2021-03-10, 15:15
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RovSvatt
Om bilden på skon är riktig så har han inte legat på mage, det är fel vinkel på skon då.

Kan du inte besvära dig med att reda på hur skon ser ut, innan du blurtar ut detta? Det finns bilder på skon (från annonser) i tråden, och det är sulan som har de röda strecken. Alltså låg DA på mage, inkrupen från en trång och låg öppning mellan stenblock.
Citera
2021-03-10, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosnian_muslima
är det självmord då`?

Kolla min senaste posthistorik.
Citera
2021-03-10, 15:19
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Kläder är irrelevant. Men inte märket på armen:

https://www.polisman.se/?page_id=34

Det får bara utbildade bombtekniker bära på ärmen.

En bild från platsen:
https://www.bildtagg.se/bild/u9hocolu9382teujc8cc9ur6

Se även bild 2 här (FOTO: ROBIN LORENTZ-ALLARD):
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nAmQ95/manskliga-kvarlevor-hittade-i-naturomrade

Men om de misstänkte att sprängämnen eller dylikt fanns på platsen borde de väl haft skyddskläder? Ett märke skyddar inte så värst

Media var där hela tiden och tog bilder. Till och med när de avlägsnade kroppen. Jag är säker på att de hade fotat om bombteknikern bar full mundering.
Senast redigerad av Combival 2021-03-10 kl. 15:37.
Citera
2021-03-10, 15:20
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger
Klassiker.

Tro vad du vill och återkom gärna till mitt inlägg om det sker ett offentligt uttalande.

Om spekulationerna om grisiga detaljer kring hur han avslutade sitt liv kan upphöra vore dock jag och många med mig mycket tacksamma.
Citera
2021-03-10, 15:21
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Känns inte som att vare sig Leif eller TV4-människorna läst in sig. Det har ju framgått tidigare att Deniz var nöjd över sin nya klocka eftersom den erbjöd möjligheten att han kunde ge sig ut på löpturer utan att just ta med mobilen. Och om man ska springa 5 mil så känns det som en god start att börja direkt så ingen mening att ta med sig SL-kort. Konstigt att det är sånna uppenbara grejer som vi redan har svar på som är hans frågetecken.
Är man ovan att springa längre distanser vilket brodern och kollegor bekräftat så ger man sig inte ut på sin första femmilslöpning i den terrängen DA hittades. Möjligen att man letar upp mjukare underlag än asfalt men inte snårig och bergig terräng.
Citera
2021-03-10, 15:21
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klumpfisken
Jag tror på olycka, fast även om man inte misstänker mord så kan det trots allt vara mord ändå. Såg på tv igår om tjejer som bir slängda ut från balkonger, när de är avlidna och inte kan berätta så avskrivs det som olycka eller självmord pga brist på bevis.

Jag såg det programmet också, fruktansvärd historia.

Visst kan det ändras till mord men jag tvivlar på det. Jag utesluter inte olycka än..
Citera
2021-03-10, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Kolla min senaste posthistorik.
Känns glasklart när man plussar ihop allt. Vad skulle bombgruppen dit och göra annars? De åker inte ut för skojs skull...
Citera
2021-03-10, 15:25
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Känns inte som att vare sig Leif eller TV4-människorna läst in sig. Det har ju framgått tidigare att Deniz var nöjd över sin nya klocka eftersom den erbjöd möjligheten att han kunde ge sig ut på löpturer utan att just ta med mobilen. Och om man ska springa 5 mil så känns det som en god start att börja direkt så ingen mening att ta med sig SL-kort. Konstigt att det är sånna uppenbara grejer som vi redan har svar på som är hans frågetecken.

Just den fetade meningen som jag visar framgår för mig som något, hmm, korkat.

Om jag själv skulle testat ny teknik så skulle jag ALLTID testa det först för att kunna se om det fungerar.
Dessutom har jag ALLTID med mig en backup om Shit Happens.

Deniz var välutbildad och borde veta detta. Fattar inte varför han sket i kardinalregel 1. Backup!

Dessutom så undrar jag lite över bilderna han tog innan löprundan . Tog han bilderna med kamera eller mobil. Om det är mobilen så brukar det oftast finns en s.k. EXIF i bilden som visar GPS.
Citera
2021-03-10, 15:30
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Är man ovan att springa längre distanser vilket brodern och kollegor bekräftat så ger man sig inte ut på sin första femmilslöpning i den terrängen DA hittades. Möjligen att man letar upp mjukare underlag än asfalt men inte snårig och bergig terräng.

Förstår inte vad det har med mitt inlägg att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Just den fetade meningen som jag visar framgår för mig som något, hmm, korkat.

Om jag själv skulle testat ny teknik så skulle jag ALLTID testa det först för att kunna se om det fungerar.
Dessutom har jag ALLTID med mig en backup om Shit Happens.

Deniz var välutbildad och borde veta detta. Fattar inte varför han sket i kardinalregel 1. Backup!

Dessutom så undrar jag lite över bilderna han tog innan löprundan . Tog han bilderna med kamera eller mobil. Om det är mobilen så brukar det oftast finns en s.k. EXIF i bilden som visar GPS.

Fast hur du hade ju gjort och huruvida det är korkat eller ej är ju faktiskt totalt ointressant.
Citera
2021-03-10, 15:36
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Då återstår bara sjukdom eller suicid om det inte var någon olycka eller mord. Vi får kanske aldrig veta..
Störst sannolikhet är olycka men vi får nog aldrig veta säkert.
Citera
2021-03-10, 15:38
Medlem
sneervs avatar
Folk här vägrar inse att det kan vara nått så enkelt som en olycka. Det måste vara något mer "spännande" När GW sen också tror på olycka så förkastas det här med "vad vet den gubben" Tror folk här inte ens skulle respektera en obduktionsrapport om den sa olycka. då skulle det sägas att man vill få det att se ut som det. Allt måste vara spännande, inget kan vara logiskt och enkelt.
Citera
2021-03-10, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Ja det kan de. Via masttömning och andra metoder.
Det finns även IMEI, GPS och lite annat.

https://support.apple.com/sv-se/HT204073

https://www.enkelteknik.se/sa-ser-du-vilket-imei-nummer-din-telefon-har

https://sv.wikipedia.org/wiki/IMEI

Bara försvaret kan spåra militära telefoner. DA hade säker en sådan telefon, kanske en pirvat telefon med, fastän från militär telefon kan man ringa ut till vem som helst. Han ville nog inte ta tjänstetelefonen med sig, för att inte tappa den i urskogen elle becken.

https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rsvarets_telen%C3%A4t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in