2021-03-11, 12:48
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Jomshof har samma bild av religionen Islam som jag har.

Jag är väldigt vänster.
Citera
2021-03-11, 12:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Se inlägget ovan.

Frankrike ockuperade Nordafrika och nordafrikaner i aktuella länder (M,AG) har rätt att bosätta sig i Frankrike, likaså för GB/England, Nederländerna mfl och skyldigheterna gentemot sina undersåtar i dessa länder som man plundrade..

OK. Du verkar prata om någon sorts "kolonial skuld". Hur långt bak gäller denna? Sverige gjorde livet till ett helvete för merparten av Europa under 15 och 1600talen. Har polacker, ryssar, etc rätt att bosätta sig i Sverige hursomhelst?
Citera
2021-03-11, 12:52
Medlem
eliizars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan
Otäck islamofob till vardags!

Usch då
Citera
2021-03-11, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Det var så mycket fel i den beskrivningen så jag vet knappt var jag ska börja. Jag gör som så, du får nog läsa lite mer historia och fakta innan du uttalar dig nästa gång. Pinsamt.

Nja knappast. Är internationellt verksam / bevandrad och har levt, arbetat och bort i vitt skilda länder/kontinenter!

Däremot är svensk historieundervisning tämligen förvrängd.

Om du börjar med Iran kan du tvingas konstatera engelsmännen byggde upp infrastrukturen för oljeutvinning mot i början för gratis olja, för deras Marina flott ma i kamp mot Tyskland.

Amerikanerna i samarbete med britterna efter kriget utvecklade och demokratiserade Iran mot igen billig olja och Iran blev närmast klart för demokrati, tills shahen plötsligt fick idéen att själv bestämma oljepriset o slängde ut jänkare o britter.

Fransmännen (Total) m Khomeini i Paris blev under revolutionen ”tillsattö” av fransmännen, igen för billig olja.

Förresten så orkar jag inte längre... lycka till med dina historielektioner som jag hoppas du studerar från källan.

Mvh
TB
Citera
2021-03-11, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
OK. Du verkar prata om någon sorts "kolonial skuld". Hur långt bak gäller denna? Sverige gjorde livet till ett helvete för merparten av Europa under 15 och 1600talen. Har polacker, ryssar, etc rätt att bosätta sig i Sverige hursomhelst?

Tvärtom har Sverige INGEN kolonial skuld överhuvudtaget, och därmed frågan, varför det svenska behovet av att importera hundratusentals substanslösa individer som varken vill eller kan integrera sig?!
Citera
2021-03-11, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Jag är helt övertygad OM det här landet mot alla odds, reder upp sig, kammar sig och nyktrar till, så om blott 50år kommer människor att se det här som ett mörkt kapitel.

På 30-40 talet med alla hemskheter som pågick, det var ju inget som belystes, utan snarare normaliserades och bagatelliserades, det var ju först långt senare som folk nästan fick lära sig att fasa för det som försiggick.

Precis som våldtäkter och mord i mångkulturens namn idag bagatelliseras och nästan normaliseras (det gör det väl inte??!!!!) Jo det gör det, står det i tidningen varje dag så har det normaliserats.

Visst har vi betydande samhällsutmaningar kopplad till invandringen från MENA. Och jag tror som du att vi kommer att ta oss an dessa problem. Vi ser redan idag hur positionerna kopplat till migrationspolitik samt brott och straff anpassar sig efter verklighet. Dessutom är många mittenpartier pragmatiska (maktkåta) och ställer därför om.

