2021-03-09, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Jävligt intressanta siffror från Skåne!

Man testade igenom personalen inom vården efter sportlovet med antigen-tester.

En dubblering av antalet tester under v9 resulterade i näst intill samma antal positiva som veckan innan.
V8, 4620 tester varav 81 positiva
V9, 9691 tester varav 89 positiva

Detta måste ses som extremt positivt och speglar ju smittan i samhället ganska bra.

Man har nu utökar testningen ytterligare till att innefatta personer som ”träffat” en bekräftad smittad. Dessa skall testa sig två ggr på en vecka.
Detta kommer ju hitta ännu fler fall, och ändå ökar inte antalet positiva.

ÖVER 10% ÖKNING PÅ BARA EN VECKA!!!

Jag tror sportloven miskar smittspridningen och alla som skriker sig hesa om hur "stockholmarna" åker till sälen och drar med sig smitta hem riktar in sig på fel saker - det är det normala livet i vardagen som sprider den mesta smittan - inte stockholmare i sälen.
Citera
2021-03-09, 11:46
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Studien kom fram till följande

Ett problem är att läkemedelsverket inte godkänner Ivermectin för bruk mot Covid-19 om inte en tillverkare ansöker om detta. Orginaltillverkaren Merc har till och med tagit avstånd mot användning. Sedan har det framkommit att de hjälper J&J att producera vaccin i stället, något de tjänar mycket mer på! Rutten värld det är.

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Låt mig gissa att Läkemedelsverket dessutom avskräcker eventuella ansökningar genom saftiga avgifter?

Regeringen och myndigheterna borde på eget initiativ utreda ivermektin för godkännande. Epidemin har redan kostat så enormt mycket i både hälsa om pengar, att det borde vara en minimal utgift i sammanhanget att bekosta en granskning av ivermektin. Men det verkar saknas engagemang. Regeringen är bara slapp och trött.

Man kan ställa sig frågan om inte tillstånd i detta läge är annat än statlig psykopati.

Alla ofarliga kända ämnen borde sättas in fullt ut. Allt annat är kalkylerat mord.
Citera
2021-03-09, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det finns endast små studier och biverkningar vid behandling av covid-19 har inte studerats.
Därför genomförs en stor vetenskaplig studie nu.

Länk till studie.....
Citera
2021-03-09, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Länk till studie.....
https://trialsitenews.com/bill-and-melinda-gates-fund-global-ivermectin-fluvoxamine-clinical-trial-targeting-covid-19-together -covid-19-trial/
Citera
2021-03-09, 11:53
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Ett förslag i tråden är om det skulle ha funnits någon användare som varje månad säg 1:a april, 1: a maj , 1: a juni som gör en sammanfattning , en kort omvärldsanalys så att man vet hur det ser ut men givetvis skall vi följa nyheterna.

Kan vi räkna med att 2022 kommer att se likadant ut?
Denna någon kanske kan bli du? Som ordnar en månatlig sammanfattning.
Citera
2021-03-09, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, i och med att Tegnell inte vet något, så kunde man ha bytt ut honom mot någon som i alla fall vet mer. Samt vågar stå för det han vet eller tror, och inte bara tvekar och velar och vill avvakta in i det längsta. Som Fredrik Elgh. Eller Björn Olsen.

Jo, det är typ första gången jag håller med Annie Lööf om någonting, någonsin.

Det hade varit enklare om Tegnell inte hade varit så synlig i alla möjliga inhemska och utländska TV kanaler. Om han nu ändrar sig på någon punkt i sin strategi, tex vad gäller nedstängningar så kommer frågan direkt varför man inte gjorde så redan förra våren. Både han och regeringen får då svårt att förklara varför man hållit på med en mindre lyckad strategi i ett helt år när det har funnits opposition emot den från vetenskapen tex de 22's gäng.

Om Annie Lööf är så övertygad om att strategin borde ändras så kan hon avsätta Löven vilken dag som helst och få den ändrad.
Citera
2021-03-09, 12:00
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 006Knasen
Det hade varit enklare om Tegnell inte hade varit så synlig i alla möjliga inhemska och utländska TV kanaler. Om han nu ändrar sig på någon punkt i sin strategi, tex vad gäller nedstängningar så kommer frågan direkt varför man inte gjorde så redan förra våren. Både han och regeringen får då svårt att förklara varför man hållit på med en mindre lyckad strategi i ett helt år när det har funnits opposition emot den från vetenskapen tex de 22's gäng.

Om Annie Lööf är så övertygad om att strategin borde ändras så kan hon avsätta Löven vilken dag som helst och få den ändrad.

