Citat:
Jag tror vad du menar är"Varför skulle smittspridningen minska om de som är vaccinerade fortfarande är smitttspridare?"
och inte
"Varför skulle smittspridningen minska iom att de som är vaccinerade fortfarande är smitttspridare?"
Med din taskiga lingvistik är jag inte förvånad över att du inte inser skillnaden. Det förklarar väl antagligen också din oförmåga att läsa och förstå text. Dyslexi, antagligen, och det var ju därför jag bad om ett förtydligande då din meningsuppbyggnad är så urusel att en möbel hade gjort bättre ifrån sig.
Nu när du nu förklarat vad du menat (dock halvtaskigt igen) så får jag väl svara.
Först och främst: 'Man vaccineras inte mot allvarlig COVID. Man vaccineras mot SARS-CoV-2. Inget annat.
Sedan tror jag (jag säger "tror" för din meningsuppbyggnad är fortfarande så urusel att det är svårt att förstå vad du menar) att du hävdar att vaccinerade fortfarande smittar. Det gör de. Dock visar data att den asymptomatiska smittningsgraden minskar med 67% för vaccinerade personer jämfört med icke vaccinerade.
Och som vanligt när jag hänvisar till data och statistik så länkar jag till refererat data/statistik.
The analysis also showed the potential for the vaccine to reduce asymptomatic transmission of the virus, based on weekly swabs obtained from volunteers in the UK trial. The data showed that PCR positive readings were reduced by 67% (CI: 49%, 78%) after a single dose, and 50% (CI: 38% to 59%) after the two dose regimen, supporting a substantial impact on transmission of the virus.https://www.astrazeneca.com/media-centre/press-releases/2021/covid-19-vaccine-astrazeneca-confirms-protection-against-severe-disease-hospitalisation-and-death-in -the-primary-analysis-of-phase-iii-trials.html
Hope that helps.