2021-03-11, 19:49
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Pfizer's vaccin i UK

227 döda!

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/968413/COVID-19_mRNA_Pfizer-_BioNTech_Vaccine_Analysis_Print__2_.pdf

Hur kan de utsätta sin befolkning för detta?

Det här är nog tyvärr bara början. De långsiktiga biverkningarna kan bli mycket värre.
2021-03-11, 19:56
Medlem
asploevets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Jag är utbildad vet vad jag gör men kommer att äta blodförtunnande när jag får Astras vaccin. Som en läkare har sagt, gamla kunskaper, inga källor. "Det är nästan omöjligt att få hjärtinfarkt om man äter Trombyl".
Det brukar vara 75 mg acetylsalicylsyra. Man kan självmedicinera med vilket förtunnande värktablett som helst. Men det behövs bara en bråkdel av en värktablett som daglig dos. Samma gäller ju vid Covid-19 infektion.

Jag tycker synd om de som ser vägra ta vaccin som lösningen. Den brittiska mutationen har upp till 100% högre dödlighet misstänker man. Snart kommer det andra mutationer med ännu högre dödlighet bland yngre och barn. De groteska mongoliska varianten eller den dödliga Nigerianska.

Då blir det panikrusning till vaccinationsställena. Men för många kan det vara för sent då.

Det låter som en klok hållning att du sökt information och är förberedd!

Är själv varken för eller emot, men kommer inte ta vaccinet då jag anser (min åsikt) att det inte finns något virus att oroa sig för. Det är inte pk eller okej att känna så enligt många.

Min livserfarenhet under pandemin är att jag aldrig varit friskare trots att jag inte följt rekomendationerna och vistats ofta på tätbefolkade ytor genom jobbet.

Hjärt/kärl sjukdomar har minskat samt att influensan verkar ha slängt in handuken.
Vore kul att se cancer statistik i pandemins spår för att se om corona är botemedel mot det också.
Skämt åsido 🙄
Alla får lägga pusslet själva och stå ansvariga för sitt beslut när timmen är slagen.

Lycka till medborgare!

Citat:
Ursprungligen postat av Sladdertackan
Och framförallt, efter ni utbildat er, strunta inte i vaccinet för att någon annan som påstår sig vara påläst men endast kommer med konspirationsteorier ber er att strunta i det.

Det var hela min poäng, gäller åt bägge hållen precis som att ett mynt har två sidor.
Allt kommer ha för och nackdelar här i livet, ibland väger det ena långt tyngre än det andra.

Därför är det bra att vara påläst.

Att detta är det största medicinska experiment i sitt slag, där vi nu börjar skönja oönskade kortsiktiga effekter är ingen konspirationsteori.

Det är ens hälsa, det vi i slutet av dagen värdesätter allra högst som står på spel.

En sak man bör ta i beaktning och fråga sig själv är:

Dessa jättar som tillverkar vaccinet, vad är viktigast för dem, min hälsa eller $?
Vilket är prio av de två.

Mvh
2021-03-11, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Jag är utbildad vet vad jag gör men kommer att äta blodförtunnande när jag får Astras vaccin. Som en läkare har sagt, gamla kunskaper, inga källor. "Det är nästan omöjligt att få hjärtinfarkt om man äter Trombyl".
Det brukar vara 75 mg acetylsalicylsyra. Man kan självmedicinera med vilket förtunnande värktablett som helst. Men det behövs bara en bråkdel av en värktablett som daglig dos. Samma gäller ju vid Covid-19 infektion.

Jag tycker synd om de som ser vägra ta vaccin som lösningen. Den brittiska mutationen har upp till 100% högre dödlighet misstänker man. Snart kommer det andra mutationer med ännu högre dödlighet bland yngre och barn. De groteska mongoliska varianten eller den dödliga Nigerianska.

Då blir det panikrusning till vaccinationsställena. Men för många kan det vara för sent då.

Att den skulle ha 100% högre dödlighet är skitsnack. Vad och vem har kommit fram till det?

Det är smittrisken som är mycket högre, inte symptomen.
2021-03-11, 20:26
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Jag hade mått så jävla dåligt om jag hade tagit Astra Zenecas vaccin och nu få läsa om att den stoppas i flera länder pga blodproppar.

Jag som riskgrupp kommer ta något vaccin men jag kommer avvakta till hösten tror jag. Förmodligen då vet vi bra mycket mer om biverkningarna!

Fast om du är i riskgruppen bör du nog snarare ta vaccinet snarast möjligt. En sak är helt odiskutabel - vaccinet (oavsett märke) är väldigt mycket mindre farligt än att få covid-infektionen. Vi snackar nog om hundrafallt eller tusenfallt gånger högre risk att dö av sjukdomen än av vaccinet.
2021-03-11, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Är absolut ingen vaccinmotståndare, det är nödvändigt för det är enda sättet att bli av med pandemin, och alla restriktioner runtom i världen, som på lång sikt kommer skapa mer problem än bara coronadöda.
Dock känns AstraZenecas vaccin inte riktigt bra. En 49-årig sjuksköterska i Österrike dog tio dagar efter vaccinering, och en 35-åring vårdas på sjukhus för lungemboli. Måste vara mycket ovanligt att 49-åringar dör av blodpropp. Kan förvisso vara en tillfällighet, och vi vet inget om det fanns hälsoproblem sedan tidigare, men nja, helt bra känns det inte.

