2021-03-12, 20:32
Medlem
Jag önskar att det fanns öga för öga, tand för tand-straff i sverige. Tänk att på fredag och lördags-kvällar få se live-tv hur brottslingar får utstå det dom själva gjort mot andra.. Vilken känsla! 🍿😍😁
Citera
2021-03-12, 21:15
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Du behöver inte ens vara turkisk medborgare. Turkiet och alla länder som inte har avtal med Sverige kan bestämma vad de vill. Det finns massor med länder som inte lämnar ut folk oftast är det sina egna medborgare men i bland kan gör de det inte av andra skäl Ex Snowdon. Sverige lämnar vanligtvis inte heller ut sina medborgare till länder de inte har avtal med.

Andra kända exempel är till ex Ronnie Biggs.

utan att vara medborgare i det landet får man bara vara där 3-6mån
sen måste man ut ur landet och in igen
då kan svenska polisen haffa personer som är i ett land utan utlämningsavtal
då måste dom ha koll på den personen
Citera
2021-03-12, 21:32
Medlem
08aren08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokong01
På vilket sätt är fallet svårt?

Man hör hans historia och hennes. Finns många psykos kvinnor där ute i liknande förhållande som har försökt eller begått självmord. Kanske tjejens familj skäms över att hon försökte begå självmord och tvingar henne att skylla på honom? Vem vet. Han va ju friad en gång.
Citera
2021-03-12, 21:34
Medlem
08aren08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helahavetstormar1
Snarare väldigt bra utrett och TYDLIGT att han misshandlat sönder henne och i panik kastat ner henne för balkongen.

Hon kan ha slagit honom också och han kan ha försvarat sig själv? Tro mig finns kvinnor där ute som misshandlar män också. Som sagt svår fall. En av dom ljuger.
Citera
2021-03-12, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 08aren08
Hon kan ha slagit honom också och han kan ha försvarat sig själv? Tro mig finns kvinnor där ute som misshandlar män också. Som sagt svår fall. En av dom ljuger.

Om så är fallet, varför hade han inga skador på sig förutom sina knogar? Han hade bara massa blod på sig. Så ja, jag håller med dig. En av dem ljuger, och det är ganska uppenbart vem. Bevisningen pekar på honom. Du är förmodligen en släkting/vän till familjen som försöker försvara en uppenbart skyldig man. Läs all teknisk bevisning istället.
Citera
2021-03-13, 07:45
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Om så är fallet, varför hade han inga skador på sig förutom sina knogar? Han hade bara massa blod på sig. Så ja, jag håller med dig. En av dem ljuger, och det är ganska uppenbart vem. Bevisningen pekar på honom. Du är förmodligen en släkting/vän till familjen som försöker försvara en uppenbart skyldig man. Läs all teknisk bevisning istället.

Finns en sak jag aldrig kunnat släppa faktiskt.
Läste Fupen för flera år sedan.
Där fanns grannens vittnesmål ifrån våningen under.
Denne vittnade om att han hörde att det grälades högt.
Sen hör han att nån springer med dunsande steg från vardagsrummet mot balkongen.
Någon sekund senare hör han någon ropa från ena änden och sen hör han ett skrik och sen hör han hur ytterligare någon springer med dunsande fotsteg från vardagsrummet mot balkongen.

Detta ger mig en teori i min värld som på ett sätt styrker killens version.
Att hon fick en psykos och sprang till balkongen och hoppade ut och när han insåg detta försent så sprang han efter.

Kan inte få rätsida på vittnesmålet annars faktiskt.

Någon annan som minns detta vittnesmål ifrån Fupen?
Citera
2021-03-13, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
utan att vara medborgare i det landet får man bara vara där 3-6mån
sen måste man ut ur landet och in igen
då kan svenska polisen haffa personer som är i ett land utan utlämningsavtal
då måste dom ha koll på den personen

Han åker väl då till ett land som inte har avtal med . Det är ganska många i världen. Sverige har tillträtt den europeiska utlämningskonventionen, som innebär att Sverige har ingått utlämningsavtal med alla andra EU-länder. Dessutom har Sverige ingått bilaterala utlämningsavtal med Belgien, USA, Storbritannien, Australien och Kanada.

Men vissa länder lämnar ofta ut i alla fall. Till ex Thailand brukar lösa det med att dra tillbaks visumet. Då slipper de ofta en massa tjafs i domstolar.
Citera
2021-03-13, 23:45
Medlem
08aren08s avatar
Citat:

Han sa ju att han gick ut och slog mot trädet för att han var arg och blev sagd av henne att lämna huset vid gräl. Hon sa också att båda bråkade och bad honom lämna huset. Hon var även blank vad som hände strax innan balkonfallet.

Men som sagt man hör båda sidorna och om det stämmer att han slängde henne så kommer han bli straffad förr eller senare. Nej, känner ingen av de och är varken släkt eller vän. Däremot är du kanske släkt med tjejen.
Citera
2021-03-13, 23:46
Medlem
08aren08s avatar
En anledning till att ha övervakningskameror i alla hus...
Citera
2021-03-15, 07:56
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Finns en sak jag aldrig kunnat släppa faktiskt.
Läste Fupen för flera år sedan.
Där fanns grannens vittnesmål ifrån våningen under.
Denne vittnade om att han hörde att det grälades högt.
Sen hör han att nån springer med dunsande steg från vardagsrummet mot balkongen.
Någon sekund senare hör han någon ropa från ena änden och sen hör han ett skrik och sen hör han hur ytterligare någon springer med dunsande fotsteg från vardagsrummet mot balkongen.

Detta ger mig en teori i min värld som på ett sätt styrker killens version.
Att hon fick en psykos och sprang till balkongen och hoppade ut och när han insåg detta försent så sprang han efter.

Kan inte få rätsida på vittnesmålet annars faktiskt.

Någon annan som minns detta vittnesmål ifrån Fupen?
Jag litar på teknisk undersökning och enligt den måste man t.ex nästan vara elitgymnast för att hamna 2 meter ut från balkongen på staketet och i den positionen hon låg efter "fallet" om hon hoppat själv!
Tvivlar inte en sekund på att svinet kastade ut henne!
Citera
2021-03-15, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 08aren08
Skämtar du?
Har du ens försökt tyda bevisningen?
Citera
2021-03-16, 05:31
Medlem
Vad vinner egentligen Turkiet behålla och skydda svinet i landet?

Sverige och Turkiet är båda medlemmar i Interpol. Om det nu finns en utlyst arresteringsorder på svinet varför inte via och med stöd av Interpol plocka honom?
Oavsett med sv eller tr polis. För det är sånt Interpol är skapad för
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in