2021-03-11, 17:55
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag undrar om inte Jomshof har hittat något för att få långvarig uppmärksamhet här, kanske också med bäring mot en större andel i väljarskaran.

https://kvartal.se/artiklar/jomshof-ar-inte-ensam/

Denna undersökning tyder på att Jomshof/SD kan ha siktat mer rätt än man i förstone tror. Det är mycket sällan något positivt om islam rapporteras i svenska medier, det är mest förtryck, terrordåd och krig. Att detta skulle drabba SD negativt har jag svårt att tänka mig.

Instämmer. De flesta svenskar ogillar islam så SD skulle bara tjäna på att fortsätta med sin islamkritik.
Citera
2021-03-11, 17:56
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Jag undrar om inte Jomshof har hittat något för att få långvarig uppmärksamhet här, kanske också med bäring mot en större andel i väljarskaran.

Denna undersökning tyder på att Jomshof/SD kan ha siktat mer rätt än man i förstone tror. Det är mycket sällan något positivt om islam rapporteras i svenska medier, det är mest förtryck, terrordåd och krig. Att detta skulle drabba SD negativt har jag svårt att tänka mig.

Det är inget nytt Jomshof har hittat. Jomshof har tillhört det mest anti-islam-profilerade lägret inom SD hur länge som helst. Det han sa på TV nu senast har han redan sagt många gånger, bland annat i Riksdagsdebatter.
Citera
2021-03-11, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Syrien styrs av en sekulär regim.
Och hur ställer sig herr Laxfors till det?
Citera
2021-03-11, 18:06
Medlem
Citat:

Jomshof har ju bjudit upp Annie Lööf till dans här, en tv-sänd debatt kring islamism.

Nu vet vi ju att dörrmatte-Annie aldrig någonsin skulle våga möta Jomshof i någon seriös debatt om någonting alls men det är smart att utmana henne då alla vet att hon hade stått avklädd och förlöjligad väldigt snart.

Annie gjorde ju ett tappert försök att utmana Jordan Peterson och partiledningen förstod nog att liknande är en omöjlig uppgift för den sko-älskande lilla tösen.
Citera
2021-03-11, 18:07
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Och hur ställer sig herr Laxfors till det?

Ingen aning. Men det är ej konstigt att många mer konservativt lagda muslimer ej vill fortsätta leva under en brutal sekulär diktator.
Citera
2021-03-11, 18:19
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Islam är inte en avskyvärd religion. Ett klantigt uttalande av Jomshof, om han inte menar det, och då är han rökt.

Islam är en misskött religion.
Citera
2021-03-11, 18:19
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Jag tror samhället hade vart bättre om man tog lärdom av många saker från islam. Att man smutskastar en hel religion är bara trångsynt.

Hugga handen vid stöld, barnaga, hustrumisshandel, balkongkastning, burka eller fri våldtäkt på kvinnor?
Citera
2021-03-11, 18:22
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Det är inget nytt Jomshof har hittat. Jomshof har tillhört det mest anti-islam-profilerade lägret inom SD hur länge som helst. Det han sa på TV nu senast har han redan sagt många gånger, bland annat i Riksdagsdebatter.

Precis. Problemet var att han den här gången sa det rakt ut i PK-TV i prime time. Därför alla vänsterliberala muppar var tvugna att dränka hans budskp i en massa trams.
Citera
2021-03-11, 18:28
Avslutad
Citat:
[/b]
Haha, va fan är det här för trams. Det är möjligt att många tycker att teckningarna är nåt som skändar religionen, men att 70-80 % sympatiserar med halshuggning. Glöm det.

Jag har jobbat i olika branscher där man träffar på folk från muslimska länder. Dom flesta är icke praktiserande men ev. troende.
Några, te.x. kvinnor med huvudbonad som jag antar är praktiserande, har även dom förfasat sig över halshuggningar.
Dom som gillar halshuggningar hade väl stannat kvar i Syrien och käkat popcorn?

Säga att man förfasas över något betyder ingenting. Agerande är det enda som räknas. Jag brukar jämföra med blodgivning. De allra flesta säger sig vara positiva till blodgivning. Ändå har vi återkommande problem med akut blodbrist i vården. Det borde inte vara möjligt om folk agerade enligt sin sagda åsikt och gav blod. Jesper Rönndahl i SVT:s program svenska nyheter gjorde en liknande jämförelse om invandringen som många väljare säger sig vara för, men när det kommer till kritan så vill de flesta inte bo i samma område som nyanlända och inte ha sina barn i samma skolor. Skenheligt så det förslår.
Citera
2021-03-11, 18:32
Medlem
Citat:
[/b]
Haha, va fan är det här för trams. Det är möjligt att många tycker att teckningarna är nåt som skändar religionen, men att 70-80 % sympatiserar med halshuggning. Glöm det.

Jag har jobbat i olika branscher där man träffar på folk från muslimska länder. Dom flesta är icke praktiserande men ev. troende.
Några, te.x. kvinnor med huvudbonad som jag antar är praktiserande, har även dom förfasat sig över halshuggningar.
Dom som gillar halshuggningar hade väl stannat kvar i Syrien och käkat popcorn?

Skulle gärna se nån källa som stödjer ditt avfärdande här.. mer än anekdoter, sådana har jag själv gott om.

Man ser väldigt sällan några avståndstaganden från den muslimska delen i Europa efter terrordåd öht. Dom flesta är helt enkelt redo att lämna den hegemonin där hatpredikanter har stort inflytande.
Stödet som Samuel Paty’s mördare fick var överväldigande från muslimer boendes i sekulära västländer. Jag tycker att det känns minst sagt obehagligt men i Sverige betecknas liknande oro som islamofobi.. rätt skruvat kan jag tycka.

Det beror delvis på som jag ser det en form av separationsångest. Man vill inte lämna ”tryggheten” som islam bär med sig. Religionen är anledningen till varför man finns öht.
Vad vi vet så har islam förstört väldigt många länder, ungefär som kommunismen. Men det är inget som skaver när det gäller just Sverige eller Europa.. det går helt enkelt inte att skydda sig och det viktiga verkar vara att man inte säger vad man tycker eller befinner sig på fel ställe vid fel tid.

Vi drev ut islam ur Europa för länge sedan, gör vi inte det igen så är väl Jugoslavien, Iran, Libanon rätt goda exempel på hur det kommer sluta?
Citera
2021-03-11, 18:33
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Instämmer. De flesta svenskar ogillar islam så SD skulle bara tjäna på att fortsätta med sin islamkritik.

Jag tror inte att det skall uteslutas. Det skall heller inte uteslutas att det är en av orsakerna till den häftiga motreaktionen. Om ens politiska motståndare tar till ett fungerande vapen, så måste man svara kraftfullt.
Citera
2021-03-11, 18:34
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

Och Åkesson fick massor med uppmärksamhet för den där AB-artikeln 2009. Förmodligen vill SD, genom Jomshof, nu återaktivera den hävstången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in