Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Nä jag har bra källor....
https://www.nature.com/articles/s41598-021-84092-1
Den här studien är mycket intressant.
Tack. Intressant läsning.
Samtidigt finns det ett gäng studier som visar motsatsen.
Som t.ex nämns i din länk:
Citat:
Some mathematical models and meta-analyses have shown a marked reduction in COVID-19 cases14,15,16,17,18,19 and deaths20,21 associated with lockdown policies.
Citat:
Studies using Google COVID-19 Community Mobility Reports and the daily number of new COVID-19 cases have shown that over 7 weeks a strong correlation between staying at home and the reduction of COVID-19 cases in 20 counties in the United States32; COVID-19 cases decreased by 49% after 2 weeks of staying at home33; the incidence of new cases/100,000 people was also reduced
I grunden sprids smittan när folk träffas. Träffas färre, smittas färre. Jag antar att du håller med om det?
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Att sitta hemma påverkar hälsan till det sämre. Om du är intresserad av det finns det tonvis med material på google om vad hemmasittande leder till. Det kan du kanske tänka ut själv vad det skulle kunna leda till.
Ett hett tips är att man inte direkt blir smalare av att sitta hemma...
https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-obesity/obesity-a-driving-factor-in-covid-19-deaths-global-report-finds-idUSKBN2AW1X0
Jag har aldrig förespråkat en lockdown där man inte får gå ut och promenera/träna/springa. Så länge man gör det utan att vara nära andra "främmande" människor. Självklart har stränga restriktioner en negativ effekt. Vad som är bäst på kort resp. lång sikt är en komplicerad fråga.
Men.
Vi kommer inte ifrån belastningen på sjukvården. Den ökar om vi inte minskar smittspridningen. Det är ett akut problem som inte bara drabbar de som får Covid. Vi måste lösa det problemet först.
Du verkar bara rycka på axlarna och skita i det.
Detta visar med all tydlighet att du har väldigt dålig förståelse för problemet:
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Du kan som sagt dö av förkylning lika gärna vid den åldern. Varför hålla på oja dig om covid och inte förkylningar?