2021-03-18, 17:54
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deerhunter10
Varför ta ett vaccin som inte skyddar mot smitta? Jo naturligtvis är det viktigt att de skyddar mot allvarlig sjukdom, vilket de fortfarande gör, men för hur länge? Ska vi ta 2-3 vaccin per år? Risken för biverkningar ökar och hur fan ska de klara det logistiskt?
Det är nog lättare att klara ständig vaccination än att klara ständig covid-(intensiv)vård.

Min inställning är att jag "chansar" på vaccination för att risken med sjukdomen är så mycket större än risken med vaccinationen.
Ingen minns en fegis!
Citera
2021-03-18, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
0,0000022 % risk så inte den största faran man råkar ut för i sitt liv

Det fungerar nog inte så. Det finns troligen en biologisk orsak till varför vissa personer får blodproppar osv av AZ vaccinet. För dem är ju siffran 100% risk så de håller nog inte med dig.
Citera
2021-03-18, 17:55
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
0,0000022 % risk så inte den största faran man råkar ut för i sitt liv
Vara ute i trafiken är betydligt farligare och få funderar i banorna att stanna hemma.
Citera
2021-03-18, 17:56
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Det fungerar nog inte så. Det finns troligen en biologisk orsak till varför vissa personer får blodproppar osv av AZ vaccinet. För dem är ju siffran 100% risk så de håller nog inte med dig.

Du verkar väldigt smart!
Citera
2021-03-18, 18:00
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ditt resonemang kan stämma om man vet vilka som drabbas och det verkligen är biologiska orsaker som går att fastställa.

Det som talar mot detta är att det var tre personer som vaccinerade samtidigt som drabbades av de cirka 20 som hittills drabbats. Sannolikheten för att det ska hända är så nära noll man kan komma om de inte var enäggstrillingar.
Senast redigerad av Surtruten 2021-03-18 kl. 18:03.
Citera
2021-03-18, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Fundera ett tag på tre unga sjuka samtidigt från samma plats bara så där när man inte har några problem på andra platser efter x antal miljoner doser.

Fundera sedan över vad danskarna säger. Felaktig administration kanske:

https://www.berlingske.dk/nyheder/dansk-professor-forkert-vaccineteknik-kan-udloese-blodpropper

Det var en mycket intressant artikel, enligt den så vaccinerar vissa fel och sätter inte in sprutan tillräckligt långt in i muskeln, utan vaccinerar främst i huden istället och låter vaccinet gå in i blodomloppet till hjärtat och lungorna. Typiskt för det är att de trycker din hud mellan tummen och pekfingret när de vaccinerar med sprutan. Jag har tagit det vanliga influensavaccinet flertals gånger och har aldrig sett någon göra så, så förhoppningsvis har vi bättre utbildad personal i Sverige.
Citera
2021-03-18, 18:04
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Fundera ett tag på tre unga sjuka samtidigt från samma plats bara så där när man inte har några problem på andra platser efter x antal miljoner doser.

Fundera sedan över vad danskarna säger. Felaktig administration kanske:

https://www.berlingske.dk/nyheder/dansk-professor-forkert-vaccineteknik-kan-udloese-blodpropper

Det danskarna säger verkar fullständigt logiskt.

Hoppas nu vården tar till sig detta o följer AZ instruktioner för administration.
Citera
2021-03-18, 18:05
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Det var en mycket intressant artikel, enligt den så vaccinerar vissa fel och sätter inte in sprutan tillräckligt långt in i muskeln, utan vaccinerar främst i huden istället och låter vaccinet gå in i blodomloppet till hjärtat och lungorna. Typiskt för det är att de trycker din hud mellan tummen och pekfingret när de vaccinerar med sprutan. Jag har tagit det vanliga influensavaccinet flertals gånger och har aldrig sett någon göra så, så förhoppningsvis har vi bättre utbildad personal i Sverige.

Verkar ju misslyckats i Lund....
Citera
2021-03-18, 18:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Lyckats man injicera i blodet istället för i muskelvävnad så ökar antagligen risken för en allvarlig reaktion. Glöm inte kolla leg och CV på den som vaccinerar dig...

Det hjälper ju inte dig om det blir fel. Men för all del.
Citera
2021-03-18, 18:07
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag håller med. De unga förväntas offra sig för samhällets skull, fast de själva har mycket liten nytta av vaccinet. Det stör mig väldigt mycket. Hade varit bättre att ge AZ till folk över 60, som inte har så hyperaktivt immunförsvar längre.

Jag litar inte på NÅGON myndighet längre, varken svensk, europeisk eller världsomspännande. Dom vill bara truga i oss giftet till varje pris.
Det är den nya världsordningen, med Gates och Illuminati i förarsätet.

Det är inte konstigt att vissa inte litar på någon och andra litar på alla.
Senast redigerad av Surtruten 2021-03-18 kl. 18:09.
Citera
2021-03-18, 18:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Fast inte ens svenska barn har levt "som vanligt". Det har varit nolltolerans mot förkylningssymptom på både förskolor och grundskolor.

Virus har inte heller cirkulerat i samhället samma utsträckning. Det såg man ju på influensa, RS m.m. som försvann direkt.

Det är mer än jag vet, men immunitet mot snälla coronavirus sitter bara i ungefär 6-12 månader (enligt Nature) så det är ju i rätt tidsfönster.

Det här med korsimmunitet är såklart gammal skåpmat. Men jag kan inte minnas att man har diskuterat följderna av att leva sterilt i ett år, eller i alla fall inte i sammanhanget att det skulle vara orsaken varför den brittiska varianten verkar drabba unga personer i större utsträckning.

Om du är intresserad av följderna av att leva sterilt i ett år så ska du kika in på Nasa:s hemsida, de kan mycket om det där.
Citera
2021-03-18, 18:13
Medlem
Inga ytterligare restriktioner alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här