2021-03-12, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Skulle inte förvåna mig om båda går fria och får skadestånd.
Då hade båda släppts. VK får tre år för rån och CÖ får antingen livstid eller 18 år för mordet på Suzanne. Tror jag.
Citera
2021-03-12, 10:09
Medlem
Zoneinopiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
11

Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Du menar den slutgiltiga förnedringen av det bestialiskt mördade paret?😔

Ja tyvärr ser det ut som att så är fallet...
Citera
2021-03-12, 10:10
Medlem
Viktor blev hjärntvättad och skrämd för livet av psykopaten CÖ. Detta fallet liknar Morden i Knutby, där Sara mördade under starkt påverkan av Helge Fossmo. Det är synd om Viktor!
Citera
2021-03-12, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Allt annat än livstid för båda vore ett grovt tjänstefel.

Inget annat ska ens vara tänkbart.

Två äldre människor blir brutalt mördade där dem ska känna sig som säkrast, i sitt egna hem. Finns det ett grövre brott?

All bevis finns på att dessa två män varit där och tagit livet av dem. Vem som gjort vad ska inte spelar någon roll. Dem gick in i huset i samförstånd och levde livet efter rånet och mordet.
Man tänker rätt mycket på vilket bra förhållande L och S verkar ha haft och hur lyckliga dom var och så skulle det här hända.
Citera
2021-03-12, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Man tänker rätt mycket på vilket bra förhållande L och S verkar ha haft och hur lyckliga dom var och så skulle det här hända.
Som mantorp-mordet. Det var nästan värre. Han dödade för att han ville veta hur det kändes. Fanns inte ens ett motiv såvitt jag kan minnas.
Citera
2021-03-12, 10:14
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Då hade båda släppts. VK får tre år för rån och CÖ får antingen livstid eller 18 år för mordet på Suzanne. Tror jag.

Blir nog nåt i den stilen.
Citera
2021-03-12, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanfalk123
Viktor blev hjärntvättad och skrämd för livet av psykopaten CÖ. Detta fallet liknar Morden i Knutby, där Sara mördade under starkt påverkan av Helge Fossmo. Det är synd om Viktor!
Ja men varför skulle han umgås med CÖ. Det är klart att det är kul att ha en kompis men det finns väl gränser för hur en kompis ska vara. Man tycker att Flickvännen skulle vara prio ett, normalt sett. Om inte sambon är prioett i ett förhållande så ska man inte vara sambo. Hon verkade ju vara ovetandes om vad som pågick när V fick springa hemifrån och passa upp på CÖ vid olika tillfälle. Vilket jobbigt och tråkigt samboförhållande det måste ha varit. Usch.
Citera
2021-03-12, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ja men varför skulle han umgås med CÖ. Det är klart att det är kul att ha en kompis men det finns väl gränser för hur en kompis ska vara. Man tycker att Flickvännen skulle vara prio ett, normalt sett. Om inte sambon är prioett i ett förhållande så ska man inte vara sambo. Hon verkade ju vara ovetandes om vad som pågick när V fick springa hemifrån och passa upp på CÖ vid olika tillfälle. Vilket jobbigt och tråkigt samboförhållande det måste ha varit. Usch.
Jag tror VK hade en mkt svag jag-känsla. En push-over. Flickvännen fanns där men han såg upp till CÖ. Det kan vara svårslaget. Allt CÖ bad att VK skulle göra, det gjorde VK. Det är intrycket jag får.
Citera
2021-03-12, 10:42
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanfalk123

Jättesynd verkligen. Hoppas han inte mår alltför dåligt pga av all psykisk tortyr han har fått utstå.
Citera
2021-03-12, 10:50
Medlem
Citat:
Jättesynd verkligen. Hoppas han inte mår alltför dåligt pga av all psykisk tortyr han har fått utstå.
Nån som har Hovrättens målnummer så beställer jag domen.
Citera
2021-03-12, 10:53
Medlem
" Det är synd om viktor" skriver alltså folk. Fotavtryck på ett av offren. 2 personer går in och brutalt dödar 2 pensionärer och det är alltså synd om en av dom. Har folk läst sms en? Dom fan hånar ju både innan och efter händelsen. Vart fan är Sverige på väg om folk sitter och skriver att det är synd om en av dom.
Citera
2021-03-12, 10:54
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Ja det är synd om det lilla livet, Nu får vi hoppas på att han tillfrisknar fort och att detta trauma CÖ utsatte han för inte satt allt för djupa ärr i själen hans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in