2021-03-17, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Är det något särskilt du tänker på?

Likheterna mellan Lambertz och Jean-Claude Arnault är slående där herrar i maktpositioner använder lägre personer för att få tillgång till fri sex.
Citera
2021-03-17, 14:37
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Vad tror du själv, hur stor är risken att en kvinna ska bli våldtagen 1 gång i år? Hur stor är risken att hon ska bli våldtagen fyra gånger på fyra år?

Den risken är så låg att det står bortom rimligt tvivel att hon ljuger och därmed bör buras in i fängelse i minst 10 år + att hon får betala de fulla kostnaderna som alla dessa rättsprocesser har kostat, lär bli åtskilliga miljoner.

Du är en sån där groteskt överproducerande postare, lika tvärsäker som misogyn, och det är både juridiskt och mänskligt ointressant det du försöker hamra in.
Du strör en massa faktafel omkring dig, och som många på flashback är du överdrivet intresserad av statistik.
Jag tycker inte att nånting tyder på att kvinnan ljuger, men ska jag gissa så kan det bli svårt att bevisa att hon var för redlös för att ge samtycke.
Citera
2021-03-17, 14:37
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
oerhört festligt. vilken dröm-intagen för plitarna
Ja nu är dom inte så kaxiga som dom kan vara mot småbuset.
Citera
2021-03-17, 14:39
Bannlyst
Vem är åklagaren?
Citera
2021-03-17, 14:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LatexJocke
Hittar inget inlägg från den 19:e dec på bloggen. Cissi Wallin har väl bara anmält en person för våldtäkt tidigare, Fredrik Virtanen?

Jag uttryckte mig otydligt, 10 december 2019. Men det är säkert inte hon som är inblandad.
Citera
2021-03-17, 14:42
Medlem
Motherships avatar
Vem kan tänka sig sammanfatta och länka in i trådstart via mod?
Citera
2021-03-17, 14:43
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Likheterna mellan Lambertz och Jean-Claude Arnault är slående där herrar i maktpositioner använder lägre personer för att få tillgång till fri sex.

Och Göran Lambertz lät sexköparen Leif Thorsson sitta kvar i HD.
Citera
2021-03-17, 14:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fanttomen
19 dec?

Jag uttryckte mig otydligt december 2019. 10 december närmare bestämt.
Citera
2021-03-17, 14:44
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Det här låter ju ganska rimligt, men jag vill ha mer ordning och reda.
(Alltså helt frånsett om det juridiskt kan klassas som sexuellt utnyttjande/våldtäkt, om hon kan bevisa att hon var för full för att kunna ge samtycke).
Jag vill helt enkelt att en juridikgubbe som skrivit ett rättsligt intyg till förmån för någon, inte ska ha rätt att bjuda in henne på spritfest och ligga med henne.
Den här förtalsprocessen som hon bett Lambertz om hjälp med, är ju inte ens avgjord. Det är tänkbart att han kan komma att bli ombedd att ge ett nytt intyg.
Det här är liksom 1800-tal. Tror han att han har rätt att ligga med en skyddsling som har ekonomiska bekymmer?

I intyget har han, bisarrt nog, hävdat att EA ger "ett i högsta grad trovärdigt intryck" när hon beskrev den våldtäkt som "krogprofilen" ska ha utsatt henne för. Jag undrar om han tycker att hon är lika trovärdig denna gång.

Vad gäller det övriga. Till skillnad från övriga "adepter" (såsom "Sveriges första romska jurist", den mycket aptitliga advokaten "Rolex-Sunita"), är EA en person som han har kommit i kontakt med efter sin pension. Det var hon som tog kontakt med honom, eftersom hon hade läst Lambertz försvar för Cissi Wallins rätt att "äga sin berättelse" och inte behöva riskera att dömas för förtal, bara för att våldtäktsanklagelserna mot ledarskribenten Virtanen inte gick hennes väg. EA såg sig som en ny Cissi - ett "MeToo-offer" på patriarkatets blodiga altare. Lambertz hjälpte henne också med det ena och det andra - även med studierna, som inte har gått så bra. EA är ju juridikstuderande, trots sin (i detta sammanhang) höga ålder, men verkar ännu inte gjort några uppsatsinlämningar. Nästan all kontakt mellan "MeToo-studentskan" och hennes "extrapappa"har skett elektroniskt, men lagom till jul så bestämde de att fira denna högtid tillsammans. Lambertz är numera änkling och hans tre vuxna barn föredrog att fira på annat håll; EA firar normalt inte jul, utan "åker gärna till Spanien". Skälet är en "trasslig relation" till föräldrarna.

