2021-03-11, 23:36
Medlem
Har kvinnan i Quickgännet yttrat sig?
Citera
2021-03-11, 23:36
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
https://www.expressen.se/nyheter/krim/svensk-toppjurist-anhallen-misstanks-for-valdtakt/

Vem?
Fan, jag såg nyheten nyss på SVT Uppsalas kvällssändning. Misstänkte direkt GL, som jag då och då ser på bolaget i Gottsunda och ibland även på Willys. Vi är inte bekanta, men känslan är att han vet vem jag är och givetvis att han vet att jag vet vem han är. Ibland efter att jag postad något särskilt här på fb, har han glanat på mig också (särskilt i samband med Lisa Holm-fallet).
Pust och stön, 122 sidor (minst) att läsa in. Och jag som just tagit mina sömnpiller!

Edit: P.S. Jag är inte alls förvånad. Att han gillar unga kvinnor liksom jag har jag alltid trott. D.S.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2021-03-11 kl. 23:39.
Citera
2021-03-11, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priffe
Borde bli ord mot ord och en duktig advokat mal ner henne tills hon svarar fel och historien faller isär.

Men man vet aldrig i svensk domstol.
GL torde ha fiender som vill ta ner honom.
Jag betraktar honom som en knallkork men det har ingen bäring på hans eventuella skuld.
Man ska inte bli inspärrad bara för att man är en knallkork (fråga T Quick).

Vad betyder knallkork, psykfall?
Citera
2021-03-11, 23:38
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakerman
Har kvinnan i Quickgännet yttrat sig?

den kärringen är väl död?
Citera
2021-03-11, 23:40
Medlem
kraftfoders avatar
Jag kanske blandar ihop olika mål nu men:
Var det inte på julafton den påstådda våldtäkten hände?

Vilka umgås man med på julafton? (Retorisk fråga).
Citera
2021-03-11, 23:41
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag kanske blandar ihop olika mål nu men:
Var det inte på julafton den påstådda våldtäkten hände?

Vilka umgås man med på julafton? (Retorisk fråga).
Personer i någon form av närstående ställning.
Citera
2021-03-11, 23:43
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Personer i någon form av närstående ställning.

Typ släkt och familj ja. Blir knepigt om det rör sig om blodskam?
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Det som vi har fått reda på hittills är en i detta avseende närmast perfekt historia, som är helt vattentät och oåtkomlig för invändningar från den utpekade.

Hon har alltså gått hem till honom för julfirande och middag. De drack sprit till maten och efteråt. Enligt hennes historia har hon "tuppat av" och när hon vaknade var övergreppet redan fullbordat (om än inte fullbordad våldtäkt) då han enligt henne skulle ha tagit för sig medan hon var "avtuppad".

Det här gör att hon inte behöver gå in på detaljer om hur hon kunde hamna i en situation utan kläder med den utpekade, som ofta våldtäktsanklagande kvinnor måste göra i rätten, för att förklara varför de inte var med på det hela som den utpekade påstår.
Om GL till sitt försvar och för att hävda frivilligt sex skulle lyfta detaljer som att "hon tog av sig trosorna själv" eller "hon tog min *** i sin hand och …" så behöver hon inte bemöta detta – med lögn eller sanning – utan kan bara säga att hon var avtuppad hela tiden, eller så borta att hon inte minns.
Risken vid en sådan här historia att blanda in sig i motsägelser och minnas olika vid olika tillfällen är obefintlig.

Just att historien är så perfekt för en rättegång, gör att jag ställer mig tveksam.

Ja precis detta är en mycket smart historia då det knappast kan vara möjligt att överbevisa henne om detta även om allt är en lögn. Det är en sådan vattentät historia som en smart kvinna fabricerar ihop och en jurist är sannolikt smartare än snitt.

Att hitta på en saga som inkluderar att kvinnan varit vaken under hela akten är mer vanskligt då hon kan pressas på detaljer och till slut kan hon då trassla in sig i motstridiga påståenden och tvingas medge att hon hade fel om vissa saker. Då riskerar trovärdigheten att falla.
Senast redigerad av Ohshit.Cuntwell 2021-03-11 kl. 23:46.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
den kärringen är väl död?

Det tror jag inte.
Citera
2021-03-11, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittbena
Vad betyder knallkork, psykfall?
En idiot, en klantskalle
Citera
2021-03-11, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ja precis detta är en mycket smart historia då det knappast kan vara möjligt att överbevisa henne om detta även om allt är en lögn. Det är en sådan vattentät historia som en smart kvinna fabricerar ihop och en jurist är sannolikt smartare än snitt.

Att hitta på en saga som inkluderar att kvinnan varit vaken under hela akten är mer vanskligt då hon kan pressas på detaljer och till slut kan hon då trassla in sig i motstridiga påståenden och tvingas medge att hon hade fel om vissa saker. Då riskerar trovärdigheten att falla.
Där kan väl dock GL invända att kvinnan de facto inte sov? Då står ju ord mot ord i den sakfrågan.
Citera
2021-03-11, 23:49
Medlem
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kristina_Hultman

Hon lever i högsta grad. Som extrem feminist har hon avgudat GL...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in