2021-03-11, 11:35
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag har alltid tolkat GL som en briljant begåvning rent intellektuellt, men försedd med ett uselt intellektuellt omdöme. Jag har haft några kollegor med den kominationen, så jag vet att den finns. I GL:s fall skulle det kunna vara så att omdömet rent allmänt är dålligt, om det ligger något i anklagelserna.

Utmanar dig att kika på exempelvis detta. Ser du en "briljant begåvning"? Vilket monumentalt skämt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Detta känns väldigt skumt. Ung student tjej, troligtvis penga törstande och sen 70 år känd jurist. Här avvaktar jag tills mer bevis kommer.
Ja gubben kanske bara ville ha lite lammkött under julen 😔
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Detta är ett absurt spetsfunderi från rättshaveristen och misstänkta GM GL.

I princip håller jag med. Även om han naturligtvis hade rätt, men det var olämpligt eftersom de flesta människor inte förstår. Och det var här jag tycker Lambertz hamnade snett. I övrigt tycker jag han har gjort mycket bra under sin karriär. Han skriver också fortsatt (eller iaf fram till nu) intressanta och bra artiklar i SvJT.
Citera
Medlem
tegelpanna123s avatar
En liten Passus är att UNT(Uppsala nya tidning) inte nämner något alls om den här historien, märkligt..
Citera
2021-03-11, 11:37
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Sven Å blev väl farsa till en unge med en doktorand för 10 år sedan typ. Åldersskillnaden där var en tjugo år lätt.

Och med nuvarande är åldersskillnaden 35 år.

Helt uppenbart att Lambertz och hans parhäst Sven Å har en förkärlek till unga kvinnor. Passar bra till deras grandiosa självbild.
Citera
Avslutad
Trodde rubriken var ett skämt, helt otroligt om det är sant
Vad säger GW Persson om detta? Inte GW´s favorit
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
GWs karriär är helt grym. Även juridiskt.

Hur har hans juridiska karriär varit lyckad menar du? Han har ju knappt arbetat med juridik. Han skrev knivlagen. Det är väl hans höjdpunkt.
Citera
2021-03-11, 11:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Det krävs inte stark bevisning för att häkta någon generellt. Och definitivt inte när det rör sig om brott där påföljdsminimum är minst två år. Då är det automatisk häktning. Om han inte ska häktas ska den misstänkte själv visa att det är uppenbart att häktningsskäl saknas.

Lambertz kommer häktas. Men att påvisa sannolika skäl är långt, långt från bortom rimligt tvivel. Det är inte ens i nuläget säkert att åklagaren bedömer bevisläget räcka till åtal. Och för åtal krävs egentligen bara att man kan påräkna en fällande dom. Dvs, det inte är uteslutet. Ser vi dessutom till den brottstypen som här är aktuellt så sätter man bevisribban väldigt lågt. Tyvärr även vid fällande domar. Men inte så lågt som vid häktning.

Vet inte alls vad som ligger bakom ditt in i absurdum försvarade av GL och bryr mej inte om det heller.

Att Åklagaren har torrt på fötterna i detta extrema fall är jag fullständigt säker på!
Din idol är så körd, rättvisa kommer att skipas på många sätt i.o.m. detta!
Citera
2021-03-11, 11:40
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
GWs karriär är helt grym. Även juridiskt.

Jaså, har GW varit verksam som jurist nu också? Vid sidan om piketpolis, kriminaltekniker och FBI-agent. Tänk vad den gubben har hunnit med.
Citera
2021-03-11, 11:41
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag har alltid tolkat GL som en briljant begåvning rent intellektuellt, men försedd med ett uselt intellektuellt omdöme. Jag har haft några kollegor med den kominationen, så jag vet att den finns. I GL:s fall skulle det kunna vara så att omdömet rent allmänt är dålligt, om det ligger något i anklagelserna.

Njae, jag skulle säga att den rena slutledningsförmågan tagit sig en rätt duktig törn med. Han gjorde ju i samband med Quick några offentliga felslut som var milt sagt anmärkningsvärda så jag är benägen att säga att han faktiskt blivit dummare. Däremot så ger jag dig rätt i att omdömet inte varit det bästa och det förmodligen varit så länge och i vart fall längre än det kognitiva varit begränsat.
Citera
2021-03-11, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
GL är körd!
När en Åklagare begär ett f.d. Justitieråd i Högsta Domstolen häktad på sannolika skäl, då har Åklagaren bevis som räcker och blir över.

En mediakåt åklagare som får korn på något som ger maximal uppmärksamhet kan nog lika gärna påverkas åt andra hållet.

Är hon dessutom kvinna och meetoo aktivist sänks ribban ytterligare.
Citera
2021-03-11, 11:44
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Utmanar dig att kika på exempelvis detta. Ser du en "briljant begåvning"? Vilket monumentalt skämt.
GW krossar denna fjant på 6 minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in