Citat:
Ursprungligen postat av
Takadongtakadang
Jaha. Fast nu gällde ju diskussionen i vilken mån det är IFR eller ett antal andra parametrar som ligger till grund för de beslut med vilka man försöker kontrollera smittans utbredning.
Jag hävdar - dessutom med stöd från att sitta mitt i den process där detta sker - att IFR är helt ointressant just nu. Men det fattar inte du.
Återkom om två år så skall vi sammanfatta pandemin - DÅ blir IFR intressant.
Hope that helps.
Vad ditt jobb är skiter jag i (på ren Svenska).. du är här inne som desinformatör och skall bemötas därefter.
IFR är en vedertagen metod.. vad du anser är fullkomligt irrelevant.
.. och hur ska du om 2 år veta IFR dvs inkl alla de som varit smittade med milda eller inga symptom om du inte vet detta redan idag? WTF??????
Vi pratar om den skräckkampanj som drivs gällande virusets dödlighet.. där är IFR odiskutabel.. sedan kan du dribbla med retoriken och semantiken hur mycket du vill.
https://ourworldindata.org/mortality-risk-covid
"Mortality Risk of COVID-19"
"Before we look at what the CFR does tell us about the mortality risk, it is helpful to see what it doesn’t.
Remember the question we asked at the beginning:
if someone is infected with COVID-19, how likely is it that they will die? The answer to that question is captured by the infection fatality rate, or IFR."