Det fetade: Det finns många odds om talar till vår fördel! Slår vi samman olika mått såsom korruptionsindex, utbildningsnivå, förväntad livslängd, jämställdhet, sekularisering etc hamnar vi väldigt långt upp. Vi är inte ett land i totalt förfall för att migrationsgrationspolitiken missköts under ett decenium eller två. Det finns fler relevanta variabler och många av dessa pekar åt andra hållet. Med det sagt ska vi självklart inte slå oss för bröstet och vara nöjda. De utmaningar som de facto är ett problem, typ hur dessa MENA folk ska integreras och sekulariseras, måste angripas. Och de görs också, om än lite väl försiktigt. Men så är ofta politikens gång. Uppvaknandet sker, sakta men säkert, och allt kommer att bli bra.
Citera
2021-03-11, 13:00
Medlem
Citat:
Nja knappast. Är internationellt verksam / bevandrad och har levt, arbetat och bort i vitt skilda länder/kontinenter!

Däremot är svensk historieundervisning tämligen förvrängd.

Om du börjar med Iran kan du tvingas konstatera engelsmännen byggde upp infrastrukturen för oljeutvinning mot i början för gratis olja, för deras Marina flott ma i kamp mot Tyskland.

Amerikanerna i samarbete med britterna efter kriget utvecklade och demokratiserade Iran mot igen billig olja och Iran blev närmast klart för demokrati, tills shahen plötsligt fick idéen att själv bestämma oljepriset o slängde ut jänkare o britter.

Fransmännen (Total) m Khomeini i Paris blev under revolutionen ”tillsattö” av fransmännen, igen för billig olja.

Förresten så orkar jag inte längre... lycka till med dina historielektioner som jag hoppas du studerar från källan.

Mvh
TB

Och på vilket sätt skulle det vidimera något? Herregud vilket dravel.
Citera
2021-03-11, 13:08
Medlem
Citat:
Tvärtom har Sverige INGEN kolonial skuld överhuvudtaget, och därmed frågan, varför det svenska behovet av att importera hundratusentals substanslösa individer som varken vill eller kan integrera sig?!

Regeringen anser väl att det blir billigare och säkrare om de bor här.
För bistånds pengarna brukar ofta hamna i fel ficka.
Citera
2021-03-11, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graf.Mensdorff
Jag tror Jomshof är bränd. Totalt onyanserad i sin Islamkritik. Islam är stort och det finns många typer av Islam. Jomshof borde skaffa sig vänner som är muslimer så kommer han inse att de inte är så farliga.

Det finns många typer av muslimer, men bara ett islam.
Koranen förbjuder ändringar.

Lyssna på moderate riksdagsmannen Waberi en lärd muslim.

https://youtu.be/GUHyW4W5tm8

läs inlägg 32 i tråden
Citera
2021-03-11, 13:18
Medlem
Starbacks avatar
Jag tycker Jomshof skall åka hem till Finland och meddela sina vita anfäder att Hitler är död och att han dessutom förlorade kriget å det nesligaste.

Alternativt kan han åka ut till Fisksätra och delta i torsdagarnas försoningsmöten mellan kristna, muslimska och mosaiska företrädare. Han borde ha mycket att lära där.
Senast redigerad av Starback 2021-03-11 kl. 13:20.
Citera
2021-03-11, 13:24
Medlem
NordicElfMagics avatar
Känns som att SD är på god väg att skjuta sig i foten. Precis när nästa lyft i karriären (regeringskansliet) var i sikte och Ebba skickar flörtiga meddelanden på insta till Jimmie (nåt som hade varit otänkbart för bara några år sen) så börjar man sabba för sig själva genom en massa kopplingar och utspel som blir jobbiga för Ulf och Ebba att hantera. Jomshof hade kunnat nöja sig med att konstatera att ingen helig bok ska få påverka svensk lag. Eller nåt. De som vill babbla om att islamerna kommer och tar oss i tid och otid hade säkert ändå fattat vinken.
Citera
2021-03-11, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Jaha du lider av den gamla skrönan? Det är just av den anledningen vi har problem idag med mängder av meningslösa individer som makten vill ha in av valboskapsskäl men som sålts in som en nödvändighet. För du vet att det århundradets lögn va?
Ingen giftade längre, ingen göra babys, bara jobba, resa, krogen, tider 😔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in