2021-03-17, 14:00
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Då säger jag Spokane, Washington, USA.

Snyggt! Namn efter indianstam, uttalas med långt o som i "spook", grundat av en Glover.

En hallucinogent spetsad fredspipa samt frågan tillbaka till DeValera!
Citera
2021-03-17, 14:04
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Det var väl nästan så att ledtråd tre skulle rendera lite spanking i sig... Jag har haft långsökta ledtrådar men där blev du mästaren!

"E ru GOOOO äller!!???" Tvättäkta göteborgare ju, men som du säger kanske det mest långsökta - som Kurtan hade sagt - vi sett på forat "på den här sidan Julafton"...
Citera
2021-03-17, 14:08
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Det var väl nästan så att ledtråd tre skulle rendera lite spanking i sig... Jag har haft långsökta ledtrådar men där blev du mästaren!

Vad som är svårt för dig kanske är lätt för någon annan. Intresset varierar så att säga. Jag försöker ge så skiftande ledtrådar som möjligt. Kanske var ledtråden om Hans något svår. Det kan också ha att göra med hur gammal man är, det är ganska länge sedan han var riktigt i ropet. Jag tog med Aga Khan, för att ordet aga och guru, just för att han talade om sig själv som smiskguru. Men jag får ta till mig av kritiken och göra mindre svårtolkade i framtiden.
Citera
2021-03-17, 14:13
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Vad som är svårt för dig kanske är lätt för någon annan. Intresset varierar så att säga. Jag försöker ge så skiftande ledtrådar som möjligt. Kanske var ledtråden om Hans något svår. Det kan också ha att göra med hur gammal man är, det är ganska länge sedan han var riktigt i ropet. Jag tog med Aga Khan, för att ordet aga och guru, just för att han talade om sig själv som smiskguru. Men jag får ta till mig av kritiken och göra mindre svårtolkade i framtiden.

Nej! För i h-e! Tolkar inte Venators inlägg som någon kritik. Jag lyckades denna gången inte bena ut Scheike men ej alltför sällan är det dina långsökta leads som gör dina frågor kul och - once in a while får polletten att trilla ned - så; don´t stop!!!
Citera
2021-03-17, 14:16
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Snyggt! Namn efter indianstam, uttalas med långt o som i "spook", grundat av en Glover.

En hallucinogent spetsad fredspipa samt frågan tillbaka till DeValera!

Ok tackar, jag hade föredragit en snygg squaw, men jag får vara nöjd och tacka ändå.

1. We are going to a place where cash is king. Make notes about that. (ursäkta min dåliga engelska)

2. Edgar Rice Burroughs litterära figur har huserat här.

3. Ort som förknippas med stor idrottsman.
Citera
2021-03-17, 14:25
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ok tackar, jag hade föredragit en snygg squaw, men jag får vara nöjd och tacka ändå.

1. We are going to a place where cash is king. Make notes about that. (ursäkta min dåliga engelska)

2. Edgar Rice Burroughs litterära figur har huserat här.

3. Ort som förknippas med stor idrottsman.

"Note" -> notes -> sedlar -> guldreserv. Fort Knox alldeles i närheten. Tarzan varit utställd på dess Uni samt idrottsmannen isf självaste Muhammed Ali; ...Louisville, Kentucky..?
Citera
2021-03-17, 14:31
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
"Note" -> notes -> sedlar -> guldreserv. Fort Knox alldeles i närheten. Tarzan varit utställd på dess Uni samt idrottsmannen isf självaste Muhammed Ali; ...Louisville, Kentucky..?

Bra försök, men fel stad. (OT jag tror Prominenten hade den staden för någon månad sedan.).

4. Grekisk bokstav plus kontroversiell fransk politiker/ eller stor kanadensisk stad ger en mycket stark ledtråd.

5. Här på orten har skett många separationer.

6. Här på orten passar bra om man vill göra bot och bättring, genom att gå till kyrkan.
Senast redigerad av DeValera 2021-03-17 kl. 14:41.
Citera
2021-03-17, 14:39
Medlem
DeValeras avatar
7. Är belägen på en ö.

8. Byter man ut en konsonant får vi en dans.
Citera
2021-03-17, 15:19
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:

Givetris är det så hehe.. Svår men outside-the-box-ledtråd Vill minnas du haft en Scheike-ledtråd tidigare. Han måste ju varit bra speciell gubben, var det inte han som skrev ”Bakboken, boken om stjärtar och deras kvinnor”, vill minnas Aschberg pratade om den i tv. Kan tänka mig hans kvartssamtal i skolan.. Fröken till föräldrarna: Ja, vi måste nog prata om er sons uppsatser lite..
Citera
2021-03-17, 17:05
Medlem
Venators avatar
Citat:

Det var absolut inte menat som kritik! Kör på bara!
Citera
2021-03-17, 17:07
Medlem
Venators avatar
Citat:
"E ru GOOOO äller!!???" Tvättäkta göteborgare ju, men som du säger kanske det mest långsökta - som Kurtan hade sagt - vi sett på forat "på den här sidan Julafton"...

Jag får ju fortfarande gliringar för min vattenpump som ledtråd till Gerd von Rundstedt.
Citera
2021-03-17, 17:22
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Jag får ju fortfarande gliringar för min vattenpump som ledtråd till Gerd von Rundstedt.

Vattenpumps-ledtråden är i en egen klass Kommer ta många många år innan nån kommer i närheten av den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in