som 18 åring år 2012 och hon skulle några dagar senare köpa en Volvo s60 från 2006 dvs bara 6 år gammal bil.
Det verkar faktiskt som att hennes föräldrar har haft råd att ha henne i hockey men inte bara det, även haft ett sparkonto åt henne. Inte alla som kan ta körkort och någon dag senare som 18 åring köpa en 6 år gammal Volvo.