2021-03-10, 19:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hon sitter i medhörningsrummet vid tre tillfällen när HD förhörs angående mord.
Att hon har bott 50 meter från paret A och det är korsbefruktning på Facebook mellan dem och hennes familj inkl SD och att det är lite simning hit och dit och SD och AS mor lajkar samma stuga i fjällen är lite för nära ja för att man inte kan låta bli att dra öronen åt sig.

Är man konspiratoriskt lagd är det här man kan ana en läcka om t.ex paret A/HD fått info om att LW hittats.
Rent hypotetiskt hur många av de som fick reda på att det var LW som var hittad kunde hålla det för sig själv innan det kom ut i pressen via polisen? Då inkl jag TM och PW i den skaran.
Det är nog ett test av förundersökningssekretessen om något att kunna knipa om sånt. Det var väl på allas läppar detta.

Åklagaren känner ju till alla de här kopplingarna förutom dagens fynd angående stugan då.
Det är ju väldigt vanligt att det sprids vilka som har en prisvärd stuga att hyra ut i Idre men att båda familjerna bokat samma är lite för nära med tanke på de andra omständigheterna.

Nu löser ju inte detta mordet men jag hoppas de varit lika transparenta med sina bekantskaper som PW varit.

Min bedömning, likt många andras, är att det varit lite kort om folk så de har behövt sätta ”vännen” till HD/HD:s familj i medhörningsrummet och vara inblandad i den tekniska analysen av bl.a. master.

Polisens analytiker använder något som heter Analyst’s Notebook i bl.a. underrättelsesammanhang. Där kartlägger man kopplingar mellan människor eller det kan vara ekonomiska transaktioner t.ex. Vore intressant att se ett schema över hur kopplingarna egentligen ser ut där i Örebro.
Å andra sidan så ser man ut att kunna skissa upp det rätt enkelt efter några sökningar på nätet.

Men skitsamma. Hur tror vi att åklagarna kommer argumentera för att knyta SD närmare brottsplatsen?
De har viftat i kompletteringen med nån bevisning om att LW haft samma lösenord länge men det räcker inte så långt va?

Är det förresten det där balkongmordet de hänvisar till i överklagan till hovrätten som det nu går nån dokumentär på TV4 om?
Jag antar att det är det balkongmordet som de hänvisar till.
Hela utredningen är som att försöka vispa maräng, man vispar utav helvete, men det går inte att få till det pga lite äggula kommit med
Citera
2021-03-10, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det som du nämner på slutet, att AS inte själv har berättat (som framkommit) om sin relation via sina föräldrar till HDs föräldrar.

Det är väl närmast det som oroar, mer än att det finns en koppling. Kopplingen skulle kunna vara mycket lös, men nu skapar just detta en undran om varför hon inget har sagt.

Jag har svårt att tänka mig att hon nämnt något om det, men att man beslutat att inte ha med det i förundersökningen eller lägga det i slasken.

Förhören med HD som misstänkt för mord var ju nästan ett och ett halvt år efter mordet så det fanns gott om tid att avisera en bekantskap. Sen är ju frågan var de drar gränsen. Och arbetsbelastningen var redan hög om jag förstått saken rätt.
Citera
2021-03-10, 20:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Den som hatade var LW. "HDs sjuka hat" är något du har hittat på och försöker göra till en trådsanning.
Nej. Det var det LW som gjorde.
Lägg ner nu, du är den som behöver söka vård.
Du är helt rabiat och sjukt fixerad vid LW.
Du kommer inte lyckas via att bespotta henne och du skämmer enbart ut dig själv inkl din religion.

HD var likadan i sitt hat och försökte framställa LW som psykiskt sjuk och farlig.
Det kallas projicering, att vara förblindad av hat.

Den som var farlig var hon själv, hon har önskat familjen död som psykiskt sjuk, och i högsta grad SD. Den hon omhuldar.
Senast redigerad av develi 2021-03-10 kl. 20:56.
Citera
2021-03-10, 22:08
Medlem
Citat:
?

