Citat:
Ursprungligen postat av
V-H
[/b]
Haha, va fan är det här för trams. Det är möjligt att många tycker att teckningarna är nåt som skändar religionen, men att 70-80 % sympatiserar med halshuggning. Glöm det.
Jag har jobbat i olika branscher där man träffar på folk från muslimska länder. Dom flesta är icke praktiserande men ev. troende.
Några, te.x. kvinnor med huvudbonad som jag antar är praktiserande, har även dom förfasat sig över halshuggningar.
Dom som gillar halshuggningar hade väl stannat kvar i Syrien och käkat popcorn?
Skulle gärna se nån källa som stödjer ditt avfärdande här.. mer än anekdoter, sådana har jag själv gott om.
Man ser väldigt sällan några avståndstaganden från den muslimska delen i Europa efter terrordåd öht. Dom flesta är helt enkelt redo att lämna den hegemonin där hatpredikanter har stort inflytande.
Stödet som Samuel Paty’s mördare fick var överväldigande från muslimer boendes i sekulära västländer. Jag tycker att det känns minst sagt obehagligt men i Sverige betecknas liknande oro som islamofobi.. rätt skruvat kan jag tycka.
Det beror delvis på som jag ser det en form av separationsångest. Man vill inte lämna ”tryggheten” som islam bär med sig. Religionen är anledningen till varför man finns öht.
Vad vi vet så har islam förstört väldigt många länder, ungefär som kommunismen. Men det är inget som skaver när det gäller just Sverige eller Europa.. det går helt enkelt inte att skydda sig och det viktiga verkar vara att man inte säger vad man tycker eller befinner sig på fel ställe vid fel tid.
Vi drev ut islam ur Europa för länge sedan, gör vi inte det igen så är väl Jugoslavien, Iran, Libanon rätt goda exempel på hur det kommer sluta?