2021-03-09, 01:44
Avslutad
Nåt som man förmodligen redan tittat på är väl t ex ev livförsäkringar och om han i så fall hade någon där kravet är att man inte tagit bort sig själv. Det kan ju vara en förklaring om han nu skulle valt att ta bort sig. Varför val av svårhittad plats.
Vet ej om detta gällde för honom o om det gäller på fritid(ingen aning om han var i tjänst) samt om det gäller som anställd ej u utbildning..för han var väl anställd:
Citat:
Utöver övrig ersättning lämnar staten en riskgaranti vid skada eller dödsfall under utbildningen, under förutsättning att skadan omfattas av 43 kap Socialförsäkringsbalken om statligt personskadeskydd. Riskgarantin är en invaliditets- och dödsfallskapitalförsäkring. Vid dödsfall betalas ersättning ut med 22 prisbasbelopp.
https://jobb.forsvarsmakten.se/sv/utbildning/grundutbildning/villkor/forsakring-gu/
22*47000kr är lite pengar.
Å andra sidan skulle man väl valt ett område där ingen ana att man var.
Senast redigerad av lone star 2021-03-09 kl. 01:50.
Citera
2021-03-09, 01:45
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajens
Du är funktionsvarierad samt urusel på svenska. Obegriplig inställning.

Polisen har tagit vad dom vill ha. Sluta trolla.
Läsförståelse
Citera
2021-03-09, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamontree
Jag syftade inte på likhundar specifikt utan spårhundar rent allmänt. Jag tänkte att alla spårhundar har förmågan att spåra levande som döda människor. Men jag är ej insatt i hur spårhundar verkligen fungerar i fält! Samt använde dem ens hundar där vid sök🤔. Synd att det nu är brist på likhundar!

1. Kan han ju ha fortfarande varit i liv, men t.ex medvetslös så likhundar ej kunde hitta honom. Spårhundar funkar såklart, men OM det var ett välplanerat självmord som en del tyder på så kan han ju om han inte velat bli hittad av hundar lagt ut villospår eller liknande. Sedan med tanke på hur många som sökte så blir det ju ännu svårare för hundarna, lukt av människor överallt.

Dock tragiskt att det var platsen dom först anade visade sig vara den rätta platsen. Hade dom finkammat några dagar till så kanske utgången hade blivit annorlunda...
Citera
2021-03-09, 01:49
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ständigt dessa korkade sidhänvisningar.

Enligt vilka inställningar?

För mig har tråden 64 sidor. Hur fan ska jag kunna kolla på sidan 150 då?

för mig är det sidan 124 det börjar, men här är det första med bildlänk :
(FB) 31-årige Deniz Arda hittad död i skogen Tyresta-Åva Stockholm 2021-03-02
Citera
2021-03-09, 01:52
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
för mig är det sidan 124 det börjar, men här är det första med bildlänk :
(FB) 31-årige Deniz Arda hittad död i skogen Tyresta-Åva Stockholm 2021-03-02

Sidan 38 alltså.

Folk måste lära sig att det finns fem olika inställningar för sidvisningar varför det imen tråd inte går att hänvisa till en sida. Det fungerar inte som en bok här.
Senast redigerad av tempeZZt 2021-03-09 kl. 01:55.
Citera
2021-03-09, 01:57
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttarna-I-Soppan
Krig och död, ett fjärran land,
gråt och svält, ett land i brand.
Men i sken från en handgranat,
i basker blå stod en svensk soldat.

tyckte han såg så deppig där på det kortet från övervakningskameran på ICA. nån som vet vad han köpte?

Vila I Frid Deniz.

Håller med om att han såg extremt deppig ut. Allt för mycket talar för självmord. Att han lämnar mobilen hemma för att inte bli spårad, att han ska springa längre än han någonsin gjort och det faktum att han kom ut så sent så att det blev mörkt. Klart han kan trilla men det är osannolikt hur har trillat ned i hålan. Finns massor med andra ställen där man kan trilla och slå sig rejält.
Hade han velat åka till Arvidsjaur hade han inte sprungit fem mil dagar innan och riskerat att skada sig.
Citera
2021-03-09, 01:58
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Sidan 38 alltså.

Folk måste lära sig att det finns fem olika inställningar för sidvisningar varför det imen tråd inte går att hänvisa till en sida. Det fungerar inte som en bok här.

ja hänvisning till sidnummer är värdelös utan länk...

här är också några bilder från samma användare :
https://imgur.com/gallery/Qmcqm7e
Citera
2021-03-09, 02:04
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
"Polisen inledde först en förundersökning om människorov och senare en om mord. Men polisen misstänker i nuläget inget brott." Du säger att dom officiellt släppt dom spåren. Polisen säger att dom först inledde en förundersökning om människorov och sen en om mord. Det din artikel utelämnar är att dom nu sagt att dom slagit ihop dessa två utredningar. Men du kan alltså inte visa det officiella uttalandet som säger att dom släppt alla misstankar om brott?

Det viktigaste i många artiklar verkar vara att visa att man inte tror det är något brott bakom det hela. Inte första gången slutsatser dras fort i media, undra varför dom tycker det är så viktigt att komma med snabba slutsatser, kan det ha med idioter som dig att göra?

Polisen misstänker i nuläget inget brott

Är du dum i huvudet?
Citera
2021-03-09, 02:04
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ständigt dessa korkade sidhänvisningar.

Enligt vilka inställningar?

För mig har tråden 64 sidor. Hur fan ska jag kunna kolla på sidan 150 då?

De sidor som finns längst ner i tråden? Om du har kommit till sidan 64 så är referenser till sidan 150 ditt problem om tråden är 200+. Om du inte fattar hur du ska ta dig vidare från sidan 64 så är det ingen annans problem.

Edit: Såg nu att det finns olika sätt att räkna sidor...
Senast redigerad av Blundetto 2021-03-09 kl. 02:12.
Citera
2021-03-09, 02:11
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Här är en tönt ditt jävla dumhuvud! Nu vill jag inte verka konspiratorisk och fallet DA är troligen löst. Men är du så naiv att du utesluter att underrättelsetjänster kan fejka ett dödsfall?
Amen för helvete snubben va militär inte CIA-Agent
Citera
2021-03-09, 02:16
Medlem
Jag uppskattar Flashback allt som oftast.
Men ärligt talat det är så förbannat jävla osmakligt att sitta och konspirera kring detta att jag känner både illamåendet stiga i halsen och tårarna i ögonen.

Tänk efter och skärp er för fan.
Det är en person som dött och sörjs av sina vänner och familj.

Har ni tråkigt finns vettigaste saker att syssla med.
Tar er kreativitet slut kanske det är dags att störa nattvakten och få en till Atarax.
Citera
2021-03-09, 02:22
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Amen för helvete snubben va militär inte CIA-Agent

Med ditt Amen, menar du ja, men? Tror du att CIA-agenter inte kan uppstå ur en klippskreva i Tyresö eller vad menar du gubben? I detta fall är det dock inte vad som hänt. Dödsfallsintyget bevisar detta och DA har sprängt sig i luften och är tvärdöd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in