2021-03-08, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenKarl
(mina fetningar)

Ja, det är ett hån mot oss alla. De pissar på oss alla, unga som gamla, nu levande som döda, och straffar de som vågar protestera med diverse epitet och ekonomiska typer av repression (uppsägning, uteslutning ur organisationer, eller t.ex. genom att helt sonika stänga ner bankkonton). Sverige är inte fritt. Sverige är ockuperat.

Det tycks väl som att det sakteliga börjar gå upp för gemene man att något inte riktigt är som det borde vara. Men det krävs kanske tyvärr att eländet drabbar en själv eller nära och kära på alltför nära håll, så som Vetlandaborna nu fått erfara, innan insikten att något inte står rätt till kan börja gnaga igenom årtionden av indoktrinering. Det är inte för inte som t.ex. skolan ser ut och fungerar som den gör och Lamotte är en "swishhora" medan regimmedia är "fri och oberoende media".
Invasionen av Sverige startade i slutet av 60-talet och har sedan dess fått spridas fritt i samhället. Vi befinner oss just nu mitt uppe i ett inbördeskrig. Globalisterna som fullt ut tagit över makten i nästan alla instanser i samhället, planen "den långa färden genom institutionerna" är fullbordad. Makthavarna bedriver nu krig mot svenska folket genom att använda sina mångkulturella soldater, men framförallt även genom att ständigt förminska allt som har med det gamla Sverige att göra, så även dess befolkning. Ingen kultur, inget folk. Ett folkmord således. Ett folkmord vi själva valt...
Citera
2021-03-08, 12:25
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Helt rätt. Vi kommer aldrig att se rubriken "Rabbinen Izzy Pilebaum befann sig helt enkelt på fel plats vid fel tid. Därför blev han knivhuggen"

Det är bara svenska offer som kan befinna sig "på fel plats vid fel tid"
För mig är det helt obegripligt hur vetlandabor med svenskt ursprung skulle kunna befinna sig i Vetlanda på fel plats vid fel tidpunkt. Det låter sig ju inte göras helt enkelt. Den som istället helt klart har befunnit sig på fel plats vid fel tidpunkt är ju den afghanske medborgaren och knivhuggargalningen som försökt mörda 7 st oskyldiga vetlandabor som befunnit sig på exakt rätt plats vid rätt tidpunkt eftersom de tagit sig till den platsen just då och efter sin egen fria vilja.
Senast redigerad av kubun 2021-03-08 kl. 12:46.
Citera
2021-03-08, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
...

Det enda jag kan hålla mig dig om är att man borde skriva mer om det, men om en misslyckad psykiatri, vem den ansvarige i kommunhuset är som vägrade ge han pengar för en flygbiljett hem osv.
Min fråga kvarstår, Vad tycker du man ska skriva om?
(min fetning)

Vad massmedia borde skriva om är samma saker som de redan skriver om så länge offren är t.ex. muslimer, judar eller homosexuella och GM svensk. Dvs. hatbrott.

Är det måhända inte rimligt att fri och oberoende media undersöker just hatbrottsmotiv även när offren är svenskar? Varför dessa dubbla måttstockar?

Fö. visar detta terrordåd med tydlighet att statsmedia och Bonnier et al. är att betraktas som just regimmedia. Den enda fri och oberoende media som existerar i Sverige 2021 är de sk. "swishhororna" och de "högerextrema".
Citera
2021-03-08, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Finns det någon/några gemensamma nämnare bland offren?
Ja alla är otrogna hundar som gärna får mördas i islams namn.
Citera
2021-03-08, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Hazaren kommer aldrig bli aktuell för psykvård,han är för farlig för dom att hantera där han blir bunkerfånge och alla hoppas han hänger sig där. Han rispade sig lite i armen som en emotjej för att han skulle få pengar till semester..men han fick inga.

