2021-03-18, 10:03
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Nej det ska du inte skämmas över men när du gnäller över att du har valmöjligheter då ska du fan i mig skämmas.

Det är klart jag inser att detta är ett lyxproblem men jag tänker fan inte skämmas för det.
Citera
2021-03-18, 10:05
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det jag blir upprörd över är att andras val går ut över mig på just torsdagar. Mina lokala lunchkrogar har ALLTID mycket sämre rätter på torsdagar till förmån för ärtsoppan. Detta gillar jag inte.
Tja, men det är ju mera en olycklig kombination.
Du får välja en annan sylta på torsdagar...
Citera
2021-03-18, 10:07
Bannlyst
Jag kommer ihåg när jag låg i en grop i skogen mitt i natten och åt kall ärtsoppa ur en burk.
Hade gärna haft pannkakorna då.
Citera
2021-03-18, 10:07
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Tja, men det är ju mera en olycklig kombination.
Du får välja en annan sylta på torsdagar...

Tyvärr har jag bara två val inom gångavstånd. Visst - jag skulle kunna ha med matlåda på just torsdagar men i dag har jag inte med nån pga lathet.
Citera
2021-03-18, 10:10
Medlem
Soldatens ärtsoppa från knorr är jättegod med Jonnys senap och timjan på och pannkakor med hjortronsylt och grädde . Och en lite punch till det är mumma enligt mig själv.
Citera
2021-03-18, 10:20
Medlem
Inte mitt förstaval men ärtsoppa kan vara gott ibland.krogar gillar rätten för den måste ju vara hög marginal produkt.
Citera
2021-03-18, 10:22
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Vi som har passerat 40 så klart.
Jag äter bruna bönor med fläsk också.
Den här klassiska maten gör en mätt hela dagen!
Bruna bönor är ju vidrigt, hellre ärtsoppa alla dagar i veckan.
Citera
2021-03-18, 10:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Där jag bor finns det ingen Ärtsoppa på krogen.

Så jag lagar det istället själv istället. Käkar på kvällen så att man kan dra på med öl & punsch också.
Citera
2021-03-18, 10:29
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punch12
Soldatens ärtsoppa från knorr är jättegod med Jonnys senap och timjan på och pannkakor med hjortronsylt och grädde . Och en lite punch till det är mumma enligt mig själv.

På mina lokala lunchkrogar finns varken Jonnys senap, hjortronsylt eller punch tyvärr.
Citera
2021-03-18, 10:31
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegelpanna123
När raljerandet börjar så får ju ingen det den vill ha alla veckans dagar. Ponera att köttförsäljning förbjuds helt..

Du har förstås en poäng men jag har märkt att just torsdagar utmärker sig för min del. Det tycker jag är tråkigt.
Citera
2021-03-18, 10:35
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Ungefär som att fråga "vem fan röstar på Röfven"? Uppenbarligen många som äter nåt somnsrrut som en spya och röstar på nån som ser ut som en spya.

Tillgång och efterfrågan, säljer skiten bra så är det klart man säljer skiten.

Fan vad drygt att bara ha två ställen att välja mellan. Hade jag varit i dina ärtsopps-hatande skor hade jag lagat pannbiff och tagit med mig på torsdagar. Men, punschen, som MÅÅÅÅSTE finnas till torsdagsärtsoppan, hade jag tagit ändå.

Med det sagt tycker jag ärtsoppa är gött, särskilt om det är extra mycket dö' gris i

Nu är jag av den latare sorten och fixar bara matlåda någon gång i månaden. Men du har såklart rätt.

Sen har jag två lunchställen att välja på som kör dagens rätt. Andra alternativ i närheten är ett ganska dåligt grillkök, ett sushiställe och Coop.
Citera
2021-03-18, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Under mina år som kontorsarbetare har jag ALDRIG hört någon möka och skulle inte våga göra det heller om någon kollega befinner sig i närheten. Tråkigt men sant.

Då är det ju ingen otillåtelse utan bara du som är hämmad. Sälla dig till oss fria individer och möka på. Min närmsta medarbetare är ett svin som luktar illa såsom normaltillstånd så denne får vad denne förtjänar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in