2021-03-08, 20:49
Medlem
Bet-At-Homes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Detta skrev Henrik, Ardas mediakompis, 2010. Han har heller ingen som helst status på sin fejja om något förhållande med någon tjej och om jag inte minns fel så har inte Deniz heller det på sin fejja. Vara grabbaktiviteter i stort sett.
https://www.bildtagg.se/bild/wglq08wn0knhnv9gzpbgwbvo
Bifogar även en länk till en jägarsoldat som berättar i Expressen om sin homosexualitet. Det är nog vanligare än man tror inom elitförbanden.
https://www.expressen.se/nyheter/ludvig-23-om-att-vara-homosexuell-i-forsvaret/

https://www.facebook.com/611361258/posts/10152149806326259
Citera
2021-03-08, 20:50
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Varför skulle han ta livet av sig om han talade om för folk att han skulle ut och springa i Tyresta...

Mycket enkelt. Ifall han mötte nån bekant på vägen dit så verkade ju det han sagt stämma. Och han ville inte väcka misstankar. Det han hade bestämt sej för fick inte sabbas av jidder och andra misstag. Han försvann i riktning mot Tyresta vilket var vad han hade sagt.
Citera
2021-03-08, 20:50
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AN68
Hade man släppt alla misstankar så hade förundersökningen lagts ner. Det är inte officiellt avskrivet förrän dess.

Inväntar vissa provsvar innan man kan lägga ner ärendet.
Citera
2021-03-08, 20:51
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinStad
Helt rätt, den första delen. Du glömmer dock kulturskillnader

Vilka kulturskillnader? DA var inte direkt någon nyanländ flykting från en islamistisk diktatur. Tror nog hans föräldrar och nära är ganska bekanta med homokulturen här. Han bodde ju en gata från där bögparaden brukar härja runt.
Citera
2021-03-08, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Nu är det så att inget sprängt sig själv i Tyresta en lördagseftermiddag i November. Sorry.

Har du belägg för att det skett en sprängning? Skicka gärna länk om du hittar nån!

sitt inte här inne och skriv, ut och undersök saken! Nu direkt! Ta med dig Smultronkungen. Ni kommer göra ett viktigt jobb där ute!
Citera
Medlem
AN68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Inväntar vissa provsvar innan man kan lägga ner ärendet.
Jag säger inte att det inte handlar om självmord och t.om polisens presstalesman säger ju att ärendet förmodligen kommer läggas ner. Men att säga att polisen officiellt gått ut och sagt något dom inte har gjort är ju helt vridet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bet-At-Home
https://www.facebook.com/611361258/posts/10152149806326259
Såg det fast det där är ingen förhållandeuppdatering, mer som en bekantskapsgrej.
Citera
2021-03-08, 20:53
Medlem
Hur kan vissa fortfarande tro att det var en olycka? Vet inte alla om att om någon dör i en olycka så går man ut med det offentligt. Så gäller även alla brott. Det enda man aldrig går ut med är självmord.

Sen borde även alla förstå att bombgruppen var där endast av en anledning. Media gick tom ut med att viss elektronik fanns på platsen.

Min största övertygelse att han valde en plats han kände till, tillräckligt isolerad för att ingen skulle höra men att han ändå någonstans ville bli hittad.

Vila i fred Deniz ❤️
Citera
2021-03-08, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Varför skulle han ta livet av sig om han talade om för folk att han skulle ut och springa i Tyresta...

Jag skrev ett inlägg tidigare om just detta. Ibland vill de som tänker ta sitt liv hinta till andra om var de tänker ta vägen. Antingen för att de kanske vill bli hindrade innan de gör slag i saken alternativt för att de ska kunna bli hittade och de efterlevande kan få ett avslut.
Citera
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AN68
Jag säger inte att det inte handlar om självmord och t.om polisens presstalesman säger ju att ärendet förmodligen kommer läggas ner. Men att säga att polisen officiellt gått ut och sagt något dom inte har gjort är ju helt vridet.

Vad är det dom sagt men inte gjort?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Mycket enkelt. Ifall han mötte nån bekant på vägen dit så verkade ju det han sagt stämma. Och han ville inte väcka misstankar. Det han hade bestämt sej för fick inte sabbas av jidder och andra misstag. Han försvann i riktning mot Tyresta vilket var vad han hade sagt.
Så nu går du ifrån att han inte ville bli hittad till att han har berättat att han ska till Tyresta. Det svänger fort i dina olika teorier men du verkar ha noll intresse i att binda dom samman. Jag kan förstå varför för då ser det du pratar om helt osannolikt ut.
Citera
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Och jag spekulerar tillbaka, det förstår du va? En NORMAL självmordskandidat spränger inte sig själv. Inte heller är det normalt att lyckas ta med sig lite sprängämnen från jobbet, nog skulle det ha märkts i inventeringen vid det här laget

Du är verkligen inte särskilt intelligent va?

Han var inte en NORMAL självmordskandidat i det avseendet. Han hade genom sitt jobb lätt tillgång till sprängämnen. Ingen skulle sakna 100 gram eller nån meter pentylstubin. Eller en handgranat. Han hade ju ett sådant jobb att det var han som hade förtroendet att räkna in sakerna att det stämde. Han var inte en vanlig Abdullah som gör lumpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in