2021-03-09, 14:43
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Jag tror att alla länder kommer öppna så snart man är säkra på att vården inte kommer överbelastas.
Något annat har man inte råd med.
Den som inbillar sig att regeringar stänger ner för skojs skull eller någon annan konspirationsteori är en idiot. Det är inte billigt att hålla ett samhälle med restriktioner..

... nej du har helt rätt.
Det måste kosta multum att hålla ett samhälle nedstängt.
Och skulle det finns en sådan globalistisk agenda måste det vara någon med rejäl kassa som kan finansiera det hela (för att i slutändan hämta hem vinsten igen).

Inget företag har de resurserna eller ens Riksbanker.. Det skulle krävas en mega-finansiär på global nivå typ IMF/Världsbanken.

....... ??????????

WAIT A MINUTE!!!!!!!!!
Citera
2021-03-09, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Antall fall minskar. Antal på IVA minskar. Antal döda minskar.

Öppna upp samhället för fan!!!

Dryga 10% fått första vaccinet.
Jag har länge funderat på vad som händer i händelse av att antalet smittade ökar bland yngre (vilket vi verkar se) samtidigt som avlidna och folk i behov av sjukhus stadigt minskar? Smittspridningen är ju fortsatt hög? Låter man yngre gå igenom infektionen när väl riskgrupper vaccinerats? Känns som frågan kommer vara på tapeten framöver runt om i världen.
Citera
2021-03-09, 14:50
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det är ingen avgift.
Har för mig att iplayer frågar om just "tvlicensen".
Citera
2021-03-09, 14:52
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
... nej du har helt rätt.
Det måste kosta multum att hålla ett samhälle nedstängt.
Och skulle det finns en sådan globalistisk agenda måste det vara någon med rejäl kassa som kan finansiera det hela (för att i slutändan hämta hem vinsten igen).

Inget företag har de resurserna eller ens Riksbanker.. Det skulle krävas en mega-finansiär på global nivå typ IMF/Världsbanken.

....... ??????????

WAIT A MINUTE!!!!!!!!!

Citera
2021-03-09, 14:53
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Har för mig att iplayer frågar om just "tvlicensen".
Om du har tv-licens så svarar du att du har det.
Citera
2021-03-09, 15:00
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:

Bertil Enstoring.. jag gillar din inlägg även om jag inte håller med allt du skriver.

Förtydliga gärna vad som är så roligt... ge mig den utmaningen
Citera
2021-03-09, 15:04
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Antall fall minskar. Antal på IVA minskar. Antal döda minskar.

Öppna upp samhället för fan!!!

Dryga 10% fått första vaccinet.
Nu var dödsfallen från idag nästan bara skåne. Stockholm och VG verkar inte ha rapporterat annat än ströfall. Men det syns tydligt att vaccineringen av riskgrupper har börjat få effekt.

Jag skulle tro man vill ha större vaccinstäckning bland 60+ innan man öppnar upp. I April gissar jag att europeiska länder börjar slopa restriktionerna. Större sammankomster (konserter, sportevenemang) med publik blir det nog inte förrän sommaren.
Citera
2021-03-09, 15:09
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Från det ena till det andra: jag såg en dokumentär om vad som skedde i Ischgl i början på pandemin. Myndigheterna informerades om att det spreds SARS2 i byn men valde att hålla tyst för att inte skada ekonomin. Det uppskattas att 6,000 personer smittades under loppet av några dagar för att sedan återvända till sina hemländer när Österrike på regeringsnivå till slut valde att stänga resorten med en timmas varsel. Flera personer hävdar att det KAN ha varit Ischgl som fungerade som den hub-spridare som satte spiken i kistan för både europa och USA.

Reportaget är bland det absolut sjukaste jag sett.

https://www.bbc.co.uk/iplayer/episode/m000t2n9/our-world-ischgl-the-superspreader-ski-resort

Går ej se om man är utanför england.
Citera
2021-03-09, 15:12
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Helt riktigt!

Covid-19 är alla globalisters värsta mardröm. Det borde alla förstå, men icke..

Inte på något sätt en mardröm för dem.
De flyger privatplan. Varor rör sig som vanligt. Fri rörlighet av slavar är sekundärt.
Citera
2021-03-09, 15:19
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Jävligt intressanta siffror från Skåne!

Man testade igenom personalen inom vården efter sportlovet med antigen-tester.

En dubblering av antalet tester under v9 resulterade i näst intill samma antal positiva som veckan innan.
V8, 4620 tester varav 81 positiva
V9, 9691 tester varav 89 positiva
Detta måste ses som extremt positivt och speglar ju smittan i samhället ganska bra.

Man har nu utökar testningen ytterligare till att innefatta personer som ”träffat” en bekräftad smittad. Dessa skall testa sig två ggr på en vecka.
Detta kommer ju hitta ännu fler fall, och ändå ökar inte antalet positiva.

Det är samma effekt som motsvarande ledigheter har på säsongsinfluenserna, varje år.
Citera
2021-03-09, 15:20
Medlem
Citat:
Om du har tv-licens så svarar du att du har det.
Länk fungerar inte med VPN.
There are several reasons why BBC iPlayer thinks you're outside the UK; the most common are either:

Your IP address, which is the address websites use to determine where in the world you are, isn't registered in the UK
You're using a VPN (Virtual Private Network), proxy, or similar service which masks your IP address
https://www.bbc.co.uk/iplayer/help/questions/playback-issues/outside-uk-message
Citera
2021-03-09, 15:45
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Nu var dödsfallen från idag nästan bara skåne. Stockholm och VG verkar inte ha rapporterat annat än ströfall. Men det syns tydligt att vaccineringen av riskgrupper har börjat få effekt.

Jag skulle tro man vill ha större vaccinstäckning bland 60+ innan man öppnar upp. I April gissar jag att europeiska länder börjar slopa restriktionerna. Större sammankomster (konserter, sportevenemang) med publik blir det nog inte förrän sommaren.

Ålderspannet mellan 50-79 dominerar IVA så viktigast få den gruppen vaccinerad. Efter det så kan kapaciteten på IVA inte vara begränsande längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in