2021-03-10, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Folk här vägrar inse att det kan vara nått så enkelt som en olycka. Det måste vara något mer "spännande" När GW sen också tror på olycka så förkastas det här med "vad vet den gubben" Tror folk här inte ens skulle respektera en obduktionsrapport om den sa olycka. då skulle det sägas att man vill få det att se ut som det. Allt måste vara spännande, inget kan vara logiskt och enkelt.

För min del handlar det inte om att det måste vara något spännande och jag säger inte heller att det är självmord men det är vad jag tror. Det finns en del saker som tyder på det, vilket gör att många tror på självmord. Inte så konstigt. Självmord är ju tyvärr ganska vanligt och där dominerar män statistiken.

Jag gillar GW men här håller jag inte med honom. Det finns saker som tyder på självmord:

- Att han lämnade mobilen hemma. Ja, det är konstigt att en man i hans ålder åker långt hemifrån för att springa fem mil, mitt i skogen, utan mobil. Han om någon borde veta att säkerhet är a och o.

- Han googlade på hur man köper SL-biljett, trots att han hade ett fulltankat SL-kort.

- Han hade varit på platsen tidigare och fotograferat för att sedan radera bilderna. Behöver inte betyda något men kan tyda på att han hade valt ut sin dödsplats och noggrant ville planera sitt självmord.

Jag har även svårt att se hur man kan falla ner i det där trånga hålet som han hittades i. Hur går det till? Hur hamnade han där om han föll? Har du sett bilderna på hålet där han hittades?
Öppningen är trång och grund. Jag ser verkligen inte hur han ska ha fallit ner där. Om han hade fallit så hade han inte legat gömd, då hade han väl legat i eller kring öppningen. Så tänker jag.

Jag vet inte hur det brukar vara men brukar det inte stå att personen dog av en olycka, om det handlar om just en olycka? Just när de skriver att det inte finns några misstankar om brott så får jag bara en ännu starkare känsla av att det rör sig om självmord, då de brukar skriva just på det där sättet då.

Det kan ju förstås vara brott, plötslig sjukdom/olycka ändå, men jag tror på självmord. På något sätt så får vi säkert veta, förr eller senare.
Citera
2021-03-10, 16:08
Medlem
Halkar och dör? Polacken som hittade honom höll själv på ramla ner där! Så inga konstigheter med att han ramlat där och slagit I huvudet.
Citera
2021-03-10, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Ännu märkligare att han halkade och ramlade huvudstupa rakt UNDER en stenklippa! 🤔

Man går inte självmant in i ett sådant område om man inte är extremt nyfiken av sig.
Citera
2021-03-10, 16:09
Bannlyst
Vilken satans tokstolle han måtte ha varit alltså ! Jag var med i ena delen av letandet cirka 1 vecka, helt i förgäves, pga en psyksjuk turk valt att spränga sig själv i bitar under jorden.

Jisses, ska det vara så svårt att ta livet av sig med ett avskedsbrev och kroppen hel. Hur många oändliga resurser har vi inte förlorat nu? Tid, pengar, resurser, polisarbete som kunde gått till massor med annat.
Citera
2021-03-10, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Jag gissar att han begick självmord.

Undrar mest varför allt detta besvär, han ville ju inte att det skulle verka som att han gjorde det uppenbarligen.

Han efterlämnade väl inget meddelande heller så, vilket nog är vanligt vid självmord(?).

Kan det ligga något i familjerelationen till grund för detta? En slags skam med självmordet, att det bättre verkade som att han "försvann"?

Jag drar dessa funderingar av att han varit tidigare i området och/eller letat efter en lämplig plats - borde han inte vetat med sig bättre att just detta kunde kollas upp efteråt och att det sådels "planerade självmordet" skulle uppdagas?

Det hela är ju ganska mycket besvär så för att dölja sin kropp, kanske tyder just det förfarandet på några andra förutsättningar till självmordet.

Ju mer jag läser här och hör desto mer ser alla möjligheter troliga - eller tvärtom, inte alls troliga.
Huvudsken ändå att hans familj fått veta det rätta och riktiga, som eventuellt inte delas till oss, allmänheten.
Att han varit på platsen förut, fotat och sedan raderat, tror jag verkligen inte han raderat för att dölja "sin kända plats", så okunnig och töntig är bara jag! Noway! att han inte visste bilderna kan återskapas!
Citera
2021-03-10, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Ja, GW-fanbase behöver klura på vad logik är.

