2021-03-11, 14:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vetalltisverige
Jag har med sett den men hur kom den ut ? Då det lyder sekretess

Vad är det för sekretess du skriver om? Det lyder offentlighet. Tack vare principen om det.
Citera
2021-03-11, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
1.
Just som situationen är nu är han inte ens häktad, det får vi reda på om några timmar. Varken GL´s inställning eller misstankegrad är känd..

Det framgår av häktningsframställan att det rör sig om sannolika skäl.
Citera
2021-03-11, 14:07
Medlem
Ligger på riks nu utube sd outar lambert
Citera
2021-03-11, 14:08
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Jag har med sett den men hur kom den ut ? Då det lyder sekretess
Finns väl ingen anledning att undra. Varför skulle det vara av vikt. Läs documentet istället och var glad att du kan det trots sekretess.
Citera
2021-03-11, 14:09
Medlem
Var det inte denne Lambertz som GW hade beef med angående Quick-fallet?

Väntar spänt på kommentar från GW i så fall.
Citera
2021-03-11, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peddo88
Ligger på riks nu utube sd outar lambert

Jag är inte helt säker på vad du försöker skriva men Göran Lambertz namn är sedan flera timmar tillbaka i Sverigetoppen på twitter.
Citera
2021-03-11, 14:12
Medlem
Gamlestads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Var det inte denne Lambertz som GW hade beef med angående Quick-fallet?

Väntar spänt på kommentar från GW i så fall.

Ja, det är det enda jag tänker på just nu... GW sitter nog och myser och planerar sin "hämnd"
Citera
2021-03-11, 14:13
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Det finns inga sådana, svenskar omfattas. Det skulle krävas ett avgörande från HD som går emot de rättskällor som finns för att ändra det. Skulle det mot förmodan ske så skulle det nog relativt kvickt genomföras en lagändring.

Påståendet om att svenskar inte omfattas är felaktigt och det är än mer felaktigt att hävda att GL skulle ha ändrat någon praxis gällande saken.
Och ändå...
Citat:
Syftet vid tillkomsten av straffstadgandet om hets mot folkgrupp var att tillförsäkra minoritetsgrupper av skilda sammansättningar och bekännare av olika trosuppfattningar ett rättsskydd. Det fallet att någon uttrycker kritik mot svenskar torde inte ha varit avsett att träffas av straffstadgandet. Redan på grund av vad som nu har sagts kan innehållet i insändaren inte anses utgöra hets mot folkgrupp. Jag vidtar därför ingen åtgärd med anledning av anmälan.
https://lagen.nu/avg/jk/3217-03-30
Citera
2021-03-11, 14:17
Medlem
SandraPalenryds avatar
Nekar han har han glömt det. Har han glömt är det bara benza på så ska ni se att han erkänner palmemordet.
Demonen faller till slut.
Citera
2021-03-11, 14:18
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN

- Den kvinna som GL "hjälper" var alltså åtalad för förtal av en man i samband med metoo! (Ringer det inga varningsklockor här för GL?)

/DAEN
Kan det ha varit detta förtalsåtal som fick kvinnan att ta upp sina juridikstudier?
Citera
2021-03-11, 14:19
Medlem
Citat:
Hur kan ni veta det är Göran ? Det är sekretess över allt

Inte på en häktningsframställan. Visserligen en bomb att ett justitieråd och fd JK är misstänkt för våldtäkt. Många frågor blir det och det lär väl inte dröja allt för länge innan ett eventuellt åtal.
Samma försvarare som den andra toppjuristen Ola Samuelsson.
Citera
2021-03-11, 14:22
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
"Min klient har kommit i kontakt med honom angående juridik, hon har textat honom och frågat honom om en sak han skrivit om, säger advokat Clea Sangborn som är kvinnans målsägandebiträde till Aftonbladet."

Ok. Låt oss google lite: "göran lambertz kontakt kvinna"

Check: "Göran Lambertz trivs som pensionär – Ekuriren" https://ekuriren.se/nyheter/goran-lambertz-trivs-som-pensionar-sm5344104.aspx

Vad hittar vi där? Jo följande:

"Lambertz ställer gärna sin kompetens till förfogande, fast numera bara i samband med det som för tillfället väcker hans intresse. För närvarande hjälper han en kvinna som har åtalats för förtal i samband med metoo. Hon kontaktade honom efter att han skrivit på sin blogg om en annan förtalsåtalad kvinna, Cissi Wallin, och uttryckt kritik mot resonemanget i domen mot henne. - Jag vet inte om hon skulle ha friats eller inte, men de resonerade fel tycker jag. Det är orimligt att kvinnor som faktiskt har blivit våldtagna inte ska kunna ropa högt, ’han gjorde det mot mig’. Det är därför jag går igång på det här."

Ajdå! Det verkar inte HELT otroligt att detta är samma kvinna som nu anmält GL? Flera frågor infinner sig:

- GL har sagt här att "Det är orimligt att kvinnor som faktiskt har blivit våldtagna inte ska kunna ropa högt, ’han gjorde det mot mig’. Det är därför jag går igång på det här"

- Den kvinna som GL "hjälper" var alltså åtalad för förtal av en man i samband med metoo! (Ringer det inga varningsklockor här för GL?)

- Nu har han således själv råkat ut för samma sak möjligen? Jag var inte där så jag vet inte. Men kvinnan upplever EN sak och männen (i båda fallen med samma kvinna) verkar uppleva något annat.

Nu kommer GL själv få uppleva rättssystemet som anklagad man. Det kommer inte att bli lätt oavsett vad han säger. Oavsett vad som inträffat.

För egen del - och jag vet inget om GL utan bara om hur Sverige verkar fungera i detta avseende - tror jag att GL är oskyldig. Samtidigt KAN han ju vara en våldtäksman.

/DAEN
Onekligen väldigt intressant.

Fan lite bisarrt om det är så. Fast samtidigt hyfsat kul. Nu vet han att man inte kan lita på kvinnor.
Något jag lärt mig utan att hamna i hans sits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in