2021-03-06, 15:39
Medlem
Man börjar känna sig lite, lite mätt på det här programmet numera. Det är fortfarande tillräckligt sevärt, men känns som att det peakade för ett tag sen. Ungefär som de flesta serier, oftast är de som bäst runt säsong 3-4 och sen efter ungefär fem säsonger brukar de nå sitt slut.
Citera
2021-03-07, 03:43
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aksnevsakslegne
Märkligt påstående. Lindeborg i samma lag och lika usel på allt som Sjöström skulle man då kunna påstå tillhör en tappad generation vad det gäller allmänbildning med samma resonemang?

Jag håller med om att Sjöström är förvånansvärt trögtänkt och tom i bollen (kan inte ens Lattjo Lajban?) men att det skulle representera en hel generation är ett påstående utan belägg. Det finns 90-talister och även millenials som skulle krossa vilken gubbe och tant som helst i både På Spåret, Alla Mot Alla och TP. Bara för att just du inte träffar många av dom på daglig basis så finns det en hel del av dom.

Det är bara samma gnäll som alltid funnits om "kids these days".
Vet inte om det finns nån fakta eller statistik men min upplevelse är också att 90-talister är otroligt dåligt allmänbildade. Jag är 90-talist själv och folk i min ålder blir imponerade för jag kan grejer som inte är särskilt imponerande. Har alltså växt upp med och umgås med den generationen så handlar inte om nåt "kids these days" om min upplevelse.

Sarah.

"Äldre, ja äldre" så säger Staffan yngre "ja yngre" eller vad det var. Märks att hon har noll koll på typ allt och följer bara Staffan. Problemet är att Staffan är dålig som fan, borde ju iaf. kunnat Linn.
Senast redigerad av Gavins-Friend 2021-03-07 kl. 03:58.
Citera
2021-03-07, 12:43
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Vet inte om det finns nån fakta eller statistik men min upplevelse är också att 90-talister är otroligt dåligt allmänbildade. Jag är 90-talist själv och folk i min ålder blir imponerade för jag kan grejer som inte är särskilt imponerande. Har alltså växt upp med och umgås med den generationen så handlar inte om nåt "kids these days" om min upplevelse.

Sarah.

"Äldre, ja äldre" så säger Staffan yngre "ja yngre" eller vad det var. Märks att hon har noll koll på typ allt och följer bara Staffan. Problemet är att Staffan är dålig som fan, borde ju iaf. kunnat Linn.

Jag förstår inte varför man väljer att ställa upp in en frågesport när man inte kan någonting. Sjöstrom är ju helt tappad och Lindeborg kan enbart sportfrågor (vilket de försöker smyga in så många som möjligt när han är med)
Citera
2021-03-07, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Jag förstår inte varför man väljer att ställa upp in en frågesport när man inte kan någonting. Sjöstrom är ju helt tappad och Lindeborg kan enbart sportfrågor (vilket de försöker smyga in så många som möjligt när han är med)

Sjöström kanske inte har fattat att hon inte är så allmänbildad, har flera kollegor på jobbet i den generationen som själva tror att de är allmänbildade men så är icke fallet.
Lindeborg vette fan, han borde ju förstå sina begränsningar. Är väl flera sportfrågor han har bommat?
Citera
2021-03-07, 13:28
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasticdoll
Sjöström kanske inte har fattat att hon inte är så allmänbildad, har flera kollegor på jobbet i den generationen som själva tror att de är allmänbildade men så är icke fallet.
Lindeborg vette fan, han borde ju förstå sina begränsningar. Är väl flera sportfrågor han har bommat?

Moderna elitidrottare brukar sällan prestera speciellt bra i frågesportprogram. Det känns nästan som om de har befunnit sig i en egen liten bubbla helt fokuserad på den egna prestationen och skärmat av sig fullständigt från sådant som gemene man anser som ren allmänbildning. Sjöström har verkligen ingen koll på någonting och bör nog verkligen ifrågasätta sin medverkan i liknande produktioner i framtiden.
Citera
2021-03-07, 13:32
Medlem
XtraXs avatar
Citat:

Ja för mig att han har missat tom sportfrågor, läs inte förrän du sett morgondagens avsnitt!

Citera
2021-03-07, 14:09
Medlem
Lindeborg hör ju lite till samma kategori som Josefsson. Så där snurrig och vimsig och med rejäla kunskapsluckor inom mycket samt ett minne som sviker, därtill rätt flummig. Samtidigt vill han ge ett sken av att vara allmänbildad och inleder nästan alltid sina svar med att svara på nåt helt annat eller ha långa anekdoter om sånt som inte har med frågan att göra.
Citera
2021-03-07, 20:33
Medlem
bfjs avatar
Halvspoiler för veckan som kommer

Citera
2021-03-07, 20:46
Medlem
Bara jag som är supertrött på Janne och Cecilia? Och ingår även Sarah och sportkommentatorn. Man vet ju att de kommer förlora. Om de inte möter varandra såklart. Var ju roligt första säsongen med deras oerhört dåliga allmänbildning men nu? Not so much.
Citera
2021-03-07, 22:13
Medlem
Crapmagics avatar
Det var tv-magi när Staffan försökte uttala ordet 'artist'
Citera
2021-03-07, 23:12
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Sjöström får frågan: Vilken veckodag är sorgligaste i Irlands historia?
- Sara: Ehh, onsdag..
- Sunday, 'Sunday bloody (freeking!) Sunday' Sara, t.ex U2.
- Vafan, har Janne Josefsson aldrig sett en jävla piltavla efter 65år..Triple fucking 20!
- Allmänbildningen är på så jä_la dålig nivå, man blir chockad.
Senast redigerad av DragonOnWall8 2021-03-07 kl. 23:16.
Citera
2021-03-08, 00:35
Medlem
Crapmagics avatar
Varför spelar idioterna två versioner av den där vidriga trumpeten från Pulp Fiction, den pausmusiken har ju inget å göra med Rysslands-tema

Hur kunde man ställa en sån idiotisk idiotfråga om det japanska utbildningsystemet, sparken direk
Senast redigerad av Crapmagic 2021-03-08 kl. 00:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in