2021-03-08, 08:42
Medlem
Lala.s avatar
Jag är nervös inför idag. Vill inget hellre än att tråkiga desperata falska Therese lämnar.

Men jag har en dålig magkänsla och är rädd att Katti eller Luis får lämna, men det behövs verkligen kloka vuxna i detta dårhuset. Själv röstade jag på Luis.
2021-03-08, 08:43
Medlem
Dettt händer idag 8/3

Idag blir det en av dem mest innehållsrika dagarna i huset undra hur dem ska få tiden att räcka till

Förmiddag
Väckning

12.00 Luncha med Big Brother

Eftermiddag/Kväll
Packa väskor

21.00 Veckofinal
2021-03-08, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillaflippen
Jag gillar också Emelie. Jag förstår att man upplever henne som negativ. Jag TROR att hon har samma jargong och humor som jag har med många av mina kompisar. Och skulle folk lyssna på oss utan att känna oss skulle man tro att vi är väldigt bittra emellanåt 😂 sen tror jag att när hon är som hon är och inte har någon som är likadan som henne i huset så blir det givetvis negativt. Men skulle någon mer med samma jargong och stil komma in så tror jag man skulle få se mer att det är bara en jargong. För då skulle dom kunna "skämta" med varandra i denna underliga (ja det är underligt, trots att jag är likadan ofta 😁&#128513 stil och då skulle man nog få se att det är bara en stil, så hon skämtar och är och jag tror att hon skulle "blomstra upp" som mer "roligt negativ" än bara negativ som nu.

Trots att jag gillar henne så kan jag förstå kritiken om att hon är negativ och tråkig, men jag tror iaf att det skulle uppfattas helt annorlunda om nån likadan som hon var där inne.
Jag förstår inte heller varför Emelie får så mycket skäll ...hon har ju humor. Men sarkasm och ironi är svårt ibland. Tur man pratar flytande bitter hehe
Senast redigerad av BullShihtzu 2021-03-08 kl. 08:47.
2021-03-08, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lala.
Jag är nervös inför idag. Vill inget hellre än att tråkiga desperata falska Therese lämnar.

Men jag har en dålig magkänsla och är rädd att Katti eller Luis får lämna, men det behövs verkligen kloka vuxna i detta dårhuset. Själv röstade jag på Luis.

Samma här. Hade man fått rösta på vem man helst vill ha ut hade Tess åkt utan tvekan. Jag röstade Loui men tror tyvärr att han kommer behöva lämna idag..
2021-03-08, 08:54
Medlem
Jag tycker Tease-an ska vara kvar lite längre så hon kan snurra in sig i lite mer drama. Har Emelie tagit upp något med Teasean om att det var falskt att försöka vända alla emot henne med alkisgate.
2021-03-08, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BullShihtzu
Jag tycker Tease-an ska vara kvar lite längre så hon kan snurra in sig i lite mer drama. Har Emelie tagit upp något med Teasean om att det var falskt att försöka vända alla emot henne med alkisgate.

emelie och tess tror jag inte ens snackar med varandra jag har nog bara sett enstaka ord vid köksbordet typ igår eller lördags snacka om varandra gör dem däremot mycket mer
2021-03-08, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BullShihtzu

Tror ej Emelie är medveten om Tess skitsnack om henne
2021-03-08, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
emelie och tess tror jag inte ens snackar med varandra jag har nog bara sett enstaka ord vid köksbordet typ igår eller lördags snacka om varandra gör dem däremot mycket mer
Ok tack för svar jag hade velat att Emelie brann av på Teasean jag tror hon har det i sig.
2021-03-08, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillaflippen
Jag gillar också Emelie. Jag förstår att man upplever henne som negativ. Jag TROR att hon har samma jargong och humor som jag har med många av mina kompisar. Och skulle folk lyssna på oss utan att känna oss skulle man tro att vi är väldigt bittra emellanåt 😂 sen tror jag att när hon är som hon är och inte har någon som är likadan som henne i huset så blir det givetvis negativt. Men skulle någon mer med samma jargong och stil komma in så tror jag man skulle få se mer att det är bara en jargong. För då skulle dom kunna "skämta" med varandra i denna underliga (ja det är underligt, trots att jag är likadan ofta) stil och då skulle man nog få se att det är bara en stil, så hon skämtar och är och jag tror att hon skulle "blomstra upp" som mer "roligt negativ" än bara negativ som nu.

Trots att jag gillar henne så kan jag förstå kritiken om att hon är negativ och tråkig, men jag tror iaf att det skulle uppfattas helt annorlunda om nån likadan som hon var där inne.

Precis så! Joel är en som förstår henne, och jag kan hålla med honom om att hon borde bli bättre på uttrycka vad hon tänker. Precis som jag nämnde i ett tidigare inlägg tror jag det kan vara en nackdel att ha jargongen hon har, i kombination med en ganska låg självkänsla. Visst är det fullt förståeligt att man inte vill häva ur sig allt inför alla där inne och ett antal tusen tittare men det håller inte heller att begära att människor ska kunna läsa av henne så som hon säger att hon önskar. Det går inte efter en så kort tid tillsammans. Och att då skjuta bort personer som inte direkt är helt med på noterna, njaaa.. risky business. Extra mycket med tanke på att så pass många bara ser de ihopklippta avsnitten och de kan då bli väldigt vinklat.
2021-03-08, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jen1n1
Ja hon sa en gång att Sverigedemokraterna är värre än Hitler. Höll på att dö av garv så blåst och dum i huvudet trodde jag var omöjligt

jaa hon är inte smart och ska inte ha något inflytande på unga tjejer (eller killar med för den delen) då hon inte kan något om något. Hon är säkert en snäll person men utan IQ, och utan någon diret social kompetens. Vilket är helt okej, men inte när hon drar på sig offerkofta i storlek xxxxl och drar rasist och indvandrarkortet och får folk att hänga på det för "det är såååå synd om henne" Det är inte synd om henne.
2021-03-08, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aj997
Tror ej Emelie är medveten om Tess skitsnack om henne

Nä, är osäker om hon ens vet att det var Tess som berättade för Steffi från första början. Någon som vet?

Tycker ändå det säger någonting om henne, hon frågade inte ens ”vem har sagt det?” när hon blev konfronterad utan svarade direkt hur hon menade och varför hon sa så. Det är inte många där inne som hade struntat i vem som ”tjallat”. Hehe.
2021-03-08, 09:08
Medlem
Hydraulslangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lala.

Du har helt rätt att det behövs kloka vuxna i huset, typ 10 st nya vore perfekt.

Pippi Långstrump hatande FlåsLois med sin extremt överdimensionerade tunga, som sitter fast parkerad i soffan och läspar ur sig påhittande "visdomar" (där det dessutom behövs en lingvist som översätter hans gutturala "språk") borde däremot bytas ut, omgående!

Men Kattis ska vara kvar.
Senast redigerad av Hydraulslangen 2021-03-08 kl. 09:15.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in