Intresset för fallskärmsjägare kan jag spåra så långt tillbaka i tiden som 20161124. Där Petersson senare begärde ut information om 11 namngivna jägare 2017. Där Håkan Ingerwalds förhör i sammanhanget plockades fram enligt Liggaren.
Minnesanteckningar från Palmegruppens möte med åklagarna 2010-2020. 20161124. Sidan 18 i följande länk. Där Krister Petersson deltar. Alltså före hans formella tillträdande som förundersökningsledare 20170201.
https://drive.google.com/file/d/1d1lYpBygnRu2vmi0aq21batc89VJheub/view
''Uppgifter från källor gällande blivande plutonsbefäl i Karlsborg deltar i. Scenariot är att Stockholm och Mälardalen ockuperats av främmande makt och att motståndsstyrkor agerar utifrån landet. En grupp får i uppdrag att bege sig till Stockholm, upprättabas och därefter lokalisera och likvidera personer som är viktiga informationsbärare.''
Lägger återigen ut ett PM som jag fick förra året.
''Ja, det var en övning i området under den tiden, tyvärr har jag ingen mer info än det att bidra med.
Om det var kuppförsvarsövning eller något annat vet jag inte, men minst tre personer jag vet kommer från militären (kustjägare och fallskärmsjägare) och av dessa tre vet jag efternamnen på två och har en svag aning om vem den tredje är.
De ska i så fall ingått i en mindre grupp av andra personer som jag inte får ut namne på, men som jag misstänker är just SÄPO-anställda.
De två (förmodligen tre) jägarna jag vet om, det kan ha funnits fler på platsen runt MOP, är belagda med sekretess.
Varför vet jag att två (tre) var där då?
Jag var själv stationerad i området under tiden, både i februari och i mars. Jag träffade dom på Stockholms kustartilleriförsvar där de normalt inte hörde hemma (inte jag heller ska nämnas) i sista veckan i februari -86
De talade då om att man skulle öva inne i Stockholm.
De blev efter MOP som uppslukade av jorden under en period av tre, fyra veckor, därefter träffade jag åter en av dom två jag kände sedan innan, han kunde inte yppa något om övningen. Sekretess
Den andra av de två träffade jag senare, runt -87 i främlingslegionen. Han var där i 7 år, först en vända på fem år, sedan en skada, så svår att han var nära att stryka med.''
En övning under kort tid blir svår att koppla ihop med den långe blonde som uppträdde under en längre tid. Men hur är det med Tunnelbanemannen. Hur långt tillbaka går det spåra honom?