Är det förresten det där balkongmordet de hänvisar till i överklagan till hovrätten som det nu går nån dokumentär på TV4 om?

Hon beskriver steg för steg hur hon vill att rätten ska se på bevisningen i sitt överklagande: Göta HR B 1752-20 Aktbil 2, Överklagande_från_åkl
Citera
2021-03-10, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Hon beskriver steg för steg hur hon vill att rätten ska se på bevisningen i sitt överklagande: Göta HR B 1752-20 Aktbil 2, Överklagande_från_åkl

Precis. Jag orkade inte bara öppna överklagan och matcha mot nån info på TV4:s ”tablå”. Såg bara att det dök upp nån reklam för nåt om Balkongmordet och gissade att det kunde vara samma.

Jo överklagan ser väl riktigt vettig ut i argumenteringen. Får hoppas det blir underbyggt av solid bevisning bara.
Citera
2021-03-10, 22:50
Medlem
Citat:
Eller är det tvärtom?

Kanske för att flocken dagligen bombar tråden med massa inlägg där de säger samma sak?

.

Jag hoppas att Avels m.fl. grävande fynd kan leda till fällande dom i Hovrätten.

Det finns postare som jobbar hårt på att misstänkliggöra HD. Det är inte hon som är åtalad. Att i inlägg efter inlägg upprepa hennes psykiatriska diagnoser har inget syfte annat än att göra henne illa. Så att hon ska må ännu sämre.

Är det verkligen så? Jag uppfattar det som att det vänds på alla stenar för att om möjligt skapa mer klarhet. Både i vad som skett och när, hur och av vem. Men även för att försöka förstå motivet och mekanismerna. Inte bara mekanismerna hos själva gm (vem det nu må vara) men även mekanismerna hos alla i personkretsen kring LW.

Gällande HD; tycker du inte att det är sorgligt att en troligen bipolär (eller sömnstörd) och skör person och mor som just tagit sig upp ur en flera år lång, djup svacka utsätts för ett fruktansvärt manipulativt spel och förnedring av sin egen make? Det framstår ju som helt absurt att HD valt att stanna i detta, mannen utsätter henne för att springa i skogen och på event med den kvinna han bedragit henne med.

HD måste ju vara helt hjärntvättad av SD om hon tror att det extra ansvar (med hjälp av hennes föräldrar...) som han fick ta för hem och barn under hennes sjukdom gör att hon snällt måste stå ut med detta.

Man kan dessutom tänka sig att HD är extra skör med tanke på hennes bipolära sjukdom (eller sömnstörningar om det nu handlar om det, det är heller inget att leka med).

Att hon, en utbildad ssk med bra jobb, inte bara sträckte på sig och gick, och flyttade från Hjärsta och lät de där två svikarna ränna i skogen bäst de ville, tyder ju kanske antingen på att hon känner sig osäker på att själv ta hand om barn och hem (och inte vill ta stöd av sina föräldrar) eller möjligen att hon är rädd att lämna dem ensamma med SD...

Att folk i tråden diskuterar HD:s agerande har att göra med att det ter sig ganska märkligt och bitvis abnormt. Både hur hon betedde sig i förhören, hur andra beskriver hennes agerande efter mordet men även hur hon valde att stanna i en så konstig relation efter att otroheten uppdagats.
Just att hon hatar LW och inte SD är kanske inte konstigt. Det är rätt vanligt. Men hur hon valt att sen stanna när mannen fortsätter att umgås med älskarinnan...

Det handlar om att man vill försöka förstå. Inte demonisera eller glorifiera varken LW eller HD.
Citera
2021-03-11, 00:09
Medlem
Citat:
Precis. Jag orkade inte bara öppna överklagan och matcha mot nån info på TV4:s ”tablå”. Såg bara att det dök upp nån reklam för nåt om Balkongmordet och gissade att det kunde vara samma.

