2021-03-09, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heligaskit
Vilken märklig attityd du har till det mänskliga psyket. Så man blir ett känslomässigt monster när man genomgår militärutbildning på högsta nivån?

Är det konstigt att han begav sig mot sitt sista äventyr med en bit sprängmedel när andra förväntar sig att starka män ska vara känslomässiga robotar. Du är en del av problemet.

Nej du och 99% av alla söndercurlade svenskar födda efter 1970 är en del av problemet - inte bara en del, utan är HELA problemet.

Om du inte börjar din morgon med en iskall dusch i 15 minuter, följt av 30 minuter meditering och 1+ timmes styrketräning är du absolut, med hundra procent chans, en del av problemet.
Citera
2021-03-09, 06:41
Medlem
Heligaskits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Nej du och 99% av alla söndercurlade svenskar födda efter 1970 är en del av problemet - inte bara en del, utan är HELA problemet.

Om du inte börjar din morgon med en iskall dusch i 15 minuter, följt av 30 minuter meditering och 1+ timmes styrketräning är du absolut, med hundra procent chans, en del av problemet.

Du är en sån där självhjälpsbög som lyssnar på motivationsvideon varje morgon va?

Sluta projicera dina ideal på någon du inte känner. Du har ingen aning om vad du snackar om.
Senast redigerad av Heligaskit 2021-03-09 kl. 06:46.
Citera
2021-03-09, 06:45
Medlem
Citat:
Jodå. Jag vet med 100%ig säkerhet att man inte kommer dit han kom för att sedan kunna må så pass dåligt att man begår självmord, det är inte ett val, han skulle kunna bli av med båda armarna, båda benen och alla tänder utan att ens tänka tanken på att begå självmord. Du begriper som sagt inte, för att du har aldrig ens varit i närheten utav mental styrka.

Det där stämmer inte:

https://www.raiderproject.org/blogs/news/us-special-ops-forces-committing-suicide-in-record-numbers

https://www.militarytimes.com/news/your-military/2020/04/28/soldiers-and-marines-die-by-suicide-50-percent-more-often-than-sailors-and-airmen-report-finds/

https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1120408/FULLTEXT01.pdf
Senast redigerad av carlydeveloper 2021-03-09 kl. 06:47.
Citera
2021-03-09, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Inte för att jag tror på någon underrättelsetjänst-teori men huruvida han var spion eller liknande är ju inget som blir till någon kännedom för allmänheten i alla fall. De jag vetat om har dock varit just militärer, så även om det finns argument för att det inte är någon underrättelsetjänst så är det där ett dåligt då du inte har någon insyn i vilka uppdrag han kan ha gjort.

Öh? Svenska styrkor har väl knappt varit involverade i strider i Mali? Noll egna förluster. Eller hittar du några artiklar som några strider med dödlig utgång?

Har jag skrivit något om dödlig utgång i strider i Mali ? Är jag fel citerad ?
Artiklar får du leta själv, jag har inte tid med sånt.

"Enligt ett tidigare inlägg så har DA tjänstgjort i bland annat Mali, Irak och Syrien."
https://www.flashback.org/t3283078
Citera
2021-03-09, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Har jag skrivit något om dödlig utgång i strider i Mali ? Är jag fel citerad ?
Artiklar får du leta själv, jag har inte tid med sånt.

"Enligt ett tidigare inlägg så har DA tjänstgjort i bland annat Mali, Irak och Syrien."
https://www.flashback.org/t3283078
deniz kanske såg mycket död och elände i sitt jobb i Irak och syrien
Citera
2021-03-09, 07:00
Medlem
Citat:
Du begriper fortfarande inte, han har dödat i sitt liv för att han är psykiskt stark, han ligger på en helt annan nivå än du någonsin kan drömma om att göra, du finns inte i jämförelse, din psykiska nivå är på ungefär samma nivå som en bäbis i jämförelse. Därför kan du och ni i tråden inte begripa vad det handlar om, ni kan liksom inte ens sätta sig in i det och tror att "PTSD" och "depression" ens är en faktor för sådana människor - nej, det är inte en faktor, håll käften.

Det här bevisar att du inte har en aning om vad du pratar om. Mängder och då pratar vi mängder av soldater får stora psykiska problem efter ex sina utomlandstjänstgöringar.

Värst är inte alla de som man vet, söker hjälp och mår psykiskt dåligt utan det stora mörkertalet pga kulturen.

De är tränade att stå pall för div situationer men det innebär inte att de kan hantera sitt eget.

Du har ingen jävla aning, så håll käften.
Citera
2021-03-09, 07:01
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Det jag undrar är hur turkisk media ska ha vetat detta flera dgr före svensk media. Någon hade lagt upp 3 länkar i andra tråden om honom där det ska ha stått att det var DA som hittats och att hans kropp var delad i bitar.

Det här känns lite märkligt. Vad vet vi om den turkiska rapporteringen. Svensk media var på plats tidigt, turkisk media kan inte ha varit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Tyckte fantasierna om hemliga uppdrag och hela den smörjan var förkastligt, begriper heller inte den här granat-i-munnen-teorin men tvivlar på att de har så bra koll på sina lager. Militärligan stal väl ett ton vapen och sprängämnen som det tog ett år att upptäcka..

Om han stämplat ut för egen maskin är det väl mer av intresse varför snarare än hur.

Kvinnoproblem går fetbort. Återstår sjukdomsbesked eller yrkesrelaterat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinStad
Det här bevisar att du inte har en aning om vad du pratar om. Mängder och då pratar vi mängder av soldater får stora psykiska problem efter ex sina utomlandstjänstgöringar.

Värst är inte alla de som man vet, söker hjälp och mår psykiskt dåligt utan det stora mörkertalet pga kulturen.

De är tränade att stå pall för div situationer men det innebär inte att de kan hantera sitt eget.

Du har ingen jävla aning, så håll käften.

Mängder av soldater är psykiskt klena också. Du vet inte ett jävla skit, snälla håll käften, banna dig själv från att någonsin posta igen.

Människor som på riktigt tror att han tog livet av sig borde dunka sin skalle mot något riktigt hårt tio gånger och säga förlåt för varje dunk.
Citera
2021-03-09, 07:03
Medlem
Åh det är så jävla tröttsamt att läsa igenom tjafsa om oväsentligheter i såna här stora trådar.

Polisen misstänker INTE brott. Men som någon skrev tidigare i tråden sprängde han sig själv? Hur kan man avfärda att han gjorde det på sig själv? Det är högst anmärkningsvärd utgång av ett liv och borde betraktas som annat åtminstone tills man lagt klart hela pusslet och inte direkt?
Citera
2021-03-09, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vilka kulturskillnader? DA var inte direkt någon nyanländ flykting från en islamistisk diktatur. Tror nog hans föräldrar och nära är ganska bekanta med homokulturen här. Han bodde ju en gata från där bögparaden brukar härja runt.

Tror du behöver uppdatera ditt sinne. Umgås lite med människor fr andra kulturer, så att du förstår att deras kultur inte lämnar dem bara för att de byter land eller växer upp i ett annat land.

Det händer att man tar seden dit man kommer men ytterst sällan gällande människor med bakgrund i Turkiet, Syrien, Irak, Iran, Afghanistan
Citera
2021-03-09, 07:05
Medlem
Vi vet ingenting om varför han dog.
Jag hoppas hans familj vet mer.
The end.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem