Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Minns inte vem det var som ägnade sig helhjärtat åt att skriva ner Phizer BioNTechs vaccin tidigare.
Det var ju enormt mycket biverkningar på det vaccinet också. Mer än 50 000 inrapporterade biverkningar till biverkningsregistret har jag för mig att det var, och det stämde.
Det som inte stämde var att en inrapporterade biverkning inte är samma sak som en faktisk biverkning.
Får ni betalt för att sprida er okunskap eller vad är det som driver er?
Blir ganska trött på när du skriver okunskap. Jag baserar allt jag skriver på egentligen två saker. Resultaten av vaccinföretagens egna FAS3-studier, samt inrapporterade biverkningar från läkemedelsverk runt om i världen. Hur kan det utgöra okunskap?
Bara föra att det genomförs alla möjliga icke randomiserade studier runt om i världen där effektiviteten anges till allt från 0-100% ser inte jag det som några "studier" eller "sanningar". Det är ingen ny kunskap.
Nej, inrapporterade biverkningar och faktiska biverkningar behöver inte nödvändigtvis vara samma sak, men är övervikten för ett vaccin 5:1 rörande inrapporterade biverkningar och datan bygger på miljontals vaccineringar runt om i världen skulle jag knappast avfärda det som en slump.
Att EU nu ändå godkänner vaccinet beror på att de enligt dem själva nyttan med Astras vaccin är större än riskerna. Då jämför de med ingen vaccinering alls.
Det går ändå aldrig att komma ifrån att Astras vaccin inte är ens tillnärmelsevis så effektivt som mRNA-vaccinen. Det går heller aldrig att komma ifrån att Astras vaccin ger betydligt mer och allvarligare biverkningar.
Vilket vaccin sedan var och en tar blir ju upp till den enskilde.