Det sitter extremt farliga människor på rättspsyk. Den här jättesnälla och fina invandrarkillen som bara visade sin frustration över fritidsgårdsbristen klarar de av med ena handen bakbunden.
Citera
2021-03-08, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Invasionen av Sverige startade i slutet av 60-talet och har sedan dess fått spridas fritt i samhället. Vi befinner oss just nu mitt uppe i ett inbördeskrig. Globalisterna som fullt ut tagit över makten i nästan alla instanser i samhället, planen "den långa färden genom institutionerna" är fullbordad. Makthavarna bedriver nu krig mot svenska folket genom att använda sina mångkulturella soldater, men framförallt även genom att ständigt förminska allt som har med det gamla Sverige att göra, så även dess befolkning. Ingen kultur, inget folk. Ett folkmord således. Ett folkmord vi själva valt...

Att fortsätta längs detta spår är väl rimligen OT, så jag nöjer mig med endast en mycket kort replik och stannar härvid:

Nej. Svenska folket har inte "valt" att fråntas sitt eget land. Vi har, som du skriver, i ett halvsekel(!) blivit lurade och indoktrinerade genom det propagandistiska skådespel som de kallar (liberal) demokrati att ge upp vårt land, vår kultur, vår historia och oss själva som folk. Men vi har aldrig aktivt valt att göra detta.
Citera
2021-03-08, 12:44
Bannlyst
Fattar inte varför den här tråden är på 372 sidor.
En man som är uppenbart tokig, begår ett vansinnesdåd.
Det är varken första eller sista gången det sker.
Orsaken vet vi: han är tokig.
Tokiga människor har alltid funnits och kommer alltid finnas.

Finns ingenting att diskutera.
Citera
2021-03-08, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenKarl
Att fortsätta längs detta spår är väl rimligen OT, så jag nöjer mig med endast en mycket kort replik och stannar härvid:

Nej. Svenska folket har inte "valt" att fråntas sitt eget land. Vi har, som du skriver, i ett halvsekel(!) blivit lurade och indoktrinerade genom det propagandistiska skådespel som de kallar (liberal) demokrati att ge upp vårt land, vår kultur, vår historia och oss själva som folk. Men vi har aldrig aktivt valt att göra detta.
Du har rätt, vi är inne i ot-spår. Men vi får aldrig glömma att det är vi själva som folk som valt att blunda för det maktövertagande som skett. Vi är ansvariga för den förödelse som skapats genom. Men som sagt, det är en annan diskussion.
Citera
2021-03-08, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
Fattar inte varför den här tråden är på 372 sidor.
En man som är uppenbart tokig, begår ett vansinnesdåd.
Det är varken första eller sista gången det sker.
Orsaken vet vi: han är tokig.
Tokiga människor har alltid funnits och kommer alltid finnas.

Finns ingenting att diskutera.
Helt riktigt, det enda svar som är det riktiga är följande: "Inget av detta skulle hänt om vi haft ett sunt politiskt styre".
Citera
2021-03-08, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Uranusismightybig
Haha dagens kassaste jämförelse....bra där😁👍

Varför?

Att en afghan begår brottet som beskrivs i den här tråden har ju ingenting med afghanerna att göra som folkgrupp, lika lite som att lasermannen är representativ för svenskarna.
Sverige kan förstås inte stänga sina gränser baserat på vad EN person med psykiska problem gör lika lite som tyskland stänger sina pga vad en svensk gör.
Citera
2021-03-08, 13:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ännu ett exempel på "överrepresentation"-argumentet.
Vi vet redan att det är ihåligt.

När 99 procent av alla afghaner INTE begår brott då är det inte längre meningsfullt att prata om afghaner som kriminella.
Så du menar att 99% av Afghanerna i Sverige inte begår brott. Vad baserar du det på?
Citera
2021-03-08, 13:32
Medlem
Citat:
Ännu ett exempel på "överrepresentation"-argumentet.
Vi vet redan att det är ihåligt.

När 99 procent av alla afghaner INTE begår brott då är det inte längre meningsfullt att prata om afghaner som kriminella.
Hur vet du detta? Den enda informationen gällande afghaner är att endast 10% jobbar, och då är även "marknadsåtgärder" och annat hittepå inräknat, så den verkliga siffran är förmodligen 5%.
Vad sysslar alla andra afghaner med som du anser ger dem rätt att tära på ett redan hårt ansatt samhälle?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in