Citat:
Ursprungligen postat av
RickRozay
Jag kan inte ändra din uppfattning om pengakåta kurder, och "judiskägd" Bulletin, när vi vet vilka ägarna är, Tomas Gur, och flera högerprofiler, men fakta är väl svårt att ta till sig.
Påstod jag att Bulletin är judiskägd? Jag snackade om mainstream media, som generellt ofta ägs av judar, både i Sverige och i USA. Det var ju du som påstod att svensk media är mer lögnaktig än internationell media (lol), och du tog upp juden Jerzy Sarnecki som exempel på lögnerna i Svensk media. Då påpekade jag att det är samma situation i USA osv. Hur du fick detta till att jag påstod att Bulletin är judiskägd, det får stå för dig.
Men menar du alltså att det inte finns en enda jude inblandad i Bulletin?
Citat:
Ursprungligen postat av
RickRozay
"Sanandaji har ju själv mer eller mindre plagierat det vi har sagt på Flashback i decennier). "
Flashack vet inte ens vad SCB står för, hur menar du att ni ska vara bättre nationalekonomer än en utbildad sådan?
Gör inte bort dig.
Det är du som gör bort dig genom att använda halmgubbar och inte fattar vad man skriver till dig. SCB är irrelevant. Det sandalkurden säger är mer eller mindre exakt samma sak som har sagts här på Flashback i åratal. Visst, han hänvisar till statistik osv, men det gör honom inte till någon raketforskare med unik mentalitet och originell kunskap. Poängen är att det är löjligt att ni dyrkar Tino Sanandaji som om han vore en hjälte bara för att han har skrivit en bok om massinvandringen.
Citat:
Ursprungligen postat av
RickRozay
"Problemet är att Sanandaji är kurd. "
Vid denna nivå så vinner jag by default genom att inte delta. Lycka till.
Ja det är faktiskt ett problem att Sanandaji är kurd. Tror du inte att Bulletin hade gått bättre om det var en svensk i hans position? Eller för den delen en ryss, fransman eller vad som helst. Inte för att jag tror att Bulletin hade blivit en storsuccé om det var en svensk som ledde projektet, men det blir aldrig någon framgång med en kurd vid rodret.
Aldrig.
Citat:
Ursprungligen postat av
richfuck
Nu har jag inte läst på om allt i denna soppa. Men det som slog mig fort var bristen på ledarskap hos Tino och säkert några andra också.
Finns inte ledarskapet där delegering och ansvarsområden inte utdelas då är det stor risk att flera flyr fältet och därmed så finns inte underlaget kvar för att skapa en nytt nyhetslandskap.
Sandalkurden har givetvis inga riktiga ledaregenskaper, men det hade faktiskt inte spelat någon roll ifall han hade det; en ledare är aldrig bättre än folket han leder, eller som i det här fallet, skribenterna/journalisterna på Bulletin. Ivar Arpi, Alice Teodorescu osv, lyckades få jobb på SvD, GP osv, och väl där fick de en del uppmärksamhet och name recognition, men det var liksom inte för dem som folk köpte dessa tidningar (vissa tyckte givetvis om dem i SvD/GP osv), utan folk köpte dessa mainstreamtidningar helt enkelt för att de ville ha något att bläddra i på helgerna, av gammal vana, tradition osv. Det var dessutom väldigt många politiskt korrekta göteborgare som bojkottade GP pga Teodorescu (bland annat därför hon inte är kvar på GP).
Så när någon fick för sig att starta en ny politisk inkorrekt onlinetidning som är lite mer "rumsren" än Fria Tider men ändå lite mer "hardcore" än gammelmedia, så var det dömt att misslyckas. Bulletin är helt enkelt ett mellanmjölksprojekt. Folk som vill läsa PK-nyheter, gör det på Aftonbladet, Expressen osv, och folk som vill ha politiskt inkorrekta nyheter gör det på Fria Tider, Samnytt, Nordfront osv, eller för den delen, Flashback...
Jag personligen har inget emot Arpi och Teoderescu, bra människor detta, men det är inget fantastiskt i deras alster som lockar enorma mängder läsare. Sedan är det ju inte heller deras fel att Bulletin går dåligt. Men poängen hur som helst är att Sanandaji skäller på fel träd.