Ja, det är just det. Prestige, en ovilja att erkänna att man kunnat göra något annorlunda tidigare (och då rädda några tusen liv), en rädsla att tappa ansiktet. Det var väl därför de velade så länge om munskydden också. (Och nu är man förvånade över att så få använder munskydd på bussen - är det konstigt när det från högsta ort varnats för munskydd i ett år?) Enda lösningen är att byta ut Tegnell mot någon som velat ha lockdown (och munskydd) hela tiden.
Citera
2021-03-09, 12:01
Medlem
Citat:
Det baseras på att när man pratar (edit: +skriker, sjunger, nyser eller hostar) så kommer det samtidigt ut små vätskedroppar som är relativt stora och kan innehålla många virus. Dessa faller till backen inom två meter ganska omedelbart. Men om man är i en dåligt ventilerad lokal (speciellt på vintern) så stannar även de mycket mindre vätskedropparna sk. aerosoler i luften i timmar! Dessa är svårare att stoppa med munskydd, men även här borde N95 vara effektiva.

Förstår, tack. Dom enda gångerna vi sätter på oss våra masker är när vi går in i en affär eller hämtar något på posten. Och vid de (ett fåtal) tillfällena är vi knappast inne i lokalen i mer än 5-10 minuter totalt och vi pratar inte med någon. Sjävklart försöker man hålla avstånd men går ju inte att kontrollera andra människor. Förvånande att inte ens personalen bär munskydd tycker jag.

Hur som helst, lätt att det blir anekdotiskt nu men det var ju lite det jag var ute efter. Det vill säga hur andra i tråden förhåller sig till riskminimering samt var smittorisken är som störst.
Citera
2021-03-09, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Detta gäller idag för Stockholm. Snart tillkommer sannolikt ytterliggare ett vaccin på listan; vacccin mot covid-19
Alla barn i Sverige erbjuds och rekommenderas vaccin mot följande sjukdomar:

• difteri
  • kikhosta
  • stelkramp
  • polio
  • haemophilus influenzae typ b (Hib)
  • pneumokocker
  • mässling
  • påssjuka
  • röda hund
  • rotavirus
  • hepatit B
  • humant papillomvirus (HPV).

https://www.1177.se/Stockholm/behandling--hjalpmedel/vaccinationer/vaccinationsprogrammet-for-barn/

Det är när man är barn som man brukar få sina vaccinationer.

Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Jesus. Lite skillnad mot när man själv, växte upp.
Förstår jag varför Bill Gates är så kåt på vaccin branschen.

Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Japp!
Det var helt klart bättre förr, när det var lite tryck i barnadödligheten..

Eller vad menar du?

Smart kommentar. Vi hade gigantisk barnadödlighet i sverige under 70-80 talet?
Citera
2021-03-09, 12:05
Medlem
Citat:
https://trialsitenews.com/bill-and-melinda-gates-fund-global-ivermectin-fluvoxamine-clinical-trial-targeting-covid-19-together -covid-19-trial/

(Tack för länken)

Lysande. Vi har: "Ivermectin is effective for COVID-19: real-time meta analysis of 44 studies"
https://ivmmeta.com/

Och så skall man vänta på en undersökning av de med lägst trovärdighet
av alla på hela planeten efter kineserna.

Lysande sa sickan.....
Senast redigerad av severustheemperor 2021-03-09 kl. 12:11.
Citera
2021-03-09, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prrrr
Förstår, tack. Dom enda gångerna vi sätter på oss våra masker är när vi går in i en affär eller hämtar något på posten. Och vid de (ett fåtal) tillfällena är vi knappast inne i lokalen i mer än 5-10 minuter totalt och vi pratar inte med någon. Sjävklart försöker man hålla avstånd men går ju inte att kontrollera andra människor. Förvånande att inte ens personalen bär munskydd tycker jag.

Hur som helst, lätt att det blir anekdotiskt nu men det var ju lite det jag var ute efter. Det vill säga hur andra i tråden förhåller sig till riskminimering samt var smittorisken är som störst.
Jag tror att smittorisken är störst från barnen - de drar hem smittat till familjen.
edit: FHM vill inte erkänna det för de vill inte stänga skolorna.
Senast redigerad av fabbe2 2021-03-09 kl. 12:10.
Citera
2021-03-09, 12:08
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prrrr

Att jobba med munskydd är ingen höjdare. Jag vet för jag gör det. Och jag gör det för jag krävs att göra det, inte för jag tror på att det gör nån skillnad. Jag skulle aldrig ha munskydd om jag inte tvingades till det. Att ha munskydd 5-10 minuter är en sak, att ha det hela tiden är en annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in