2021-03-18, 18:46
Medlem
Returpappers avatar
På en normal biverkningslista skulle det stå så ungefär så här om Astrazenekas vaccin.

Vanliga biverkningar fler än 1 av 10: Ömt och svullet vi injektionsstället, som kan sitta i några dagar

Mindre vanliga biverkningar kan drabba upp till 1 av 100 Lättare feber ont i muskeln

Ovanliga biverkningar upp till 1 av 10 000 Hög feber ont i hela armen, vid test visad brist på röda blodkroppar och minskad mängd trombocyter.

Mycket sällsynta biverkningar. Ttrombocytopeni med låga nivåer av trombocyter inklusive blodproppar och i sällsynta fall som leder till döden.

Typ alltså häng inte upp er på detaljerna.
Citera
2021-03-18, 19:00
Medlem
Hur kan man kalla Astra Zeneca's vaccin för säkert när helt friska människor har dött av det eller blivit allvarligt sjuka och inlagda? Känns mer som ett krisdrag för att det råder brist på vaccin i världen överlag.
Citera
2021-03-18, 19:04
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Hur kan man kalla Astra Zeneca's vaccin för säkert när helt friska människor har dött av det eller blivit allvarligt sjuka och inlagda? Känns mer som ett krisdrag för att det råder brist på vaccin i världen överlag.

De har troligen dött för att nån klåpare inte följt anvisningarna o sett till att vaccinet hamnade rätt i muskeln. Knappast AZ fel
Citera
2021-03-18, 19:06
Medlem
Citat:
Ingen får välja vaccin det känns oroande om något.
Citera
2021-03-18, 19:06
Medlem
Hexen666s avatar
Antalet smittade har ökat sedan 1:a februari men antalet dödsfall har sjunkit som en sten från 1:a februari. Vad säger alarmisterna om det? Skyller dom på eftersläpning igen?
Citera
2021-03-18, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
På en normal biverkningslista skulle det stå så ungefär så här om Astrazenekas vaccin.

Vanliga biverkningar fler än 1 av 10: Ömt och svullet vi injektionsstället, som kan sitta i några dagar

Mindre vanliga biverkningar kan drabba upp till 1 av 100 Lättare feber ont i muskeln

Ovanliga biverkningar upp till 1 av 10 000 Hög feber ont i hela armen, vid test visad brist på röda blodkroppar och minskad mängd trombocyter.

Mycket sällsynta biverkningar. Ttrombocytopeni med låga nivåer av trombocyter inklusive blodproppar och i sällsynta fall som leder till döden.

Är du seriös? Majoriteten av de som är yngre än 55 får ju feber (hög), ont i kroppen, huvudvärk m.m. av az. Hur får du det till 1 av 100? Flera på mitt jobb blev skitdåliga och jag tror knappast att de är några unikum. En del vägrar t.o.m. andra sprutan. Tror du man fått lättare biverkningar då?
Citera
2021-03-18, 19:11
Medlem
Citat:

Ingen vet hur ens eget immunförsvar reagerar och på az verkar de flesta yngre reagera kraftigt. Aldrig i livet att jag tar det. Jag avvaktar och hoppas att jag klarar mig från covid. Har ett bra immunförsvar så vet att jag kommer bli dålig av vaccinet.
Citera
2021-03-18, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Risken är säkert större än så för ett fåtal. Tror ändå att vaccinet är mindre riskfyllt än viruset i sig.

Men om man är helt frisk och har ett bra immunförsvar så tar det ju emot lite att ta ett vaccin som kanske gör en dödssjuk. Då är det nog bättre att hålla huvudet kallt och låta de som vill ta det istället.
Citera
2021-03-18, 19:14
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Antalet smittade har ökat sedan 1:a februari men antalet dödsfall har sjunkit som en sten från 1:a februari. Vad säger alarmisterna om det? Skyller dom på eftersläpning igen?

Du tror inte det har med vaccinationerna att göra?
Citera
2021-03-18, 19:17
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper

Det är ungefär vad som står där.
Citera
2021-03-18, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AleksejRomanov
Ingen vet hur ens eget immunförsvar reagerar och på az verkar de flesta yngre reagera kraftigt. Aldrig i livet att jag tar det. Jag avvaktar och hoppas att jag klarar mig från covid. Har ett bra immunförsvar så vet att jag kommer bli dålig av vaccinet.
Stefan Löfvén ska ta det han som ska "visa vägen" enligt Richard Bergström. En viktig person ska vara en förebild för befolkningen typ.
Citera
2021-03-18, 19:18
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du tror inte det har med vaccinationerna att göra?
Mycket möjligt. Men oavsett vad det beror på så är ju restriktioner och munskydd nu fullständigt hål i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in