2021-03-19, 13:15
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Byggbranschen är ju rätt mansdominerad, men så klantiga tror jag faktiskt inte att de är. Det känns som att Zenia inte berättar hela historien.

Enligt rektorn missförstod hon sin mentor. Kanske missförstod hon alla 3 företag också?
Citera
2021-03-19, 13:33
Medlem
RedForces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
tror samma sak. kvinnor brukar ju vara välkomna på mansdominerande arbetsplatser.

synd att man bara har hennes ord att gå på.

Problemet är att skolan smiter undan och inte vill svara. Så man kan misstänka att det är en vit man som har misslyckats med genustänket som styr i skolan.
Citera
2021-03-19, 13:36
Medlem
RedForces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TordesPung
Knappast så Aftonbladet ljuger!

"Gråter fortfarande efter att ha läst trådstarten"

Nä precis. Det är ändå Aftonbladet och de är en av de största nyhetskällorna vi har i Sverige. De är förmodligen de mest trovärdiga av alla.

Du skall inte gråta för mycket och vara ledsen. Visst är det hemskt och lite trist att man måste posta sånt här men det är viktigt att det kommer fram och diskuteras. Tänk på annat en stund så blir det bättre. Jag känner mig lite dum nu och kanske inte skulle skapat tråden ändå.
Citera
2021-03-19, 13:40
Medlem
Finns dessvärre machostrukturer inom mansdominerade yrken fortfarande.
Citera
2021-03-19, 13:46
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Läser denna rad och undrar, varför i helvete ringde mamma för.

– Tre byggföretag sade rakt ut till mamma att de inte kunde ta emot mig för att jag är tjej, säger Zenia

Ungen har väl säkerligen en egen telefon och kan prata med vuxna. Hade jag fått ett samtal från någons mamma så hade jag heller inte tagit in personen på praktik vara sig det är en kille eller tjej.
Många företag har heller inte omklädningsrum och liknande för kvinnor och då blir det ett jävla rabalder för det, lättare då att säga nej.
Citera
2021-03-19, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil

– Tre byggföretag sade rakt ut till mamma att de inte kunde ta emot mig för att jag är tjej, säger Zenia

Ungen har väl säkerligen en egen telefon och kan prata med vuxna. Hade jag fått ett samtal från någons mamma så hade jag heller inte tagit in personen på praktik vara sig det är en kille eller tjej.
Många företag har heller inte omklädningsrum och liknande för kvinnor och då blir det ett jävla rabalder för det, lättare då att säga nej.

Hon är 16 år gammal.
Citera
2021-03-19, 13:51
Medlem
FladderFarfars avatar
Nu när det hela har hamnat i rampljuset så tycker jag att man kan ge henne en chans.

Låt den lilla glasögon ormen få jobba och slita med hårdingarna på ett riktigt bygge.

Ge det en månad för att se om hon pallar... och skulle hon mot förmodan göra det så - Grattis!

Med största sannolikhet så sjukskriver hon sig dag 4, klagar på sexuella trakasserier, eller nått annat skit.

Fyfan vad pinsamt!
Senast redigerad av FladderFarfar 2021-03-19 kl. 13:53.
Citera
2021-03-19, 13:54
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Hon är 16 år gammal.

Och kan då inte prata i telefon eller?
Ungar får sin första smartphone innan de börjar ettan nu för tiden och sen följer denna med resten av livet. När jag fick mina första praktikplatser så ringde jag alldeles själv fast jag bara var 12 år och sen resten av hela min ungdom så fixade jag allt sånt själv. Det är ju inte min mamma som ska söka praktikplatsen.
Citera
2021-03-19, 13:55
Medlem
Kanske vet hur de ska få skadestånd (x3), är det zigenare?
Citera
2021-03-19, 13:59
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Kanske vet hur de ska få skadestånd (x3), är det zigenare?

Tror inte det.

Ett litet 40 kilos förvirrat glasögon äckel som säger att trots att hon har ett annat "köön" så är hon minst lika bra på allt!

Såg du inte monologen hon körde?

Edit : Underbart att dom visade hinkar fulla med blöt cement i inlägget.
Senast redigerad av FladderFarfar 2021-03-19 kl. 14:04.
Citera
2021-03-19, 14:06
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil

Och därför bör hon inte vara ute på en byggarbetsplats eftersom hon själv inte kan ringa utan ber sin mamma fast hon är 16 år. Ska hon be mamma komma med matlådor? ska hon ringa mamma när hon råkat slå sig på fingret med hammaren? curlad unge
Citera
2021-03-19, 14:11
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TordesPung
Du är säkert rasist också!

Jag har inget emot invandrare om de sköter sig, lär sig språket och skaffar jobb. Resten kan vi mycket väl kasta ut med huvudet före. Vad det nu hade med saken att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Och därför bör hon inte vara ute på en byggarbetsplats eftersom hon själv inte kan ringa utan ber sin mamma fast hon är 16 år. Ska hon be mamma komma med matlådor? ska hon ringa mamma när hon råkat slå sig på fingret med hammaren? curlad unge

Håller med dig helt och hållet. Det inger inte direkt förtroende om mamma måste ringa och fråga om en praktiktjänst.

Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Bingo grattis, alla ungdomar kanske inte som du var.
Nej, tydligen är de inte så men så går många också hemma och undrar vad fan de ska göra med sina liv också och mamma och pappa betalar så gärna. Bortskämda ungar är vad det är.
När hon är 30, ska mamma ringa och fråga om hon kan få jobb någonstans också då eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in