Jo överklagan ser väl riktigt vettig ut i argumenteringen. Får hoppas det blir underbyggt av solid bevisning bara.

Sorry, inser att jag inte läste din fråga ordentligt. Ja det är balkongmålet som det hänvisas till.
Citera
2021-03-11, 00:19
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men nu är det ju SD som är den misstänkte i HR.
Hur funkar det då med ditt antagande att Lena blivit mördad för sina synder; dvs för att hon var pastor och för att hon inte levde som hon lärde, att hon "utnyttjade" sina föräldrar som barnvakt och lät C*jjoo stå ensam vid bilen medan hon själv rusade efter FTF?

Hur i all världen får du ihop det?

SD är ju inte ens religiös, han bryr sig alldeles säkert inte om att Lena "utnyttjade" sina föräldrar som barnvakt eller att hon sprang efter FTF medan C*ajjoo inte hann med.

Vad yrar du om? När har jag skrivit det?
Citera
2021-03-11, 02:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
På en gång HD ifrågasätts tycks samma "storm/röra" i tråden inträffa. Det har hänt tidigare. Vissa skribenter har hotats personligen och slutat. Mycket obehagligt.

Behövs bara nämnande av HD brakar det lös. Av någon anledning. Det är SDs ärende som skall behandlas i HR.
Ja, det är uppenbart.
Ett crescendo av bitter hysteri.

1. Det är samma avsky som HD haft mot LW.

Kränkt, bitter, hatisk och hämndbenägen. Grovt förtal.

2. SD ska aldrig vara syndabocken. Inte för HD och inte nu heller.
.
Men när HD omtalas som ett stackars offer så går det fint. Hyschpysch, hon har bara sömnproblem, annars står allt rätt till i huvudet för övrigt.

FAKTA:
Den som är offer är LW. Hon är mördad varav hon ska ha upprättelse. Ingen annan.

Sanningen gör människan fri sa Herr Jesus.

Den känslan smakade HD på när otroheten uppdagades. Det sved men lättade på trycket.

Sen trasslade hon in sig i lögnaktig självbedrägeri för att på falsk väg hålla ångest i schack.

Problemet är att hon inte begrep att inget hade kommit fram om inte LW erkänt.

För att hennes man är en feg skit som ville mörka.
Han stod inte för vad han gjort.

Han ville fortsätta vara "Stefan med sina två fruar" och fortsatte att bedra henne.

Problemet är att hon skyllde allt på LW.

För att Hanna vill ha SD och hon använder inget annat än felaktiga försvarsmekanismer hela tiden.

Här är LW betydligt mer på rätt väg än HD.

Hon erkänner sina brister, inser att det är fel
- men förmår tyvärr inte lämna den dubbelbottnade skitstöveln som hon är förälskad i.

HD är en förljugen struts jämfört med LW när det kommer till SD.

Jag är intresserad av varför SD insinuerade hennes skuld. Han lär veta att han inte friats ang misstanke oavsett.
Om han nu inte inbillar sig att "Lindome" funkar fortfarande och missar "Malexander", men det känns överkurs.

Krasst sett har han rätt angående motivbild.

" FL2: Jag minns när vi sitter på den här häktningsförhandlingen .. så säger du eh .. du säger nått liknande "är det nån som har motiv så är det Hanna".
SD: (lång tystnad) mm"

Han säger nåt väldigt stelbent som kan återföras med tidigare resonemang kring problem vars lösning är död när det kommer till infanticide:

"Och tar man bort det som förstört livet då tar man bort liksom nånting som .. som inte har varit bra"

Ang Hannas motiv och drivkraft har det de facto hänt förut:

När HD pratar död (2006/07 samt 2011/12) då är de rörande överens. Då är han lojal och trogen som en fähund mot henne. Lyder henne och vill bara lindra hennes lidande.

Hon ville inte ha barnet för hon kunde högst troligt inte anknyta pga PPD, det är en enorm familjär påfrestning.

