Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Det är förstås riktigt, men L är så opålitliga
På vad sätt är L opålitliga?
Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Ja men jag frågade ju inte dig, jag liksom alla andra på FB tycker du är knäpp, du verkar riktigt knasig faktiskt.
Du borde dock klara av att förstå att du skriver i ett diskussionsforum och att vem som helst har rätt att svara. Sedan blev det bara personangrepp av inlägget. Verkar bli så ofta för dig. Dvs mycket känslor och lite eller ingen logik.
Citat:
Ursprungligen postat av
JeppeNil
Inte vi som har gått över till SD. Vi vill inte ha den sortens högerpolitik.
Det är nog helt riktigt. Ni vill ha vänsterpolitik. Det är vad SD driver. Någonstans mellan V och S.
Höga skatter och mer bidrag. Och isolering. I riktning mot Nordkorea.
Den dag ni själva inser att höga skatter, bidrag, stor offentlig sektor och omfördelning är vänsterpolitik så skulle jag slippa påminna er om det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grunkz
Men vilka moderata väljare är villiga att rösta kvar L med tanke på hur de stack Kristersson i ryggen för 2 år sedan?
Hur fick du ihop det??
UK fick inte ihop en regering. Han kunde inte ta sig genom riksdagen.
Men C & L kunde fixa mer högerpolitik än vad UK kunde möjligen få till. (Detta möjligen är ganska snällt formulerat).
Citat:
Ursprungligen postat av
Grunkz
Det kan mycket väl uppstå en situation där L klarar sig genom stödröster, och sedan använder sina riksdagsmandat för att återigen släppa igenom en S/MP-regering.
Om den regeringen kommer driva mer högerpolitik så är det ju helt rätt. Eller hur?
Det är den genomförda politiken som räknas.
(Ibland får jag intrycket att många i forumet ignorerar den genomförda politiken. Och i stället bara reagerar känslomässigt på formuleringar och bisatser).