Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil.Enstoring
Inte ett dugg tröttsamt!
Extremister/idiotier skall hånas och motarbetas, oavsett vilken ”sida” de står på enligt mig.
Inlägg likt ”nu är alla säbo vaccinerade, dags att öppna upp” eller ”bara gamla som dör av covid, öppna upp” eller ”alla måste bära hazmat och låsa in sig, annars går jorden under” eller ”vänta bara två veckor”
Är inlägg som är rena fantasierna. Dessa kommer jag säga emot, oavsett vad folk tycker.
Enligt mig måste det finnas balans både i diskussionen och åtgärderna kring pandemin.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stockholmslivet
Genom att raljera över lösa återgivningar istället för att citera något, eller hänvisa till någon, blir det enbart tröttsamt.
Citerar du någon så kommer du åtminstone träffa, istället för att skrika mot molnen likt ett fån.
Dessutom kan du ju återge rätt statistik, 221, inte 211...
Citat:
Ursprungligen postat av
MAKHASHANAH
Om du är så nyfiken rekommenderar jag att du kikar in i tråden nästa gång vi ser en svag uppgång. Då brukar "om två veckor"-klubben komma in och skriva av sig.
Senast var det ju sportlovsresenärerna som skulle kaosa sönder vården enligt denna klubb.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hanna-Wigh
En anklagelse bör riktas till den det berör, genom namngivande, och inte skickas ut som ett allmänt smutkastande mot alla och envar.
Slutdiskuterat från min sida om detta.
Jo, det finns en del tvivelaktiga skribenter som periodvis bombar tråden men låga inlägg.
Men att återge åsikter och skriva att de tillhör trådens experter skulle jag klassa inom samma störiga fack. Liksom grupp mobbing och annat otyg.
Därför tog jag upp detta när jag såg det, för det är så jag tycker att det ska göras.
Det var inte min mening att skapa en större diskussion över detta, men när den ändå är i gång så skulle jag vilja slå ett slag för att minska mängden återgivande av andras åsikter som sedan klistras på en bunt medlemmar utan att citera åsiktsinnehavaren så att den ev. kan försvara sig.
Det är min åsikt, som jag tydligtvis även delar med andra.
Sedan tycker jag absolut att man kan ta diskussionen med skribenter som kommer galna inlägg. När dom kommer med den skribenten.