Hon pratar om obearbetad PPD och lär själv inte ha haft sjukdomsinsikt så psykiskt sjuk som hon beskrivs.

Frågan är om hon vägrade vård även då.
Det brakar loss igen 2011/12, hon vägrar vård i ett helt år. Lika suicidal igen och vill begå familicide denna gång.

Två skeva personer överväger död som lösning på problem. Det är en jävla mischmasch av suicid, infanticide, mord, aktiv dödshjälp och familicide.

Detta ser hon sen som godhet, han ställde upp och ville lindra hennes lidande.
Ett helt förvrängt resonemang, hon borde snarare kommit under vård långt tidigare. Oavsett om han drog ett extremt tungt lass, no doubt.

Med tanke på hennes patologiska hat och visioner om att LW ska både försvinna och dö.
.. Med tanke på att hon patologiskt skjuter all skuld på LW.
.. Med tanke på hans tidigare heroiska insatser utifrån hennes dödsönskningar att eliminera problem;

...med tanke på att hon, den skilda och separerade som står i djup tacksamhetsskuld - städar upp hans hus, är på fb och planterar alternativ gärningsperson och omhuldar exmaken rent allmänt efter mordet.

Så kan man ju fundera över offerrollen.

SD:
"Ja att.. nu är det ju inte Lenas fel eh .. jag är liksom en stor del i det hela men nu pratar vi om Lena .. eh .. Lena har förstört Hannas liv .. genom att vara med mig.

Och tar man bort det som förstört livet då tar man bort liksom nånting som .. som inte har varit bra ."
Senast redigerad av develi 2021-03-11 kl. 03:38.
Citera
2021-03-11, 08:13
Medlem
Citat:
Var örhängena en gåva från SD? Visste HD om det och blev provocerad varje gång hon såg LW använda dem? Krävde hon att han skulle ta tillbaka dem och ge dem till henne som ett tecken på att han ville ha henne tillbaka? Krävde hon att så skulle ske innan USA-resan?

Inlägg från 2019-08-05 kl 13.58 (sid 4153)

Nu vet vi att LW fått guldsmycke och HD fick nöja sig med silver.

Vad tror du nu, tror du att HD fått de i guld? Har för mig att LW:s öra var skadat...
Citera
2021-03-11, 09:02
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inlägg från 2019-08-05 kl 13.58 (sid 4153)

Nu vet vi att LW fått guldsmycke och HD fick nöja sig med silver.

Vad tror du nu, tror du att HD fått de i guld? Har för mig att LW:s öra var skadat...

SD ska snart dömas i Hovrätten. Ert fokus på HD kan få honom frikänd eftersom det inte finns några bevis på att SD mördat LW och försvaret kan hävda att det finns andra möjliga gärningspersoner. Är det syftet bakom kampanjen mot HD? ÅK valde att fokusera på SD eftersom hon inte hade några bevis mot HD. Ska ni förstöra det nu?
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-03-11 kl. 09:14.
Citera
2021-03-11, 09:17
Medlem
Citat:
SD ska snart dömas i Hovrätten. Ert fokus på HD kan få honom frikänd eftersom det inte finns några bevis på att SD mördat henne och försvaret kan hävda att det finns andra möjliga gärningspersoner. Är det syftet bakom kampanjen mot HD? ÅK valde att fokusera på SD eftersom hon inte hade några bevis mot HD. Ska ni förstöra det nu?
Förstöra? Kan tråddeltagarna i ett diskussionsforum förstöra en överklagan i HR? Det var något nytt. 😅

Ja, HD släpptes, men efter HR finns inget som hindrar att man fokuserar även på HD. Önskedröm från min sida, men mord preskriberas aldrig numera, om inte förövaren är minderårig, så HD kommer alltid vara i händerna på den inte alltid så trevlige SD. Under förutsättning att han inte låses in, då är hon fri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in