Hur tänker du dig att svensk lag ska kunna förbjuda att två sådana sargade skepp möts i natten?
Citera
2021-03-17, 14:45
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
De fetstilta rubrikerna ropar ut ”Toppjuristen häktad”. Enl Leif GW är den häktade Mount Everest personifierad. Etc.
Frågan på allas läppar: vem är han?
GL väljer då att gå ut med namn o bild. ”Jag har inget att dölja”.
Frågan på allas läppar blir då: vem är hon?
Och, givetvis, vad har hon för bakgrund etc?
En snygg och välregisserad fokusförflyttning.

Försvar-Åklagare: 1-0.

Well played Gurra.

Visst är det välspelat av Göran Lambertz, fokus flyttas snabbt till det som är intressant för honom, kvinnans historik som anmälare av sexuella övergrepp.

För åklagarens skull hoppas jag att hon verkligen har torrt på fötterna, kan inte vara kul att driva ett sådant här spektakulärt fall om det inte finns rejäl stödbevisning (vad det nu är i sådan här mål).
Citera
2021-03-17, 14:47
Medlem
Räkodlarens avatar
Intressant att vi verkar landa i att det är en EA, precis som det tipsades om tidigare i tråden, som det är fråga om.

Håller med om att hennes trovärdighet kanske är naggad i kanten mht tidigare historik, men det är inte bara trovärdigheten som bedöms utan även tillförlitligheten i det hon kan redogöra för. Jag är säker på att GL kan uppträda oerhört trovärdigt (liksom Tom Hanks, Leo DiCaprio och skickliga skådisar), men det är bara en del av den bedömning som behöver göras.

Om inte åklagaren har något ganska så konkret utöver MÄ:s berättelse så kommer detta knappast ens att leda till åtal.
Citera
2021-03-17, 14:50
Medlem
ua571cs avatar
Citat:
Vilken misär.
På själva julafton också.
Nåt slags "missbruk av ställning" borde det väl vara. Det finns väl regler för hur jurister får bete sig med folk som anlitar dem.
Man super sig inte full med en mycket yngre kvinna som är i beroendeställning och har bett om hjälp, och inbillar sig sen att sexet med den berusade kvinnan är "frivilligt".
Har jag fattat det rätt, bad hon Lambertz om hjälp med förtalsåtalet på julafton? En ganska skör tjej, antagligen. Lambertz borde vara tillräckligt gammal och ansvarsfull för att säga, flicka lilla du kan få lite sillsallad och kanske en nubbe, och sen får du kontakta mig under arbetstid, jag är nåbar vardagar mellan 11 och 16 på zoom, i mellandagarna klockan 14-17.
I stället sätter han sig och super med henne tills hon däckar?
Ska advokaten försöka visa att det var hon som tog initiativet till sex?

Citat:
Det här låter ju ganska rimligt, men jag vill ha mer ordning och reda.
(Alltså helt frånsett om det juridiskt kan klassas som sexuellt utnyttjande/våldtäkt, om hon kan bevisa att hon var för full för att kunna ge samtycke).
Jag vill helt enkelt att en juridikgubbe som skrivit ett rättsligt intyg till förmån för någon, inte ska ha rätt att bjuda in henne på spritfest och ligga med henne.
Den här förtalsprocessen som hon bett Lambertz om hjälp med, är ju inte ens avgjord. Det är tänkbart att han kan komma att bli ombedd att ge ett nytt intyg.
Det här är liksom 1800-tal. Tror han att han har rätt att ligga med en skyddsling som har ekonomiska bekymmer?

1) Du - och ingen annan heller - vet om han var full.
2) Du - och ingen annan heller - vet om hon var full.
3) Du - och ingen annan heller - vet om hon var däckad.
4) Du - och ingen annan heller - vet ifall hon gett sitt samtycke.
5) Du - och ingen annan heller - vet ifall de har haft sex.

Hon påstår det. Men det är inte riktigt samma sak..........

Så var nu lite försiktig med din dömande ton!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in