Citat:
Ursprungligen postat av
Gefundenes F
Jag är utbildad vet vad jag gör men kommer att äta blodförtunnande när jag får Astras vaccin. Som en läkare har sagt, gamla kunskaper, inga källor. "Det är nästan omöjligt att få hjärtinfarkt om man äter Trombyl".
Det brukar vara 75 mg acetylsalicylsyra. Man kan självmedicinera med vilket förtunnande värktablett som helst. Men det behövs bara en bråkdel av en värktablett som daglig dos. Samma gäller ju vid Covid-19 infektion.
Jag tycker synd om de som ser vägra ta vaccin som lösningen. Den brittiska mutationen har upp till 100% högre dödlighet misstänker man. Snart kommer det andra mutationer med ännu högre dödlighet bland yngre och barn. De groteska mongoliska varianten eller den dödliga Nigerianska.
Då blir det panikrusning till vaccinationsställena. Men för många kan det vara för sent då.
Det låter som en klok hållning att du sökt information och är förberedd!
Är själv varken för eller emot, men kommer inte ta vaccinet då jag anser (min åsikt) att det inte finns något virus att oroa sig för. Det är inte pk eller okej att känna så enligt många.
Min livserfarenhet under pandemin är att jag aldrig varit friskare trots att jag inte följt rekomendationerna och vistats ofta på tätbefolkade ytor genom jobbet.
Hjärt/kärl sjukdomar har minskat samt att influensan verkar ha slängt in handuken.
Vore kul att se cancer statistik i pandemins spår för att se om corona är botemedel mot det också.
Skämt åsido 🙄
Alla får lägga pusslet själva och stå ansvariga för sitt beslut när timmen är slagen.
Lycka till medborgare!
Citat:
Ursprungligen postat av
Sladdertackan
Och framförallt, efter ni utbildat er, strunta inte i vaccinet för att någon annan som påstår sig vara påläst men endast kommer med konspirationsteorier ber er att strunta i det.
Det var hela min poäng, gäller åt bägge hållen precis som att ett mynt har två sidor.
Allt kommer ha för och nackdelar här i livet, ibland väger det ena långt tyngre än det andra.
Därför är det bra att vara påläst.
Att detta är det största medicinska experiment i sitt slag, där vi nu börjar skönja oönskade kortsiktiga effekter är ingen konspirationsteori.
Det är ens hälsa, det vi i slutet av dagen värdesätter allra högst som står på spel.
En sak man bör ta i beaktning och fråga sig själv är:
Dessa jättar som tillverkar vaccinet, vad är viktigast för dem, min hälsa eller $?
Vilket är prio av de två.
Mvh