2021-03-13, 14:47
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenduvillha
Bröt Therese den lagen om sexuella närmanden när hon hånglade upp adrian trots att hela han visade att han inte ville..? Bara nyfiken på om det går åt båda hållen.. Eller när Emelie tydligt gjorde tummen ner?

Jag skulle aldrig lägga skuld på kvinnan för att hon går klädd på ett sätt, har flirtat osvosv. Det är inte det detta handlar om utan det är att folk drar det alldeles för långt när de säger att han ska anmälas för våldtäkt. Då är man ute och cyklar totalt.

Om det är ett opassande beteende? Absolut.
Sedan Therese avgöra hur allvarligt det är eftersom det var hon som var utsatt för det, man ska aldrig ta ifrån en kvinnas rätt att säga hur hon upplevt en sak och berätta om "hur hon borde eller ska" känna.

Jag såg inte att Taylor varken stötte bort henne vid flera tillfällen vid kyssen fylld med andra människor i rummet och dessutom såg han inte ut att sova. Eller? Jag har heller inte sett Taylor haft behovet att tala om att de bara är vänner vid ett flertal tillfällen. Hur skall en sovande kvinna uppleva något och tala om det. När hon inte sov så plockade hon bort hans hand vid minst fyra tillfällen. Varför har de infört "tummen upp" överhuvudtaget. Tess gjorde alltså tummen upp så han hade fritt fram. Var det det du såg. Han ville dessutom kort innan krama henne och hålla hennes namn, jag uppfattar det till skillnad kanske från dig att det är ett nej. Vi har bestämt olika syn på det hela, och just därför finns det lagar och inte minst regler.
2021-03-13, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marshemi
Varför ska alltid Judith vara diktator i köket? Blir så trött på henne hon är inte den ända som kan laga mat och jag är inte ens säker på att hon är den som är bäst på att laga mat.
och du är tyvärr inte den enda som skriver ända
2021-03-13, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kagay1
Kan ni sluta tjata om Emelie och Adrian? de kommer aldrig bli a thing, give it up.

Vänta du bara
2021-03-13, 14:51
Medlem
xrlpyts avatar
Tess har stress så hon städar badrums-mess.
2021-03-13, 14:51
Medlem
Höll på sätta kaffet i halsen. Adrian sa att på en drömdag för han skulle han börja dagen med lite ”morgonsnusk”. Det var väl det grövsta!
2021-03-13, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aj997
Vänta du bara
de kommer få till det. vänt bara till kärleksveckan
2021-03-13, 14:52
Medlem
Pinkpad90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow99
Detsamma, grodan!
Vissa arabländer uppvisar fortfarande den sortens rigiditet som inkvisitionen gjorde (jmf m sharia). Nutidens araber har lika mycket till val som vi hade på 1400-talet: var konform eller bli utstött som en kättare. Eller som the Mandalorian skulle sagt: this is the way...

OnT: känns lite som att produktionen tittar genom ölglasögonen också. Det var fylledille osv...
Intressant ämne men fria val hade vi inte förrän på 1900 talet
2021-03-13, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurtbullen10
Höll på sätta kaffet i halsen. Adrian sa att på en drömdag för han skulle han börja dagen med lite ”morgonsnusk”. Det var väl det grövsta!
Nä, det var väl Joel som sa det först?
2021-03-13, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Jag såg inte att Taylor varken stötte bort henne vid flera tillfällen vid kyssen fylld med andra människor i rummet och dessutom såg han inte ut att sova. Eller? Jag har heller inte sett Taylor haft behovet att tala om att de bara är vänner vid ett flertal tillfällen. Hur skall en sovande kvinna uppleva något och tala om det. När hon inte sov så plockade hon bort hans hand vid minst fyra tillfällen. Varför har de infört "tummen upp" överhuvudtaget. Tess gjorde alltså tummen upp så han hade fritt fram. Var det det du såg. Han ville dessutom kort innan krama henne och hålla hennes namn, jag uppfattar det till skillnad kanske från dig att det är ett nej. Vi har bestämt olika syn på det hela, och just därför finns det lagar och inte minst regler.

Jag litar på att produktionen har koll på och pratar med deltagarna så om någon känner sig rädd eller obehagad så tar de tag i det. De har mer psykologhjälp där inne än vad man som enskild individ har tillgång till i samhället.
Skönt för dem att det finns och att de tar hand om dem på bästa sätt, för det gör dem, de är jäkligt granskade som vi har sett i denna tråd och på Instagram. Vi får se vad detta leder till, time will tell.
2021-03-13, 14:54
Medlem
Produktionen har visat flera gånger att man accepterar sexuellt ofredande. Så det lär inte hända någonting denna gång heller. När Judith drog ner kjolen på Emelie så blev det inga konsekvenser. Produktionen hade tydligen pratat med dom inblandade då och nöjt sig med det.

"Vi har pratat med alla inblandade och de mår bra. Det kommer inte att leda till några vidare konsekvenser” skrev Big brothers exekutiva producent Joel Bendrik i ett sms till aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/6zlVOW/stor-tittarilska-mot-big-brother--efter-judiths-agerande

Vilka vidriga värderingar dom har i produktionen som verkar anse att den som blivit utsatt för brottet ska kräva att produktionen som är ansvarig för programmet agerar. Annars verkar dom tycka det är okej.

Hur enkelt beslut är det för ett brottsoffer i en sån här situation? Deltagarna därinne följs av kameror dygnet runt och är konstant oroade över hur tittarna uppfattar dom. Om man blir brottsoffer ska man då alltså avgöra själv om förövaren ska lämna huset eller inte.

Finns det någon mentalt vuxen person som är ansvarig för detta program eller?

Hur långt kommer produktionen låta detta fortlöpa? Om det sker en fullbordad våldtäkt därinne kommer man agera? Eller kollar dom bara med offret om dom vill anmäla då också? Det verkar vara egna lagar som gäller i Big Brother-huset. Extra märkligt är det när allting som sker därinne finns på film. Inte direkt så att det är ett svårt bevisläge.
2021-03-13, 14:55
Medlem
Moscow99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Off Topic

Supertack. Skall kolla in den. På tal om Balkan så har jag för bara några månader sedan avslutat följande:
The Balkans: Nationalism, War, and the Great Powers, 1804-2012 av Misha Glenny

Men läs Dominion först. Jag har dom båda som ebooks. Jag föredrar dock att läsa på engelska.

Glenny känner jag till. Har läst nått om maffian med den herrn. Ska kolla in Dominion
2021-03-13, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppOchNedtagen
Nä, det var väl Joel som sa det först?

Ja men Adrian sa det sen, att han ville ha det. Om du kan öppna dina öron nästa gång smartskaft

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in