Citat:
Ursprungligen postat av
Kalasboll
Nej det är inte det hon behöver! Hon behöver människor runt om henne som gillar henne för hur hon är, inte för hur hon ser ut. Nu har hon förmodligen hamnat med människor därinne som bryr sig om henne på ett vis som ingen annan gjort. Hon ska absolut inte ut för att sitta ensam i en lägenhet i Stockholm.
Hon måste inse att hon drar sig till killar som Pedram, det är förmodligen därför hon är skadad som hon är just nu. Hon måste börja umgås med människor som kan utveckla henne och tvärtom. Jag umgås gärna med människor som vågar kritisera mig negativt för hur jag kan uppföra mig i någon situation, för att utveckla mig själv, istället för att bli som Nardos igår och bara bli defensiv. En människa är sällan perfekt men vi utvecklas alltid genom andra människor i det sociala livet. Nu bor Therese i Stockholm och är nog det sämsta för hennes förutsättningar för människor är i regel ytliga och materialistiska. Hon behöver människor som gör henne lycklig på insidan.
Varken du eller jag är psykologer så jag kommer inte kommentera hennes behov i en självutveckling. Det man vet dock är att människor har påverkats av dessa såpor till den grad att det har slutat med självmord i många fall, inte bara i Sverige. Det är ett faktum, ingen åsikt eller amatörmässig bedömning. Det som är fakta är att BB har psykologer i sitt team. Det är heller ingen åsikt. Om vi bortser från kalla fakta kan man sedan endast ha sin egen åsikt. Många ser, samt även hon, att hon inte mår bra. En tillfällig lösning under ett antal veckor är ingen lösning. Människor har ju fått psykbryt därinne, det vittnar inte om en ultimat miljö för varken hela sig eller skaffa bästa vänner. Man är där för miljonen. Exakt det Katti säger, det är en tävling. En ständig press och ångest för tävlingar eller sitta löst kan du själv både bevittna och höra från att det är extremt jobbigt. Vad man behöver är naturligtvis är att omge sig med vänner, då menar jag riktiga vänner, inte sådana som kan sticka dig I ryggen för att vinna miljonen.