Haha. Är det allt? En 28-åring frisk tjej i England dog 2 dagar efter covid-19 vaccinet. Finns hur många fall som helst av detta men hjärntvättade personer tror verkligen Aftonbladet kommer rapporter detta. En annan läkare dog också 2 veckor efter vaccinet efter att ha hånat foliehattarna på nätet vissa får lära sig hårda vägen tyvärr.
2021-03-11, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vultz
Haha. Är det allt? En 28-åring frisk tjej i England dog 2 dagar efter covid-19 vaccinet. Finns hur många fall som helst av detta men hjärntvättade personer tror verkligen Aftonbladet kommer rapporter detta. En annan läkare dog också 2 veckor efter vaccinet efter att ha hånat foliehattarna på nätet vissa får lära sig hårda vägen tyvärr.

Var det också Astra, och blodpropp?
2021-03-11, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Fast om du är i riskgruppen bör du nog snarare ta vaccinet snarast möjligt. En sak är helt odiskutabel - vaccinet (oavsett märke) är väldigt mycket mindre farligt än att få covid-infektionen. Vi snackar nog om hundrafallt eller tusenfallt gånger högre risk att dö av sjukdomen än av vaccinet.

För riskgrupper definitivt så. För en frisk 40-åring, tja, sannolikt större risk att dö i covid än av vaccinet, men skillnaden är inte gigantisk, i vart fall inte när det gäller Astra-vaccinet.
2021-03-11, 20:49
Medlem
Drozds avatar
Citat:
För riskgrupper definitivt så. För en frisk 40-åring, tja, sannolikt större risk att dö i covid än av vaccinet, men skillnaden är inte gigantisk, i vart fall inte när det gäller Astra-vaccinet.

Fast även i icke-riskgrupperna är ju biverkningarna av vaccinen betydligt lindrigare än sjukdomen. Vaccin är ju de facto inget annat än patogener som gjorts ofarliga men ändå förbereder immunförsvaret för skarpt läge s.a.s. Bättre att träna med boxhandskar och huvudskydd mot en päronboll innan man går upp mot Evander Holyfield än att gå upp otränad....

Men för all del, har man otur kan man få en riktig smocka av vaccinet också. Men statistiskt sett är det ju alltid bättre att ta vaccinet.
2021-03-11, 20:51
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd

Oj! Hur skulle du ha någon som helst aning om detta och vaccinets långsiktiga effekter?
2021-03-11, 20:57
Medlem
humpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
För att Marcus Oscarsson skriver det på sin facebooksida?

Lite märkligt att Astra själva presenterar ett resultat på 63% effektivitet efter sin Fas3 studie.
Kort tid efter presenterar flera konkurrenter sina resultat, vars vaccin bygger på annan teknik och anger effektiviteten till 95%
Storbritannien som i hög grad förlitat sig på Astras teknik känner förstås att det inte var så bra. Då beställs det en studie i Storbritannien som på ett par veckor säger att de första kontrollerade Fas3-studierna var fel. Igår stod Johan Carlsson på pressträffen och sa att effektiviteten är 80%.
Idag läser jag att den sydafrikanska varianten är den som sprids snabbast i Sverige just nu. Dvs, den ökar snabbast. Inte inte till antal, utan andel. Från Sydafrika kommer rapporter om att Astras vaccin bara ger 10% skydd.

Skulle därför vilja säga att det är mycket desinformation som förekommer just nu, Inte minst från våra myndigheter. Jag tror emellertid man ska vara mycket försiktig med att överdriva effekten av ett vaccin. Kommer INTE bli bra PR vare sig för regering, FHM eller Astra om folk sätter igång och dör i mängder igen, trots att de blivit vaccinerade.

Lite nyfiken. Hur tror ni foliehattar att det går till i en sådan här "desinformationskampanj"? Kommer Stefan in till Johan Carlsson eller Tegnell och viskar i deras öra "säg 80% Johan, jag bjuder på bärs". Eller vad är det som gör att folk som vigt sina liv åt en karriär på FHM helt plötsligt jobbar för Bill Gates och hjälper honom plantera in nanorobotar i våra kroppar?
2021-03-11, 21:02
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Oj! Hur skulle du ha någon som helst aning om detta och vaccinets långsiktiga effekter?

Därför att jag vet hur vaccin fungerar. Man oskadliggör smittämnet och injecerar delar av det (någon molekylstruktur som immunförvaret lär sig att känna igen) och tränar och förbereder därmed immunförsvaret för skarpt läge (dvs. när patogenen/viruset kommer in i kroppen). På så vis blir den skarpa infektionen mycket effektivt bekämpad. Av samma anledning övar man med lösplugg i militären inför skarpa situationer.
2021-03-11, 21:06
Avslutad
Citat:
Var det också Astra, och blodpropp?
Förmodligen. Har dussintals vittnesbörd från facebook. Har tappat räkningen vid nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in