Japp, enbart statistiken räcker inte nuförtiden!
Senast redigerad av cactaceae 2021-03-10 kl. 16:35. Anledning: Felstavning
Citera
2021-03-10, 16:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DenVackra
För min del handlar det inte om att det måste vara något spännande och jag säger inte heller att det är självmord men det är vad jag tror. Det finns en del saker som tyder på det, vilket gör att många tror på självmord. Inte så konstigt. Självmord är ju tyvärr ganska vanligt och där dominerar män statistiken.

Jag gillar GW men här håller jag inte med honom. Det finns saker som tyder på självmord:

- Att han lämnade mobilen hemma. Ja, det är konstigt att en man i hans ålder åker långt hemifrån för att springa fem mil, mitt i skogen, utan mobil. Han om någon borde veta att säkerhet är a och o.

- Han googlade på hur man köper SL-biljett, trots att han hade ett fulltankat SL-kort.

- Han hade varit på platsen tidigare och fotograferat för att sedan radera bilderna. Behöver inte betyda något men kan tyda på att han hade valt ut sin dödsplats och noggrant ville planera sitt självmord.

Jag har även svårt att se hur man kan falla ner i det där trånga hålet som han hittades i. Hur går det till? Hur hamnade han där om han föll? Har du sett bilderna på hålet där han hittades?
Öppningen är trång och grund. Jag ser verkligen inte hur han ska ha fallit ner där. Om han hade fallit så hade han inte legat gömd, då hade han väl legat i eller kring öppningen. Så tänker jag.

Jag vet inte hur det brukar vara men brukar det inte stå att personen dog av en olycka, om det handlar om just en olycka? Just när de skriver att det inte finns några misstankar om brott så får jag bara en ännu starkare känsla av att det rör sig om självmord, då de brukar skriva just på det där sättet då.

Det kan ju förstås vara brott, plötslig sjukdom/olycka ändå, men jag tror på självmord. På något sätt så får vi säkert veta, förr eller senare.

Allt tyder på självmord!

- Mobil lämnas hemma.
- Googlar köp av SL-biljett.
- Rekat platsen innan (raderar dessa foton).

Allt detta stämmer in på perfektionisten DA, även sitt självmord är ytterst välplanerat.

RIP Deniz, vad nu än orsak var.
Citera
2021-03-10, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Man går inte självmant in i ett sådant område om man inte är extremt nyfiken av sig.

Tror det också, som upphittaren tex. hitta fantastiska bildvinklar mm. Eller att man har någonting där att uträtta - om man nu känner platsen sedan innan. 🤔
Citera
2021-03-10, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Ja det kan de. Via masttömning och andra metoder.
Det finns även IMEI, GPS och lite annat.
Operatörsnätet vet förstås vart mobiltelefonen befann sig senast. Call Detail Records innehåller bla information om mastceller och sändarstyrka. De tidiga versionerna av google maps gav hyggligt bra positionering av mobiler utan GPS.

Smartwatches kan ha lika funktionalitet som mobiltelefoner, men det verkar som DA's klocka saknade koppling till mobilnätet.
Citera
2021-03-10, 16:26
Medlem
-nickname-s avatar
Mycket diskussion kring SL-kortet. Kan det vara så enkelt att det inte var giltigt i den zonen han skulle till? Det är väl B-zonen. Bara undrar.
Citera
2021-03-10, 16:26
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suntoucher76
Men han låg ju inte inkrupen inuti öppningen. Polacken kroppade bilden så endast skorna syns i bild. Kroppen är bortklippt på polackens bild, alltså ligger kroppen åt andra hållet i vinkel utåt. Kroppen skulle dessutom omöjligt få plats inuti den där smala öppningen. Det har ju konstaterats av dom som besökt platsen i efterhand. Omöjligt skrev någon, möjligtvis ett barn kan krypa in där skrev en annan. DA var 182 och en rätt bred och stor kille.

Såhär skrev en annan användare som var på plats

(FB) Officeren Deniz Arda försvunnen i Stockholm sedan 2020-11-12
Citera
2021-03-10, 16:29
Medlem
Är det bekräftat att det verkligen var Deniz. Iaf var hittar man källan till det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in