2021-03-08, 19:04
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Nej inte en NORMAL motionär. Det är det som är hela poängen. Han var ute för att ta livet av sig, inte för att motionera.

Vi vet varken om Deniz tog sitt liv eller varför bombtekniker kallades till platsen. Varför låsa sig vid enbart ett påhittat scenario? Du undrade: "Vad för misstänkt föremål skulle en normal motionär ha med sig?" och fick ett exempel. Att en bombgrupp tillkallas behöver inte innebära det mest hemska alternativet
Citera
2021-03-08, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25-To-Life
Vart framgår det att han hittades "på mage med huvudet först"?..

Eller sitter du och hittar på en massa trams utifrån din sjuka fantasi?

Syftade på bilderna som tidigare publicerats i tråden. Sen ska jag väl säga att jag inte har gjort någon större ansträngning att läsa mig in i tråden eller ens granskat bilderna särskilt noggrant. Skaran av personer som anser min fantasi vara särskilt anmärkningsvärd är nog ganska liten.
Citera
2021-03-08, 19:08
Medlem
arbetets avatar
Tittar på TV4 Nyheterna om detta. Man bär alltså bort något från platsen i flera pappersbärkassar. Jag gissar att det varken handlar om kläder eller tillhörigheter.
Citera
2021-03-08, 19:09
Avslutad
Det här är verkligen så tydligt det kan bli.
Han mådde piss, lämnade telefonen hemma (självklart för att inte pejlas till området), kröp ner på ett ställe där han trodde att ingen skulle hitta honom och där sprängde han sig själv. Bombgruppen var där för att försäkra sig om att inget mer skulle sprängas när de skulle ta fram honom. Han ville inte bli hittad.
Citera
2021-03-08, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maritbergman
Eftersom man inte skriver något om hur han dött lutar det väl åt självmord? Hade det varit en olycka hade man väl skrivet det, eller?

Ptjaa, om du hade hittat kroppsdelar i skogen, hade du då direkt vetat hur de hamnat där?
Citera
2021-03-08, 19:10
Medlem
Hur ofta tillkallas bombgruppen när en kropp/kvarlevor hittas i skogen?
Citera
2021-03-08, 19:10
Medlem
Nu är det bekräftat att det var Deniz Arda, man hittat i Tyresta. Därmed anser jag att man kan upphöra med alla spekulationer, hur han avled eller varför angår inte oss.
Låt nu familjen få sörja sin son och bror i lugn och ro.
Tråkigt slut men bättre att han hittats så att han kan få en begravning.
RIP Deniz Arda.
Citera
2021-03-08, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Det går inte att ringa med, förändrar tyvärr inget
Ja men nu pratar vi också om en yrkesmilitär som har enormt mycket erfarenhet av att röra sig i skog och natur utan mobil och med krav att kunna göra det,så jag tycket inte det är givit att han alltid har den med.
Citera
2021-03-08, 19:12
Medlem
25-To-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av armatura
Syftade på bilderna som tidigare publicerats i tråden. Sen ska jag väl säga att jag inte har gjort någon större ansträngning att läsa mig in i tråden eller ens granskat bilderna särskilt noggrant. Skaran av personer som anser min fantasi vara särskilt anmärkningsvärd är nog ganska liten.

Du får i så fall lägga till mig i den skaran.

Det finns inte en enda bild som visar hur man funnit hans kropp.
Citera
2021-03-08, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Tittar på TV4 Nyheterna om detta. Man bär alltså bort något från platsen i flera pappersbärkassar. Jag gissar att det varken handlar om kläder eller tillhörigheter.

Man bär knappast bort mänskliga kvarlevor i pappersbärkassar.
Citera
2021-03-08, 19:13
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Kan inte smälta att han lämnade mobiltelefonen hemma någonting stämmer inte med det!

Stämmer jäkligt bra in i scenariot. Han ville inte bli hittad. Vi får vara glada att vår vän polacken inte kom drällande där precis när det small. Det hade just varit snyggt det. Och två kroppar att bärga.
Citera
2021-03-08, 19:14
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Man bär knappast bort mänskliga kvarlevor i pappersbärkassar.
Varför skulle man inte göra det? Det är ju inte precis färska varor om man säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in